Hallo,beste Citroen liefhebbers,
Mij even voorstellen ,Ik ben Belg,ben 38 j(bijna 39) en een citroen fan
Ik ga morgen mijn XM halen,een prachtige wagen die al enkele weken stil staat,en die ik wens te redden van de schroot,!
Enkele opmerkingen die ik er van weet,het betreft een Xm van 1999 een 2.0 l benzine met 108kw,is dit een gewone of met een Turbo?Met 178000km,een Exclusive model,handgeschakeld!Zelf al rij ik met een Xantia 1.8 16v Collection,dus ook een zalige wagen(wegens zalige hydraulische veringen)
Maar zijn er mensen die me wat weg wijs kunnen maken van de xm?
Wat zijn hun Mindere goeie kanten en welke de beste?
Waar moet ik op letten en wat heeft er zeker mijn aandacht nodig?
Deze is bezit ook een Sport en normale vering stand!
We helpt me graag op pad?
Alvast bedankt
groetjes
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Welkom, Jootje. De 2.0 16v zou 101 kW en 135 PK sterk moeten zijn, de 2.0 Turbo CT 112 kW en 150 PK. Kijk voor de aandachtspunten eens in http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/162835/.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dank u wel!
Op het gelijkvormings- attest staat er vermeld 108kw!ik zie er nergens 16v opstaan,Of is dit anders t.g.o in Nederland?
Nu ja,voor een prikje van 450€ kan ik niet tegen de muur geplaatst zijn he?
Lijkt me een 16v maar een foto van de motor dan is het gelijk duidelijk!
Dat is wel een leuke xm. Kennen we in NL niet, exlusive bij een 2 liter.
Exclusive dan dus ook hydroactieve vering. Totaal dus 8 veerbollen.
Xm zijn geen slechte autos. Maar er zit wel veel op en aan! Kan natuurlijk allemaal stuk.
Maar een 16v is wel een prima keus.
Kwalen die mij zo te binnen schieten. Ramen die naar beneden vallen door gebroken kabel.
Water in de achterbak, vooral links achter. Achterste deel waar subframe tegenaan zit wil wel eens rotten.
Voor bij de wielkasten, altijd dat plastic binnen scherm eruit halen en de hoeken goed schoonmaken, zit kilos zand in.
Geklooi met de knopjes van de deur vergrendeling.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
108kw is geen 16v, die heeft max 98kw. Ik vermoed een TurboCT..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hallo,en zijn er goede of slechte opmerkingen van de Turbo ct?
Hopelijk zijn deze koppakking in geen al te gevoelige staat?
Eerst eens een groot onderhoud doen,en eens kijken om de deurhendel lv te smeren daar die wat spant en dan s goed alle kwalijke plaatsen bekijken,en onder handen te nemen
Alvast bedankt voor jullie opmerkingen
Met de TCT kun je rijden alsof je een automaat hebt: heel weinig schakelen.
De turbo zelf is een groot lomp ding achter de motor waar hij zijn warmte zeer slecht kwijt kan. Dus is het verstandig na een lange rit de motor een korte tijd stationair te laten lopen zodat de turbo kan terugtoeren.
Wim,
Disciplus Simplex
Hey bedankt voor u reactie!
Kent u enige negatieve aspecten van een XM 2.0 TCT?
Wat zijn hun slechte eigenschappen,ik ehb de wagen sinds vandaag in mijn bezit maar kan er nog niet mee rijden,de koppelingskabel is gebroken,vandaar dat ik zo nieuwsgierig ben!
Hoy,de raambediening werkt inderdaad maar pover,bepaalde knopjes werken wel/niet,bepaalde volledig niet!
Gelukkig is de kofferbak droog en nergens roest te bespeuren!
Word vervolgt
Is dat die XM die op kapaza.be stond ??? Leek mij een mooie goed uigeruste XM
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Het is een donker blauwe Exclusive
Half stof-half leder
is een pracht van auto
Dat is een TCT ( een 2 liter met turbo en 8 kleppen). Die werden in Belgie ( en ook in andere landen) geleverd als 108 KW ( soms zelfs als 145pk) om belastingtechnische redenen.
To err is human, not to err is divine.
Iemand enige idee,of dit goeie en sterke motoren zijn?
Ik rij nu met een Xantia 1.8 16v met 74000km en zou eventueel mijn Xantia verkopen voor die Xm!Weliswaar met 100.000 meer
Hallo,heeft er iemand ervaring met het vervangen van een complete koppeling van en citroen xm 2.0?
Is het zo dat de bak er niet volledig uit hoeft maar toch wel enkele uren aan bezig bent?Mijn koppeling moet vervangen worden denk ik,heb vandaag een koppelings- kabel vernieuwd en de koppeling is hard en stug!
iemand enige ervaring?
Bedankt
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De bak moet volledig los van de motor. Je kunt hem daarna 10 cm opzij leggen en op het subframe laten rusten. Reken om zo’n 8 tot 10 uur werk als je een hefbrug hebt en handig bent.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dus een dagje werk en veel geluk?