5 van de 19
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Oplossing olieverbruik EW7J4,EW10J4,EW12J4,EW10A,TU,XU,VTi en THP motoren.
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 05 april 2016 04:23 PM
  [ # 61 ]

Ook van Iceman heb ik resultaten binnen gekregen. Zo verbruikte hij eerst rond de 1:1800 km. Nu zat hij al op 1:4400 km.

Ik blijf maar roepen in de woestijn: “het werkt!”

Voor de EW10A liggen er nog een paar op een nieuwe eigenaar te wachten. De variant voor de EW10J4 is alweer op. Maar bestellen kan altijd.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 08 april 2016 02:14 PM
  [ # 62 ]

Ik durf er nog niks zinnigs over te zeggen, verlies ook wat olie door lekkage.

Zal t weekend te peilstok eens trekken.


Overigens vind ik het van de zotte dat op c5 forum niet gediscussieerd mag worden omdat er een paar tegenstanders zijn…
Maar dat terzijde.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 08 april 2016 03:16 PM
  [ # 63 ]

Volledig mee eens. Ik begrijp Menno uiteraard wel, die wil gewoon geen gezeur. Maar het feit dat de alwetende tegenstanders hierin “gelijk” krijgen bevreemdt me. Ondertussen zijn er al vele duizenden kilometers met de restrictors gereden en iedereen heeft er voordeel van.

Er is gewoon duidelijk aangetoond dat het werkt. Daarnaast heeft Iceman bij diverse toerentallen metingen verricht aan de peilstok en aan het inlaatspruitstuk, waaruit gebleken is dat de motor voldoende kan “ademen” en dat er geen keerringen klappen.

Jammer dat mijn vinding zo in de hoek wordt gedrukt. Er wordt zeer veel olie bespaard, de motor blijft schoner, de katalysator, de portemonnee en het milieu varen er wel bij en dan wordt het verhaal op slot gezet omdat er wat oudgedienden zijn die menen bezwaar te hebben. Moet je eens kijken wat er gemopperd wordt over het milieu wanneer iemand zijn EGR-klep afdopt. En al deze onnodige liters olie dan?

Soit.

Het doet me goed dat er in ieder geval positieve ervaringen binnen komen! Blijf ze posten zou ik zeggen!

Aanstaande zaterdag wordt er een restrictor voor een C5 met 1.6 THP motor ingemeten. Wanneer daar meer belangstellenden voor zijn, laat het maar weten, dan kunnen die ook in productie!

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 08 april 2016 03:41 PM
  [ # 64 ]

Eh, we bepreken hier NIET het moderatorgedrag van een ander forum.

Dus gaan we ontopic door excaim  excaim

 

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 08 april 2016 03:53 PM
  [ # 65 ]

Als je goed leest, René, dan zie je dat ik begrip heb voor Menno en zijn gedrag verder niet bekritiseer.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 08 april 2016 03:54 PM
  [ # 66 ]

Dat zag ik! 

Nu ontopic!

 

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 08 april 2016 03:57 PM
  [ # 67 ]

Dat zeg ik; wordt het in de Ezel niet eens tijd voor een olierestrictor? Wink

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 08 april 2016 04:00 PM
  [ # 68 ]

Spruitstuk is bij de mapsensor nat.  Volgens mij komt dat uit het spruitstuk.

Volgende week gaat de hele distributie er af. Dan maar even kijken waar dat vandaan komt.

Overigens is het verbruik nihil.

 

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 08 april 2016 04:33 PM
  [ # 69 ]

Ik geef niemand gelijk hoor, ... dank voor het begrip GW-tje , ...  very good


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 762
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 08 april 2016 10:14 PM
  [ # 70 ]

MAP sensor was bij mij drijfnat van de olie en aanverwante zwarte drap. Gasklep ook ranzig goor. Ik zal binnenkort ff kijken hoe vies het spul nu is. Restrictor zit er bij mij al een poos in, ik heb al even gekeken en die ziet er nog heel schoon uit.

Profiel  
 
willy4
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 23-10-2009

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 762
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 17 mei 2016 11:14 PM
  [ # 72 ]

Restrictor dinges eens bekeken, na een kilometer of 8000.
Buitenkant ziet er nog vrij schoon uit.

Maar blijkbaar heeft ie toch wel het één en ander tegen gehouden.

Gasklep ziet er ook schoner uit, alhoewel ie op gas niet meer mooi stationair liep, op benzine wel heel mooi trouwens.
Na nóg beter schoonmaken is de stationairloop weer hersteld lijkt het.
Dit is dus vóór het schoonmaken.

Voor de duidelijkheid, dit was de gasklep na meer dan 2 ton zónder restrictor dinges. Toen liep ie uberhaupt beroerd stationair.

Map sensor is ook stukken schoner, wel een beetje olie, maar dat kan ook komen omdat ik de nieuwe map sensor al een poosje had gemonteerd voor montage restrictor.

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 17 mei 2016 11:37 PM
  [ # 73 ]

In mijn c5 break 2 liter was het olieverbruik voor de restrictor ongeveer 1 l op 3000 km nu na nieuwe meting ongeveer een halve liter verbruikt bij 3000km. (Na het plaatsen van de restrictor)

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2030
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 18 mei 2016 12:09 AM
  [ # 74 ]

Ik zal dan wel mazzel hebben met mijn EW10J4, 6000km terug verse olie gekregen bij de dealer, oleipeil op de stok zit netjes tussen halverwege en MAX in Smile

De motor loopt alleen wel beroerd, maar dat kan meerdere oorzaken hebben heb ik inmiddels begrepen. Er is laatst al een injector vervangen vanwege een emissiestoring. Dat verhielp de storing, maar de waardeloze koude start ‘s ochtends en de af en toe wat twijfelachtige acceleratie is er nog steeds.

Op het lijstje staat nu
- ranzige gasklep
- dicht gekoekte inlaat maar dat betwijfel ik gezien het geringe olieverbruik
- bobines (zwak puntje bij de EW10’s)
- klepstoters (ik hoop het niet, maar dat schijnt ook een zwak puntje van de EW10’s te zijn, die oliedoorgangen slibben dicht).

Staat bijna 147.000 op de klok

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 18 mei 2016 10:02 AM
  [ # 75 ]

@Willy4:

Ik heb uw link met volle aandacht gelezen en herlezen. Heeft u dat zelf ook gedaan?

Mooi dat hier resultaten worden gepost!

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
 
5 van de 19
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook