Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
SalsaChris schreef:De slijtage lijk op een heel andere plaats te zitten
Welke slijtage lijkt op een andere plek te zitten?
Bedoel tussen onze motoren
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De DS is weer thuis. Eigenlijk een totaal andere DS.
Wat er o.a. gebeurt is: Complete koppeling set, priseas bak, distributie ketting, nieuwe nokkenas, nokkenastandwiel, stoterbussen, motorsteun, koppakking, nieuwe Valeo startmotor, treiterslang, keerringen waar nodig, nieuwe nos kachelkraan, diverse waterslangen/buizen, carterslangen, injectoren gereinigd en getest, en nog een hele hoop kleine puntjes.
Het resultaat is het een hele mooi motorloop, veel stiller en rustiger stationair. Slaat echt direct aan bij het starten en loopt snel, mooi en rustig.
Bij het rijden veel meer kracht, vooral bij lagere toerentallen. Alles reageert veel directer en fijner.
Mooi werk! Jij kunt er voorlopig weer tegenaan.
Mag ook wel, wanneer je zoveel vervangt.
Veel plezier ermee 👍
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks heren.
Ja, hopelijk blijft het nu weer lang mooi lopen
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik had niet als doel de motorruimte er als nieuw uit te laten zien, maar het blauwe luchtfilter met rode klemmen zag er niet uit.
Het luchtfilter heb ik maar even in Gris Rosé laten spuiten.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ondertussen is de DS weer even terug geweest naar de garage.
De 2 jaarlijkse APK was geen probleem!
Verder waren er na de revisie wat lekkages ontstaan. De eerste redelijk eenvoudig, de slang op de waterpomp drupte wat KVS. Kleine puntjes die je kan verwachten als alles los is geweest.
Maar er lekte ook wat olie. Dat bleek een onderdeeltje te zijn van een paar Euro, de nokkenaskeerring…
Waarschijnlijk verkeerd geleverd door de leverancier, het was er 1 voor een motor die de andere kant op draait… (CX bijvoorbeeld)
Goed de bak is er weer af geweest, en vervangen. Er is ook een ander druklager geplaatst, dat rijdt net even wat fijner.
De stelnokken van de achterremmen zaten vast. Die zijn gangbaar gemaakt, de DS remt duidelijk een stuk fijner nu.
Wat een ellende voor die paar euro. Hoe lang ben je bezig geweest met die bakwissel ?
Het gehannes , waardoor je bijna nergens goed bijkomt, brengt mij er toe om de hele unit er dan uit te halen.
Maar ik weet dat mensen het in een paar uur kunnen (ik niet). De motor lligt er sneller uit
Ik hoop dat je nu weer even vooruit kunt !
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik hoefde het niet zelf te doen, valt onder garantie van de garage
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb regelmatig dat de toerenteller een stuk naar beneden valt, deze gaat dan ongeveer de helft van de toeren weergeven. Soms nog erger, dan zit het meer richting een kwart van wat het zou moeten zijn.
Een tikje op het dash wil het vaak wel verhelpen en springt de naald weer omhoog. (soms voor korte duur).
Het lijkt me dan in het klokkenspel te zitten. Iemand een idee wat dat kan zijn?
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
He klokkenspel er uit en alle soldeerpunten met de soldeerbout nalopen. Na ruim 40 jaar willen tinverbindingen nog wel eens vaag worden.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Ik was toevallig aan het zoeken, heb een soortgelijk probleem. Ik kwam het topic Dansende Toerenteller tegen.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks, dat lijkt idd hetzelfde probleem te zijn.
Gezien ik geen puntjes meer heb maar een elektronische ontsteking hoef ik daar niet naar te kijken. Ook de bobine is al vervangen, bij de oude bobine had ik hetzelfde probleem.
Dan is er nog het tikje op het dash, dus mogelijk toch een slechte verbinding ergens.
Ik zal proberen alle solder verbindingen opnieuw te laten doorvloeien. En ook even de gele stekker nakijken, want ik begrijp uit het andere topic dat het signaal vanuit deze stekker moet komen.