











































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De reden dat die los ligt kan ook zijn dat die net (vaak nagenoeg onzichtbaar) ingescheurd is, dan blijft die ook valse lucht trekken met een klem erop.
In elk geval goed dat je iets heb gevonden!








Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Ach, die slang klapt er bij mij één of twee keer per jaar af na een backfire… samen met het hele inlaatspruitstuk.
Ik heb een dopje bij me waarmee ik de slang snel even kan afsluiten zodat ik (weliswaar zonder verhoogd toerental) weer snel rijden kan. Je leert er mee leven….
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Had ik ook last van totdat ik een 123 ontsteking monteerde, ideetje misschien?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!








Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Kom nou Bertje, die 123 heb ik natuurlijk al lang. Sterker nog, ik heb indertijd Albertronic de gegevens aangeleverd om de 123-i.e. te kunnen maken en was de eerste of tweede DSie die met de 123 reed. Verder ben ik een beetje een besturings-mannetje, dus heb ik ook een lamda-geregelde gasinstallatie. Het helpt allemaal, en van elke maand een “big bang” zijn we nu op één, soms twee keer per jaar gekomen.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé