Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een dikke dag werk, goed gereedschap, de juiste kennis en inderdaad: veel geluk. Het is een rotklus, maar goed te doen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ok,bedankt,enige ervaring met xm en xantia?Blijkbaar glijd en veert een xm nog beter dan xantia?Mijn xantia heeft 6 veerbollen,die xm 8 wegens hydractive veringen!
Ik heb de koppeling wel eens vervangen bij een een xm 16v uit 2000. Had pas 21000 gereden. Maar ex volg auto. Dus veel stapvoets..
heb er dik 8 uur over gedaan. Goed te doen. Maar lastig door het gegoochel met die zware bak.
Heb zeker tijd staan knoeien met het centreren van die koppelings plaat. Er was geen ruimte voor de pas pen.
Ik heb toen met de schuifmaat gemeten vanaf rand vliegwiel tot de koppelingsplaat. Dat doe je dan om de 90 graden.
Na wat klooien zat ie goed en ging er zo op.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Iemand enige ervaring met een Xantia 1.8 en een xm 2.0?Blijkbaar rijd een xm beter en veert beter dan een Xantia,
indien dit zo is,en de motoren van even goede kwaliteiten zijn dan zou ik verwisselen,enkele de xm heeft 100.000km meer dan de xantia(namelijk 74000 km)
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zelf zou lekker Xantia blijven rijden en de Xm laten staan. De Xantia is de betere auto. Goedkoper te onderhouden, verbruikt minder, onderdelen veel makkelijker verkrijgbaar, minder kans op roest…...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Een XM is leuk als je goed weet wat je doet en kan sleutelen.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En aan onderdelen kunt komen, want dat is bij een XM inmiddels toch wel een probleem aan het worden…...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
onderdelen geen probleem,ken iemand uit mijn buurt die een xm fase 1 demonteert en alles bijhoud!en meeste onderdelen passen,maar rijd een Xm nu beter dan Xantia?men zegt dat dit beter en zachter veert,zeker met zijn hydractive vering eronder
Iemand er ervaring met de distributieriem van een xm?deze heeft nu 178.000km en werd vervangen aan 118.000km 6 jaar geleden?Het betreft dus een 2.0 i turbo 8 klepper!Vervangen of nog even mee verder rijden?Deze week de midden demper vervangen en dan eindelijk ‘s een stukje rijden,om te voelen of die nu zo veel beter rijd dan de Xantia dan gezegd word!
Gewoon vervangen. En natuurlijk de waterpomp meenemen.
Een distri wisselen bij de TCT is niet moeilijk. Als je weet wat je doet (dus goede voorbereiding) is het een paar uur werk.
Voor wat betreft die slooponderdelen weet ik het zo net nog niet: waarschijnlijk net zo slecht als de onderdelen die je wilt vervangen. En in ieder geval een paar jaar ouder.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En er zit vaak verschil tussen onderdelen van een serie 1 en serie 2.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
dus als ik jullie mening mag volgen,gewoon die xm op punt zetten en verkopen?
Waterman en ik zouden nooit aan die XM beginnen.
Wim,
Disciplus Simplex
heb die nu al staan!
dus gewoon zo verkopen en met de xantia verder rijden
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Als je echt moet kiezen tussen de 2, zou het voor mij simpel zijn hou de Xantia.
Ik heb een XM TCT break gehad en hoewel het een prachtige wagen is was ik niet onder de indruk van het rijden en de techniek.
Nu heb ik al 3 jaar een Xantia 1.8 16v Break en dat is voor mij persoonlijk een betere auto op alle vlakken.
En zoals hier al geschreven is begint roest bij de Xm een probleem te worden, als je zelf kan sleutelen en de weg naar nieuwe onderdelen weet is het wel te doen.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.