Hallo,
De enig match bij de zoekfunctie naar mijn probleem leverde speling op de fuseekogel op, maar die zit muurvast.
Het symptoom:
Op klinkerwegen hoor ik, bij geopend bestuurdersraam, een getik, lijkend vanaf het linkervoorwiel te komen.
Op asfaltwegen hoor ik dat getik alleen als ik over een klinkersstrook of put rijd.
Bij gesloten bestuurdersraam hoor ik er niets van. (fijn, zo’n comfortabele auto)
Recentelijk hoorde ik hetzelfde getik bij een andere Xsara Picasso.
Heeft iemand enig idee waar en hoe ik dat geluid kan elimineren?
Groetjes,
Freek
Xsara Picasso 1.8 16v, 11-2004, 260.000+ km
Homokneet? Is het bij een bocht maken erger?
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto



















Totaal aantal Berichten: 1814
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Stabilisatorstangtje kost 20 eurie. Gelijk alle twee doen.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Heb in de bochten geluisterd, maar dan wordt het niet erger/blijft gelijk.
Groetjes,
Freek
Xsara Picasso 1.8 16v, 11-2004, 260.000+ km
Vanavond de stabilisatorstangetjes vervangen 2x 20 minuten en giga-zwarte handen
En bij het proefritje hoorde ik wéér dat getik; het lag dus niet aan die stangetjes.
Waar lag het echter wél aan?
De originele Citroen wieldoppen
Van elke wieldop heb ik die middenringen eraf gehaald, schoongemaakt en vastgekit.
Nu is ie lekker stil over hobbelwegen
Groetjes,
Freek
Xsara Picasso 1.8 16v, 11-2004, 260.000+ km