Totaal aantal Berichten: 56
- C3 1.4 exclusive
- Xantia 1.8 16v
- 2CV club
Hallo citroen-ers
Ik heb een tijdje terug wind-schermen gekocht voor de zij ruiten.
Nou heb ik ze er al een keer op gehad want monteren is op zich niet moeilijk…of ik deed het verkeerd…het probleem was dat het raam op het bovenste deel klem loopt.
Wat doe ik verkeerd , of moet er ook een ander raam-rubber in of ???
Wie het weet mag het zeggen.
Groeten , Ton
Citroën , C’est une tres bien voiture !
Dat had ik ook elke keer als ik ze monteerde.
Ik vond het zonde om de motortjes van de electrische ramen te mollen, dus heb het nooit meer gemonteerd.
Lekker links laten liggen dus.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Als je ze goed monteert, dus diep genoeg, heb je nergens last van en werkt de ruitbediening prima.
ik heb er ook last van, en nog steeds. er schijnt dat er verschillen zitten in de breedte van de sponningen. Je hebt ze dan ook voor verschillende types bouwjaar. Heb de lijst gezien bij hun.
Bij mij zit ie er zover als mogelijk ingedrukt, maar helpt allemaal niets. ze zijn origineel Citroen, maar de pasvorm is ook bagger.
Niets aan te doen volgens de dealer.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:ik heb er ook last van, en nog steeds. er schijnt dat er verschillen zitten in de breedte van de sponningen. Je hebt ze dan ook voor verschillende types bouwjaar. Heb de lijst gezien bij hun.
Bij mij zit ie er zover als mogelijk ingedrukt, maar helpt allemaal niets. ze zijn origineel Citroen, maar de pasvorm is ook bagger.
Niets aan te doen volgens de dealer.
Goh
Totaal aantal Berichten: 56
- C3 1.4 exclusive
- Xantia 1.8 16v
- 2CV club
Weet wat me te doen staat…..
Dank voor jullie reaktie’s.
Weet wat me te doen staat ; ga de bovenste rand dunner maken en kijken of het dan wel lukt.
Ik heb ze voor een prikkie gekocht en kan ze hooguit naar de knoppen helpen.
Als het gelukt is laat ik het weten.
Groeten , Ton
Citroën , C’est une tres bien voiture !
mssl schreef:Zijn die windschermen echt fijn op een BX? De BX Palmares die ik a.s. vrijdag ophaal heetf ook zo’n scherm en ik dacht eraan om deze eraf te halen.
Niet doen dus?
Achja, ,het heeft zijn voor en nadelen, heb vroeger altijd gezegd dat als ik een auto met die dingen erop kocht ik ze nog voor de rit naar huis eraf haal…
Is niet gebeurd
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ondingen zijn het, die windschermen en zeker de uitvoering die achter de raamrubbers gepropt moeten worden.
Als je bij hoge snelheid je raam te ver open hebt staan loop je het risico dat die krengen loskomen en dat je “onthoofd"wordt!
Je geeft aan de bovenste rand dunner te maken; realiseer je dat het een aangescherpte boemerang wordt !
En ook je zichtveld word deels belemmerd, aan de andere kant vond ik ze wel stoer staan op de 16v, al moet ik zeggen dat die ook niet helemaal lekker pasten, maar dat kan ook komen doordat de raamrubbers niet goed zaten..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ik heb ze erop zitten omdat ik ze mooi vind staan maar echt praktisch is het niet echt. Tja, je hebt niet zo’n koude wind in je nek als je over de snelweg zoeft en je raam staat een stukje open.
Als je ze goed monteert kunnen je raampjes ook gewoon goed dicht (electrisch) maar wel ze gaan inderdaad wel wat moeizamer het laatste stukje
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Ik heb ze er ook op zitten ook bij mij sluiten ze wat moeilijk al gaat het wel steeds beter passen. de voordelen vindt ik dat je altijd het raam een stukje open kan hebben en zo frisse wind binnen krijgt. En voor de rokers onder ons (ik niet gelukkig) kun je zo de auo behoorlijk rook lucht vrij houden.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Ik krijg ze er ook niet goed in, de ramen gaan verschrikkelijk stroef of niet helemaal dicht. Misschien dat ik ze met wat kit een beetje verder en dieper erin krijg
"Intel Inside" is geen product informatie, eerder een waarschuwing!
jeffer schreef:Ik krijg ze er ook niet goed in, de ramen gaan verschrikkelijk stroef of niet helemaal dicht. Misschien dat ik ze met wat kit een beetje verder en dieper erin krijg
Heb je ze er wel goed inzitten? Beetje zonde om er gelijk op los te kitten….
Heb je ze tussen de raamstijlen en de rubberse zitten of tussen de ruit en het raamrubber?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ik heb ook nog zo’n setje liggen voor een cx origineel citroen, weet nog niet of ik ze monteer, maar had ze op de DS ook en scheelde veel in windgeluid.
Hoe moeten de originele gemonteerd worden ?
Ik denk tussen de stijl en het raamrubber, of zie ik dit verkeerd ?
Denk niet dat zoiets afwijkt van de BX bij een CX
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Hmmm, ik had ze tussen de twee rubbers, ik zal wat moeten wrikken om ze tussen de deurstijl en het rubber te krijgen
"Intel Inside" is geen product informatie, eerder een waarschuwing!
jeffer schreef:Hmmm, ik had ze tussen de twee rubbers, ik zal wat moeten wrikken om ze tussen de deurstijl en het rubber te krijgen
Tussen de 2 rubbers? in de raamrubbers dus..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI