Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Bello (type 1 Berlingo) haalt leeg rustig 150 maar je wint er geen races mee bij het stoplicht. Zwaar geladen, met een kar met huif erachter, houdt het bij tegenwind met 100km/h wel zo ongeveer op. Met een storm op de kop kwam ie een keer niet verder dan 90km/h in de vier ...
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
144km/uur is topsnelheid nu met dit lenteweer, in de winter aan 5°C buiten maar 141km/uur.
Getest met gps, zelfde stuk weg en windstil
arntscholtens schreef:Beetje laat maar toch…., pomptiming zou goed kunnen. Ik heb ook wel eens zo rondgereden en dan is ie inderdaad zo traag als wat maar dan zal het verbruik ook hoog zijn en de uitlaatgassen zullen stinken naar onverbrande diesel (petroleum-achtig). Het is met het juiste gereedschap gemakkelijk te meten en te corrigeren. Heb je een EGR erop zitten (dat kan ook op een late XUD) dan is ook de EGR-klep en het inlaatspruitstuk een goede verdachte. Succes met zoeken.
het is waarschijnlijk wel de pomptiming,heb afspraak gemaakt bij citroen garage
ik heb er geen EGR op zitten, auto is van 1998, dat bouwjaar heeft dat nog niet, nieuwe model heeft dit wel.
KiteFlupke schreef:144km/uur is topsnelheid nu met dit lenteweer, in de winter aan 5°C buiten maar 141km/uur.
Getest met gps, zelfde stuk weg en windstil
ik kom daar nu niet eens aan, kan met moeite op de snelweg een vrachtwagen inhalen, maar als de pomp binnenkort op tijd is gezet, gaat ie alseen speer;-)