Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat wordt weer tijd maken om de boel uit elkaar te schroeven. Gelukkig is dat niet zo moeilijk
Ik denk dat jij onderhanden al een wedstrijdje met de ogen dicht sleutelen kunt doen.
Je moet hem toch echt wel vanbuiten kennen denk ik.
Ik had dat destijds met de kever, denk dat ik nu 25 jaar na datum nog steeds alles zo kan oplossen aan een kever.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Kijk, als mijn fietsmaatje alias de bouwkabouter geen tijd heeft op zondagochtend, dan kruip ik maar even onder de motorkap. De waterpomp rammelde alweer en na de vorige keer wist ik dat dat eigenlijk maar een oorzaak kon hebben. Met wat gepiel kreeg ik de fan en de poelie er dit keer af zonder de radiateur te moeten verwijderen, dus dat scheelde al een slok op een borrel. Achter de poelie zoals verwacht weer een losse opsluitmoer van het neuslager in de waterpomp. Hier is de boosdoener:
De opsluitmoer is toch wel behoorlijk geabimeerd en was zich gezien de hoeveelheid slijpsel ook al aardig een weg in de aluminium neus van de pomp aan het vreten. Net toen ik had bedacht dat ik morgen beter eerst een nieuwe moer kon bestellen spotte ik in een hoekje van de schuur nog een originele traction waterpomp. Gietijzer, andere vorm, maar achter de poelie wel een gelijkaardige moer. Tijdens demontage van die moer ontdekte ik dat in deze oudere versie de borging geschied door een simpele doch doeltreffende splitpen:
Tadaa, dat kan ik natuurlijk ook…
Benieuwd of het zo beter blijft zitten.
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Van der Sman staat ieder jaar op Citromobile met een stand
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Maar wie is nu die Van der Sman?
De mijnheer rechts op de foto
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Een verlichte geest
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
En links op de foto zijn zoon
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Morgen vertrekt het fantoom (zoals ze, we zullen het liefkozend noemen, genoemd wordt door de concurrentie) via Veldhoven richting Metz voor Le Citron Pressé. Vanmiddag nog wat laatste puntjes op de i gezet. Klepjes gesteld, voortrein doorgesmeerd, the usual. Speciaal voor de rally een tijdelijk derde remlicht gemonteerd, je wil met al dat stoppen en weer optrekken toch goed gezien worden uiteindelijk.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Vanochtend de grijze schat maar weer eens buiten gereden en volgetankt. Ik kreeg bijna wroeging dat ze al vijf dagen binnen stond na de 1982 probleemloze kilometers die ze vorige week tijdens Le Citron Pressé binnen vier dagen afmaalde. Tikken en lopen. Wat is en blijft het toch een heerlijk hok. Eens kijken of ik morgen het beugeltje terug aan de voorbocht van de uitlaat kan lassen dat er op de onverharde stroken is afgetrild (eigen laswerk, dat zegt genoeg En bij stationair toerental resoneert de linker spatlap nogal, daar zal ook wel iets loszitten. Niet slecht na zo’n afranseling Oh trouwens, ondanks ons werd het ouwe ding toch nog zomaar dertiende tijdens de dertiende LCP, een plaats die ze op vrijdag de dertiende veroverde en niet meer losliet.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Volgende afspraak op 11 juni bij de GMR’s 1/2mile van Walsoorden. Een heuse hillclimb tegen de havendijk van dit pittoreske dorpje langs de Westerschelde.
Gaaf! Ik zie op de facebook-pagina dat er ook een FTF mee doet!
Voor het geluid van de detroit diesel 2-takt alleen al ben ik staat te komen, wat janken die heerlijk!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Gefeliciteerd met het mooie behaalde resultaat!
Dat evenement bij Walsoorden ziet er leuk uit, en het is lekker in de buurt. Wellicht dat ik ook eens ga kijken…
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Inderdaad Niels, jij en ik weten dus wat een mooi geluid dat is,
Ze zaten ook in de M113 volgens mij.
Net als bij een Krupp, daar gaan ook echt je haren van overeind staan.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.