Voor mijn Berlingo, heb ik leuke LM velgen op de kop getikt.
Peugeot Cyclone velgen.
Deze velgen heb ik gekocht zonder bouten.
Bij de lokale vakhandel heb ik Febi bouten gekocht (via kenteken opgezocht). Deze hebben de “platte” kop.
Ik vind dat de bouten ” niet lekker zitten”.
Het lijkt als of de bouten niet voor deze velgen zijn. Die platte ring is niet te groot of het begin van de bout is te dik.
Wie heeft ervaring hierin?
Foto’s moet ik nog re-sizen.
Grt.
Roger
Citroën Berlingo (2003, DW8), Volvo V70 (1997, 2,5 Turbo, automaat)
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Hebben deze velgen conische gaten?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nee, het gat is iets ruimer boven in, maar conisch wil ik dat niet noemen.
De verkoper had het ook over platte bouten.
Grt.
Roger
Citroën Berlingo (2003, DW8), Volvo V70 (1997, 2,5 Turbo, automaat)
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De wielbouten op mijn Xsara’s hadden in ieder geval een draad, een klein conisch deel, een ring, en dan de kop. Deze zijn bedoeld voor de originele lichtmetalen velgen met niet-conische gaten. Het conische deel op de ‘platte’ bouten zorgt ervoor dat je met deze exemplaren nog wel een stalen (reserve)wiel vast kunt zetten.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Wat mij opvalt is dat ik de bouten van de stalen velgen in 7 volledige omwentelingen ” in de hand” had.
De nieuwe platte bouten krijg ik na 3 omwentelingen niet meer met de hand rond. Met de momentsleutel dan wel nog 2 keer….
Grt.
Roger
Citroën Berlingo (2003, DW8), Volvo V70 (1997, 2,5 Turbo, automaat)
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Je moet bouten hebben met onderdeelnr. 540567.
Google daar maar eens op.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
.
Grt.
Roger
Citroën Berlingo (2003, DW8), Volvo V70 (1997, 2,5 Turbo, automaat)
René Jongejan schreef:Je moet bouten hebben met onderdeelnr. 540567.
Google daar maar eens op.
Ik heb de Febi 29208, deze verwijzen naar dat OEM nummer
Grt.
Roger
Citroën Berlingo (2003, DW8), Volvo V70 (1997, 2,5 Turbo, automaat)
Volgens een Peugeot dealer zouden bij de Cyclone velgen bouten met artikel nummer 960587 horen.
Deze zien toch wel anders uit dan de standaard Citroën bouten voor Licht metaal.
Grt.
Roger
Citroën Berlingo (2003, DW8), Volvo V70 (1997, 2,5 Turbo, automaat)
René Jongejan schreef:Je moet bouten hebben met onderdeelnr. 540567.
Google daar maar eens op.
Deze bouten zijndus niet geschikt voor de Cyclone velgen, het gedeelte onder de kop is te dik, hierdoor raakt het platte stuk niet de velg, maar klemt alleen het verdikt stuk. Doordat de bout niet diep genoeg in de velg valt, heeft slechts enkele millimeter van de schroefdraad grip!!!!
De zoektocht naar de specifieke bout is gestart (overigens nieuw te bestellen bij de Peugeot dealer).
Grt.
Roger
Citroën Berlingo (2003, DW8), Volvo V70 (1997, 2,5 Turbo, automaat)
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De door mij genoemde bouten zijn bedoeld voor origineel lichtmetaal onder een Berlingo.
Blijkbaar niet voor de door jou aangekochte Peugeot velgen.
Had je dus ook niet op basis van kenteken bouten moeten kopen, maar op basis van het type velg.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Rvd-945 schreef:Wat mij opvalt is dat ik de bouten van de stalen velgen in 7 volledige omwentelingen ” in de hand” had.
De nieuwe platte bouten krijg ik na 3 omwentelingen niet meer met de hand rond. Met de momentsleutel dan wel nog 2 keer….
Dat is veel te weinig, 3 omwentelingen en nog eens 2 met de momentsleutel? ofwel heb je de draad al kapot getrokken door de te korte bouten, ofwel lijkt het me dat de spoed verkeerd is.
Het zijn Peugeot velgen, waarom ga je bij Peugeot niet de juiste bouten halen?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Het was voor mij een “leer momentje”.
Ik dacht als ik PSA velgen heb en ik koop de platte bouten erbij, dan komt het goed.
Steekmaat, ET waarde, naafgat waren oké, aan specifieke bouten heb ik niet gedacht.
Gelukkig is niets kapot gegaan. De nieuwe platte bouten zijn terug gebracht.
Ik heb niet veel andere keus dan Peugeot bouten te kopen.
Grt.
Roger
Citroën Berlingo (2003, DW8), Volvo V70 (1997, 2,5 Turbo, automaat)