HvdL schreef:We houden het kort: op het 159A blok, dat onder meer in de 1.9 GT ligt. Ook in 1.6-uitvoeringen kom je dit blok ook tegen en Peugeot heeft er ook wagens mee uitgerust (heb ik zo geen types van paraat). De vroege 159A’s hebben het niet, t/m 1985, daarna wel. Maar goede kans dat je de slang alleen wel kunt maken van universele buis? Heb ik geen ervaring mee, maar het ding loopt van het kleppendeksel naar het pijpje dat onderaan het blok naast de vulpijp zit. Moet je wel de vulpijp afdoppen, als je het blok aanpast (of je hebt de slang al, maar je moet ‘m vervangen).
Intussen gemonteerd en wel op mijn BX, alleen nog geen tijd gehad om het te testen helaas
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Zal goedkomen. Bij mij gaf het blok zonder slang problemen (overdruk carterontluchting). Versies met slang hadden dat niet (al kan ik uiteraard niet zeggen dat alleen die slang daar debat aan is).
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
On topic: hij start i.d.d. weer veel beter
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Mijn auto start dus prima, maar er is nog 1 probleem; op konstante snelheid schokt de auto. Hoe langzamer ik rijd hoe meer ik het merk. Als ik de choke iets uit trek word het minder/is het weg.
Van mijn acadiane weet ik dat die inhoud met een te arm mengsel, een grotere sproeier monteren was bij die auto de oplossing.
Aan het Co draaien maakt geen verschil. Het is niet de ontsteking, deze is gecontroleerd en als het de ontsteking zou zijn dan zou het uittrekken van de choke geen verschil moeten maken, toch?
Misschien ergens valse lucht?
Stationair kan je dat compenseren met de mengselschroef, eenmaal op toeren maakt dat ietsje rijker zetten niet veel uit.
Pakkingen, slangen allemaal okee?
Sproeier misschien vuil?
Vlotterniveau te laag?
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Dat van dat vlotterniveau is wel een goeie, de rest is in het verleden al nagekeken en of vervangen.
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Het stotter probleem is voorlopig opgelost door permanent de choke iets open te laten staan; hier word later nog naar gekeken.
Gister wat tectyl gespoten rond het voorraamrubber en vandaag de trekhaak maar eens ontroest en in de RX5 gezet.
Ook moeten de velgen opnieuw gelakt worden. Heb 2 extra velgen met Arrowspeed zomerbanden die er nu onder zitten zodat ik er 2 kan opknappen.
En afgelopen winter showde Tim de stickerset die hij had gekocht voor op de C stijl van zijn RS en omdat mij dat ook wel wat leek bij dezelfde verkoper ook een set besteld en deze vandaag op geplakt.
Ik ben tevreden met het resultaat, een foto volgt nog.
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
bij deze nog de beloofde foto’s van een roestende trekhaak (hoe opwindend ) en de sticker op de C stijl:
Die sticker is tof Bert!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ja, die is heel gaaf!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Is het stotteren al opgelost? Met de choke continue open rondrijden, ik wil niet eens nadenken over het verbruik… Stickers staan inderdaad fraai.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Bedankt voor de complimenten heren
De choke staat maar een klein stukje open he? Binnenkort word het vlotternivo iets veranderd. Hoe dan ook moet het mengsel iets verrijkt worden, en dat is voor het verbruik ook niet gunstig.
Maar helaas is het ding toch al niet zuinig
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Aan de auto is nog niks gedaan; ze staat al in de stalling sinds half juni. In oktober word ze (volgens kenteken) 30 en als ik haar dan laat keuren heb ik 2 jaar APK
Dan word er ook gekeken naar de vlotterhoogte en gelijk een beurt met db. riem.
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Nou, de BX is sinds het vorige weekend weer uit de stalling en afgelopen week gekeurd (2 jaar APK) Hiervoor moesten er rondom wel nieuwe schijven en blokken op.
Uiteraard heeft de auto gelijk een beurt gehad.
De carburateur is weer uit elkaar geweest en nu rijd ze prima met gewoon de choke helemaal open
Goed nieuws!
Heb je de carburateur zelf gesteld?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk