De juiste kleur vinden blijkt zo simpel niet
Ik heb een bus RAL6002 maar deze is veel groener dan de rest
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Gisteren het forum afgezocht naar de juiste kleur groen en telkens kwam ik op RAL6002
Met het advies van Waterman toch besloten om alles in diezelfde kleur te spuiten.
Deze week ook maar eens horen of er nieuws is over het blok, begin stillekes uitgewerkt te raken.
Hier e.a. klaar voor montage (RAL6002)
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Heeft het blok dezelfde kleur als de hydrolikeu onderdelen?
Dacht eigenlijk dat het donkerder was.
Of komt het door alle troep die er op zit?
Ik hoor nu dat RAL6020 (voor het blok) ook een optie is.
‘t Is wat ‘t is, mijn blok wordt RAL6002
Bij de hobbyzaak verklaren ze me voor gek wanneer ik telkens weer de busjes verf terug kom brengen
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
H@ns schreef:Heeft het blok dezelfde kleur als de hydrolikeu onderdelen?
Dacht eigenlijk dat het donkerder was.
Of komt het door alle troep die er op zit?
Blok is inderdaad donkerder,.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik heb de verf op kleur laten namaken zowel de groene als de buinige voor in de spuitbus, moet dan wel een liter verf kopen, dan wordt dit in de spuitbus gedaan.
Gr. Jan
Dat is natuurlijk ook nog altijd een optie.
Maar nu het blok weg is wordt dat een moeilijke om de kleur vast te leggen.
Voor de bruine kleur gebruik ik chocolade bruin (RAL????)
Komt heel dicht in de buurt van het origineel.
Ik wil de plastic retourleidingen ook gelijk vervangen.
Weet er iemand uit het hoofd hoeveel meter ik nodig heb?
Lekzak voor +achter en hoofremcilinder.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
F.SvM schreef:H@ns schreef:Heeft het blok dezelfde kleur als de hydrolikeu onderdelen?
Dacht eigenlijk dat het donkerder was.
Of komt het door alle troep die er op zit?Blok is inderdaad donkerder,.
Dat klopt niet. Het blok heeft naar mijn idee dezelfde kleur maar de boel verkleurd gewoon…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Nuancier heeft de kleuren overigens andersom staan voor motor en hydraulische delen.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zou nuancierd aanhouden.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
All the way from Australia
Niemand een idee over de lengte van de retourleidingen?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Mocht er nog iemand graag de lengte van de retourleiding weten. 6,7,8
Begin deze week kreeg ik te horen dat het blok tegen het einde van de week klaar zou zijn.
Helaas door drukte is dit niet gelukt.
Maar ondertussen gaan we gewoon weer verder.
De nieuwe retourleidingen zitten weer op hun plaats, op de oude zaten rubber ringetjes als extra seal, ik kreeg ze er niet van en had geen nieuwe.
Dus heb ik er een strip-bandje rond gedaan. Hoe doen jullie dat? Of zijn de ringetjes los te krijgen?
Het LHM-vat is weer aangesloten, leidingen zijn voorzien van nieuwe ligarex of darmklemmetjes, behuizing achter de radiator, de bodemplaat en koeltunnels zijn weer toonbaar.
De radiator blijkt lek te zijn, deze gaat vervangen worden door een nieuw 3-rijen exemplaar.
See ya….
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Eeh, antwoord op die lengte staat in jouw post… Maten in mm.
Let wel op het juiste type. Je kunt toch ook een rolmaatje er langs leggen?
Slangbeschermung bij klemmen hergebruik ik meestal de oude. Of een dikkere slang, stukkie rubber ergens uitknippen, oude binnenband ofzo. Je kunt ook speciaal tape gebruiken.
Edit:typo
gjvdh schreef:Eeh, antwoord op die lengte staat in jouw post… Maten in mm.
Let wel op het juiste type. Je kunt toch ook een rolmaatje er langs leggen?
Edit:typo
Ik weet het. In mijn geval was het 4mm.
Postte het enkel voor het geval dat nog iemand de lengtes nodig heeft.
Zoals ik reeds schreef: Ik heb geprobeerd om de rubbertjes op de retourleidingen te hergebruiken. Maar kreeg ze er niet van.
Vandaar de spanbandjes. Ik zal bij het opstarten de boel in de gaten houden.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Motorblok is sinds gisteren weer in huis
We kunnen weer verder…
Blok afgeplakt voor het verven
Lekker ouderwets met de verfborstel
Oliepomp en karter(met een weinig vloeibarepakking) weer op zijn plaats
Nieuwe distributieketting incl nieuwe spanner
Kop incl kleppen
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand