De stukken rubberslang tussen tank en motor zijn ook kandidaten voor luchtlekkages.
Ik heb de kunststof slangen vervangen door aluminium, en vooral de slangen bij de tank waren
erg slecht.
Zo slecht dat het rubber scheurde zodra ik de alu buis in de rubber slang stak.
Totaal aantal Berichten: 2128
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Die heb ik vervangen, staan foto’s van ergens eerder in dit topic. Dat waren de originele uit ‘78 volgens mij. Dat er überhaupt nog diesel bij de motor kwam, was een klein wonder….
Het stuk aan de voorzijde heb ik nog niet gedaan, maar dat is recenter….
Totaal aantal Berichten: 2128
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Zo, de camper staat weer op het pad. Toch maar vertrokken zaterdag in de loop van de dag ondanks het mindere weer. En het viel echt enorm mee. Er stond alleen een flink stevige wind. Samen met de Zeeuws Vlaanderense bergen zorgde dat er voor dat de topsnelheid niet hoog lag op de heenweg. Ook de Westerscheldetunnel uit is een uitdaging, terug naar 4 en net de 60 kunnen vasthouden
Prima gereden en lekker genoten van het Zeeuwse landschap en de stranden. Met zo’n Fitroën kom je nog eens ergens!!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik moest ook weer even wennen aan het tempo, de eerste keer dit jaar achter het stuur. Ook wel eens leuk: voluit op het gas zonder risico op bekeuringen
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Binnenkort gaat de onze voor de keuring. Zal ook wel weer even wennen zijn. Van de Superb V6 met 260 pk naar de C35 met 75 pk…
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 2128
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
De camper gaat helaas steeds een beetje meer olie lekken uit de krukaskeering die aan de voorkant van de motor zit, achter de krukaspoelie. Eerst was het een druppeltje, na afgelopen weekend toch wat meer. Een vlek van 5 cm doorsnede. Hoewel dat dus qua hoeveelheden wel losloopt en je met regelmatig peilen en wat aanvullen nog tijden vooruit kan, wil ik liever een lekvrije camper.
Heeft iemand deze keerring al eens vervangen bij een 2.5 diesel blok (in de C35 of de Cx)? Hoe zit die poelie vast op de krukas?
Ik zie alleen een vrij grote moer/bout zitten (deze heeft een vrij grote beschadiging, dus ik denk dat er al eens gepoogd is deze los te krijgen). Is dat linkse of rechtse draad?
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ah was jij dat, die hier de hele ‘polder’ onder de olie heeft gesmeerd
Totaal aantal Berichten: 2128
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
zo erg is het gelukkig niet. Het drupt wat, voorheen bij stilstand 1 a 2 druppels. Nu lijkt het wat meer en langer te blijven druppen.
Ik denk dat we wat meer naar het westen zaten overigens (Groede)...
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het is hier toch één grote polder
furriegurrie schreef:
Heeft iemand deze keerring al eens vervangen bij een 2.5 diesel blok (in de C35 of de Cx)? Hoe zit die poelie vast op de krukas?
Ik zie alleen een vrij grote moer/bout zitten (deze heeft een vrij grote beschadiging, dus ik denk dat er al eens gepoogd is deze los te krijgen). Is dat linkse of rechtse draad?
Linksdraad, dat wist ik ook niet daarom kan ik je niet vertellen hoe vast de moer zat
Uiteindelijk heb ik het blok klem onder de brug (met een auto er op) krukas geblokkeerd met een stuk hout, en twee meter pijp aan een 46 mm dop gelast, eindelijk losgekregen.
Afmeting van de keerring kan ik je niet vertellen, die is in de kliko beland.
Totaal aantal Berichten: 2128
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Maar dat was nadat je eerst geprobeerd had om gewoon linksom los te krijgen?
Zal eens kijken of ik een poging kan doen om die bout met een luchtratel los te krijgen.
Precies, met de luchtsleutel nog vaster aangelierd.
Totaal aantal Berichten: 2128
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
de mijne ziet er zo uit:
er is dus al eens iemand bezig geweest….
Wat ik ook wat vreemd vind aandoen, is dat de as niet tot het eind van de poelie doorloopt. Maar wellicht is dat normaal?
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Daar is iemand wel heel verbeten aan het beitelen geweest, zeg. Bij mijn auto zit de moer hetzelfde, de wat kort lijkende as hoort dus zo.
Terwijl een krachtdop in de juiste maar iets meer dan een tientje kost.