D’r is inmiddels wel een nieuwe ‘prive’ website van de C6 in de lucht, met een leuk filmpje en wat andere extra’s. De link krijg je via de Citroen mailing, met een persoonlijke toegangscode.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Re: fILMPJE
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:Dit staat al sinds juni 2005 op de website van Citroën België, Frankrijk etc. Sindsdien is er geen moer meer aan veranderd. Niets is zo dodelijk als een statische website.
Personlijk vind ik het filmpje op de Duitse C6 site eigenlijk beter
Inderdaad ziet het er op de Duitse site beter uit. Mooie “link"gemaakt met grote Fransen van weleer.
Citroën Duitsland moet ook wel uitpakken, want daar willen ze toch erg graag veel C6’en wegzetten natuurlijk.
Dank voor je snelle reactie.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Markt in Duitsland
Veel wegzetten in Duitsland zal er de eerste JAREN niet inzitten vrees ik. Bij een totale productie van 12 per dag, zoals het momenteel in Rennes loopt, resultered in een hopeloze achterstand in levering (ik zit al te wachten sinds Juli 2005 (besteldatum) een vertraging van de 2.2 HDI modellen (was gepland september 2006, wordt waarschijnlijk ergens in 2007) etc etc etc
moeten de Duitse concurrenten zich niet veel zorgen maken de eerste jaren.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Bericht aan Citroenc2
De folders en de bestelbonnen waren er in België reeds in juni 2005.
Denk echter maar niet dat er in België al veel C6en zijn uitgereden.
Zoals ik al elders op dit forum heb gepost dit is een klucht geworden André Citroën draait zich 5 keer om in zijn graf en als hij terug kon komen zou hij de gehele directie waarschijnlijk op straat gezet hebben voor zulke blunders inzake asynchroon verloop marketing versus productie.
Je zal maar dealer zijn en te horen krijgen dat je misschien in Augustus 2006 een C6 in je toonzaal kan zetten, precies 18 maanden na de introductie op het salon van Genève.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Bericht aan Cocico
Meedraaiende koplampen: zie DS
AFIL: zie introductie C4 enkele jaren terug, dus technologie van +/- 1998
v6 HDI: zie Jaguar en peugeot 607 lancering enkele jaren terug
Door het uitermate slome introductieproces, ik weet wel dat de c4 belangrijker was en de C6 dus lagere prioriteit kreeg, maar ik blijf bij mijn standpunt dat we met de C6 technologie van eind jaren 90 krijgen.
Dat hoeft inzake betrouwbaarheid geen probleem te zijn, in tegendeel, maar het feit dat er nu zo vreselijk traag geproduceerd wordt lijkt er op te duiden dat er nog een berg technische problemen zijn.
Waarom denk je dat de eerste demo C6 en niet mogen verkocht worden.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Re: Bericht aan Citroenc2
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:De folders en de bestelbonnen waren er in België reeds in juni 2005.
Denk echter maar niet dat er in België al veel C6en zijn uitgereden.
Zoals ik al elders op dit forum heb gepost dit is een klucht geworden André Citroën draait zich 5 keer om in zijn graf en als hij terug kon komen zou hij de gehele directie waarschijnlijk op straat gezet hebben voor zulke blunders inzake asynchroon verloop marketing versus productie.
Je zal maar dealer zijn en te horen krijgen dat je misschien in Augustus 2006 een C6 in je toonzaal kan zetten, precies 18 maanden na de introductie op het salon van Genève.
Het verdient zeker geen schoonheidsprijs, maar kwaliteit boven alles. Als je in deze tijd auto’s aflevert in de top van het segment en er komen kinderziektes aan het licht, dan heb je echt de poppen aan het dansen.
Ik hoop dat je auto zsm wordt afgeleverd en dat je zo kan genieten van de C6 dat je deze “ellende” allemaal weer snel vergeten bent.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
eviltwin schreef:In januari zijn er twee op kenteken gezet, in februari gok ik iets meer dan 20. De negen die in november als demo’s ingezet zijn mochten dacht ik niet verkocht worden. Dat is NL, B weet ik niet. Voor de cijfers van de rdw moet je wachten tot begin maart.
Het bleken er 10 in Februari
http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Citroen&modelserie=C6
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Volgens Claude Satinet moeten er dit jaar nog 6000 a 7000 C6-en gebouwd worden. Dat is dus maar 30-35% van de maximale jaarlijkse productie, ofwel 8 maanden op de helft van het maximum (100/dag).
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Productie Aantallen
Dit betekent dat ze dus 13000 stuks onder het vooropgestelde jaarcijfer blijven.
Initieel plan was 20 000 jaar
Daar gaan de economics door de gootsteen.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Niet helemaal, de maximale productie is/was 20.000/jaar. Met alle extra kwaliteitscontroles is dat niet op dit moment niet reeel. Maar er is nooit gezegd dat ze er ook 20.000/jaar van zouden verkopen. Het break-even punt ligt zeker niet op het maximum productie-aantal. De winst maken ze bovendien wel met de p407c.
NB.
Voor de Xm was die meer dan 100.000, maar daar zijn ze ook alleen maar in het eerste jaar aan gekomen. Met 330.000 in 11jaar zat die wel aan gemiddeld 30.000.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
beginnende leveringen in Duitsland:
23 in Januari
7 in Februari
bron http://www.autobild.de/aktuell/meldungen/artikel.php?artikel_id=11000&artikel_seite=3
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
@eviltwin
Eviltwin,
Als ik de scan van het Volkskrantartikel lees, dan komt terug het vooropgestelde jaarcijfer van 20 000 boven water. Ik meen me te herinneren dat dat het cijfer was dat Satinet had vooropgesteld.
In het 1e jaar zullen ze dus op 1/3 van het target zitten met de bijgestelde 7000 stuks / jaar.
Nu maar hopen dat (zodra de produktie echt op gang komt) dat de marketeers terug uit hun hok gehaald worden en de echte verkoop kan beginnen.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Ik heb het al eerder gezegd, maar genoemde 20.000 is het maximum, niet het ‘target’. Wat de doelstelling exact is blijft gissen, maar voor Nederland was die 1000 voor het eerste volle jaar. Als blijkt dat de levering pas vanaf mei gaat oplopen (en nog maar tot 50% max) dan zal het moeilijk zijn dat target te halen.
Bij Citroen zullen ze ongetwijfeld blij zijn als ze het maximum halen (niet kunnen leveren omdat je uitverkocht bent is een luxe probleem)
vooral als ze dat consistent halen over de komende productie jaren.
In werkelijkelijkheid zullen ze rekening moeten houden met een initieel hoge vraag (~20.000/jaar) met bijbehorende doelstelling en een daarna aflopende afzet. Je mag er vanuit gaan dat de C6 dus een veel lager break-even point heeft.
Je kunt er vanuit gaan dat de productie voor de komende tijd gereserveerd is voor reeds bestelde auto’s, wanneer het echt gaat lopen zullen de marketeers dus weer aan het werk mogen. Zodat er bijv reclames te zien zijn en er een groter motoraanbod komt.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije