dan begrijp ik dat van die linksdraaiende tap denk ik niet helemaal. hoe moet ik me dat voorstellen?
—
de groeten van simon
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Je boort een gaatje boven in het restant van de bout, draait er met het tapje schroefdraad in en vervolgens draai je in dat gaatje een boutje. Daarmee draai je het restant van de bout eruit. Vandaar linksdraaiend…
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
goed, we zijn weer een dag verder. inmiddels begrijp ik dat een linkse tap een boutenverwijeraar is. ik heb een setje bij de Baptist gehaald, samen met een 6mm en 8mm kobalt boor.
na een middag boren en proberen zit het stuk bout er nog in. gebruikte methode is gat boren op center met 6mm tot voldoende diepte en de verwijderaar er in vastgedraaid. met een zware baco geprobeert em er uit te krijhen. maar er zit nog geen beweging in. dinsdag ka ik verder, dus de zaak in imal gezet. dinsdag eerst nog eens proberen, en als het niet wil, opboren tot 8mm en dan met de grotere proberen. Ik ben alleen bang dat met een gat van 8mm ik eigenlijk de bout dikker maak als ik die verwijderaar er in draai.
de kop heeft duidelijk sporen van lekke klepseals, Een uitlaatkanaal heeft bijna 4mm aanslag, terwijl een andere nog geen halve mm.
—
de groeten van simon
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Goed bezig, zou het met de 8mm niet lukken? Zoveel bout hoef je nu ook weer niet over te houden. Overal ingespoten, neem ik aan? Succes, met geduld en beleid zou het moeten gaan.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Ik maak me voornamelijk zorgen over het uitzetten van het restje bout in het blok. hoe minder materiaal, hoe makkelijker het naar buiten duwt en zich vastzet in het blok lijkt me.
—
de groeten van simon
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
tikken niet opgeven gewoon op tikken de aanhouder wint zo tik je de roest los kost wel even tijd maar werkt altijd
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
tikken niet opgeven gewoon op tikken de aanhouder wint zo tik je de roest los kost wel even tijd maar werkt altijd
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
tikken niet opgeven gewoon op tikken de aanhouder wint zo tik je de roest los kost wel even tijd maar werkt altijd
hmm. staafje in klopboormachine zetten en gaan? leuk idee.
—
de groeten van simon
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Tikken, kruipolie, van die dingen. Hoeveel van die bout zit er eigenlijk nog in?
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
nog twee. en goed bereikbaar gelukkig.
Ik heb een triplex plankje gemaakt die de kop afdekt en de gaten vrijlaat, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.
—
de groeten van simon
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Aha, ik bedoel eigenlijk: hoe ver zit die bout (die vast zit) er nog in? Het is een pokkeklus, dat wel!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
de middel voor zit zo’n anderhalve cm onder de rand, die rechts acheter op de hoek zo’n 2,5cm.
ik ben vandaag met de kop bezig. de oude klepseals zijn van een soort brokkelkoek. ik heb ontdekt dat ik met een grote lijmklem en een stuk u profiel van 5 cm ik de klepveren ver genoeg in kan drukken om de klemstukjes er uit te krijgen. draaiend gedeelte op de klep en het vaste gedeelte met een u stuk op de veerschotel.
grmbh… plaatjes mogen niet grote zijn blabla… geen imagemagick op deze site dus.
—
de groeten van simon
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Mooie oplossing, met die tang Die klep, tja… Vordert het al een beetje met die bout? Waren er nu nog meer afgebroken?
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’