Dort wo man Gitarren verbrennt, verbrennt man auch am Ende Menschen!
Wel, remmenreiniger verbranden blijkt ook niet de gouden tip te zijn: lichtere gedeelten binnen de kringen betekent dat de bovenlaag daar min of meer schoon is, maar de donkere kringen zelf zijn vetachtig. Deze kringen blijven steeds opduiken, dus het schiet niet op. Ik zal eens kijken of ik nog ergens een brander heb liggen, dan krijg je een hogere temperatuur. (En dan geen remmenreiniger meer, natuurlijk!)
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Wacht even mensen, ik heb eens iets gelezen over het inademen van remmenreinigerdamp (dat op een heet lasobject wat gespoten), en dat dit tot hersenbeschadiging kan leiden. Misschien dus geen goed idee om dit in de niet-open lucht te doen.
‘t Is maar een tip..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Volgens mij was het zo dat een van de gassen die als bijproduct ontstaat bij de verbranding schade aan het centrale zenuwstelsel veroorzaakt inderdaad! Met mogelijk uitval van bepaalde lichaamsfuncties als gevolg!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Verbranden of onder hoge temperatuur verdampen is nogal een verschil natuurlijk, maar een gewaarschuwd mensch telt voor twee!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Remmenreiniger als ontvetter leek onze gereedschappen leverancier ook een goed idee. Wat simpel Google werk leverde dat bij de combinatie van hoge temperaturen en remmenreiniger Fosfeengas ontstaat.. Dit gas werd ook in WO1 gebruikt om even een idee te geven..
...je doelt erop dat het een achterhaalde, ouderwetse methode is?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Mijn hersens zijn al niet meer wat ze waren, maar ik ga hoe dan ook stoppen met remmenreiniger verbranden, want een brander werkt veel beter (zie plaatje). Als je na het branden (en afkoelen…) je vinger over de plek haalt wordt die nog wel een beetje zwart, maar na borstelen met ammonia/water 1:1 niet meer. Het lijkt erop dat ik een oplossing heb gevonden, al houd ik nog wel een slag om de arm.
Hmm, zo’n brander (van Skandia) werkt wel, maar het gaat tergend langzaam, vooral doordat de kracht van de vlam gestaag afneemt. Al tamelijk snel zit je met een beetje zielig vlammetje, terwijl je (door schudden) kunt horen dat de bus nog lang niet leeg is.
Dat herkennen veel kampeerders: Als je veel gas onttrekt aan de gasfles moet er veel gas verdampen en dat vraagt veel energie: Ergo, de gasfles koelt behoorlijk af en de dampdruk neemt af. ( vooral als je butaan gebruikt…) Als je wacht warmt de fles weer op en dan gaat het beter…. Oplossing: Gasfles in een bak heet/warm water zetten ( heeft veel meer energie inhoud dan lucht..)
P.S. Het is geen goed idee om de gasfles met een brander te verhitten, te heet en je druk loopt enorm op en ... boem…
To err is human, not to err is divine.
Dank voor de tip!
Wat je ook kunt proberen is in plaats van kattebakgrit pure droge cement nemen. Dat zuigt nog wat extra op, en als het in de porien trekt en het wordt maar een beetje vochtig ( door de lucht) dan dicht dat de porien af.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik vind het een leuk topic geworden Kees! Maar, kun je een beetje opschieten met het aanbrengen van dat spul? Ik heb het zelfde setje staan namelijk en sta te popelen om het op de vloer te baggeren alleen wil ik ff jouw resultaten afwachten
Ik ga in ieder geval niet met branders aan de slag heb ik besloten
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
😆
Voor mij zou het een excuus zijn om een autogeenset te kopen. Je ziet op de foto wel resultaat moet ik zeggen.
Die meuk trekt er echt diep in. Is inderdaad een leuk topic.
@ Peter C.:
Cement zal meer vocht/olie kunnen opnemen dan kattenbakgrit, maar kan ik die verzadigde cement nog wel met een gewone tuinslang uit de vloer spoelen? Immers: a) ik heb vooralsnog geen hogedrukspuit en b) een met water, ammonia en motorolie verzadigde cementkorrel ligt toch nog steeds los? Dat lijkt me dan geen goede basis om een primer op te laten hechten. (Het voordeel van kattenbakgrit, die ook hier en daar in de vloer trekt, is dat je die er met de tuinslang gewoon uitspoelt.) Graag je advies.
@ Yuri w.:
“Opschieten” heeft denk ik geen zin: waarschijnlijk kan ik je binnenkort plaatjes laten zien van een “perfecte” vloer, maar hoe ziet die er over twee maanden of twee jaar uit? In het laatste geval is de verwerkingsdatum van jouw 2C-verf al lang verlopen…