Binnenkant:
Lekker makkelijk zo ... , al verschillende types .
Waar zat hij bij jou dan precies ?
Achter de klokken, vastgeschroefd.
Ik meen een beetje rechts achterin. (mijne vervangen omdat ie te traag ging)
Kan het nog zijn dat er één unit wat slechte massa maakt?
Omdat je ook aangeeft dat ie wat minder fel is…
Je kan de knipper aanzetten, dan vind je hem makkelijk op gehoor.
Geen idee , het meest rare is het snelle knipperen .
Knippersnelheid is afhankelijk van de belasting.
Volgens mij meer vermogen -> langzamer, minder vermogen -> sneller knipperen.
Bij een kapotte lamp gaat ie dus sneller knipperen volgens mij.
Dus ook met slechte massa.
Ik dacht dat men het hier ,na div vragen en uitleg er wel over eens waren dat er een grote kans was , na dat ik wellicht sluiting heb gemaakt , dat het relais defect zou zijn , daarom hierop verder gegaan .
Kan je dat eventueel meten of er slecht massa wordt gemaakt , dat is iets wat ik zo ie zo niet kan .
Het eenvoudigste is, nu je de boel toch open hebt, om het nieuwe knipperrelais aan te sluiten (als er maar 2 stekkers op zitten de + en de L gebruiken op je nieuwe relais).
Als het werkt: oorzaak gevonden.
Als het niet werkt: verder zoeken!
Bedankt zo ver , ik ga er morgen verder mee , wordt te donker ....









Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Is dat shroefje op de foto waar het binnenwerk te zien is (links) een stelschroef?
Edit: zo te zien samen met het rechter schroefdraad.( draaien aan ster) links bi metaal meer op spanning, rechts punt hoger / lager
Ja
Het relais ziet er inderdaad zo uit als op eerdere foto’s , deze los gehaald en vervangen door het nieuwe relais , helaas werkt de verlichting van de aanwijzers nu helemaal niet meer , de oude terug geplaatst ook deze doet nu niets meer , als ik de schakelaar voor de waarschuwing verlichting aan zet doen de lampen ook niets .
De rest van de verlichting werkt wel goed .
Iemand nog een idee wat te doen ?












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zou adhv het schema maar eens gaan meten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ja als ik dat kon ..., ik heb werkelijk geen idee waar of hoe te meten , totaal geen verstand van elektronica .
Wellicht iemand in de buurt van Rotterdam die kan/wil helpen ?
Gecorrodeerde zekering misschien?
zijn er nog meer dingen die niet werken? (interieurverlichting zit geloof ik op dezelfde zekering)
Heb je de stekkertjes niet verkeerd om aangesloten? (weet niet zeker af dat wat uitmaakt, maar ik denk van wel…)
Heb alle zekeringen vervangen , interieur verlichting heeft het nooit gedaan ,deurschakelaars waren verwijder door de vorige eigenaar ivm regelmatig lege accu.Alles werkt verder .