Ziet er goed uit! inderdaad is het veel werk maar dat geeft achteraf ook veel voldoening.
Zeker, heren! Dat houd me ook gaande!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ziet er allemaal zeer fraai uit!
Maar waarom wordt alles gekit.
Kan me voorstellen dat sommige dingen “waterdicht” moeten zijn maar zoals de snip en steuntjes voor rubbertjes en dergelijke…..
Bovenop de kokerbalk enz….
Neem nu dat ovale gat bij de voorsnip wat tussen de vier bussen zit van de voorwiel ophanging.
Rondom is alles gekit maar het gat niet hier komt vocht tussen en kan niet Meer weg.
Dat is het funeste aan kitten je krijgt niet alles gekit
er komt ALTIJD vocht tussen ,maar kan in de meest gevallen niet meer weg.
Hoe meer je open houdt hoe meer het kan drogen ......door ventilatie .
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, hier heeft Frank een goed punt. Ook in de constructie van moderne auto’s zie je nog steeds dat men niet alles strak afkit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Mee eens hoor. Ik heb dan ook niet alles dichtgekit maar voornamelijk de plaatsen waar van buitenaf makkelijk regenwater in kan lopen en in naden waar door capillaire werking water blijft zitten óók als het er ventileert. Dus waar twee plaatdelen op elkaar zitten mbv puntlassen. Die ovale gaten tbv stabilisatorstang heeft niet zo veel zin om te kitten omdat het hiertussen bágger vet is… Dat roest dus sowieso niet gauw. Aan de motorzijde idem. Sla ik allemaal over. De gaten rondom de bussen heb ik mede gedaan omdat de randen van de bovenste plaat wat onregelmatig waten geworden tgv warmte bij het TIG lassen. Het belangrijkste kitwerk zit in de binnenzijde van de bodem. Daar vormt zich hoe dan ook een keer condens en die kruipt dan tussen puntlasnaden en blijft tgv capillaire werking en gebrek aan ventilatie staan. Dat wil ik niet.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Ach, ik stel me zo voor dat het hoe dan ook jouw tijd wel zal duren…
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Als ik zie hoe goed de auto in ons klimaat de eerste 45 jaar (ok, de laatste 10 jaar binnen) is doorgekomen zonder noemenswaardige bescherming tegen vochtinwerking dan denk ik dat het nog wel een keer zo lang mee gaat…
Daarbij: het wordt geen 4 seizoenenauto. Met warme schuilplaats…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Jippie! De LPG-installatie in mijn andere break is door de RDW goedgekeurd. Met de complimenten van de keurmeester voor de fraaie inbouw. Karren maar!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
En m’n nieuwe straalkast is bezorgd. Bij zo’n project toch echt een must-have. Zodat ik aan de slag kan met onderdelen opfrissen tbv opbouw. Het mooie werk!
Hoe is de opinie alhier mbt de leidingen? Ontvetten, stralen lakken of vernieuwen door CuNi?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Dat hangt er van af. Als ze aan de buitenzijde niet gepit of geroest zijn zou ik ze schoonmaken en hergebruiken.
Je hebt een groen systeem, dus geen roest van binnenin.
Maar als ze wel aangeroest zijn, en je wilt het echt goed hebben, zou ik die leidingen vernieuwen. Zoveel werk is het niet.
en ja, als je de nippels opnieuw laat galvaniseren, dan moetje wel nieuw maken
dickesse schreef:Zoveel werk is het niet.
en ja, als je de nippels opnieuw laat galvaniseren, dan moetje wel nieuw maken
Oja, de nippels…. ik wil geen roestige meuk meer aan m auto…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Vervangen dus
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Gefeliciteerd met je LPG goedkeuring!!!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Dank en welkom terug!!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection