7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 

Rode BX break 1.6 tgi U9
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 01 maart 2006 01:06 AM
  [ # 91 ]

Methode van Marten is natuurlijk simpel é doch doeltreffend… Ik heb zelf zo’n kinky wurgding met lederen riempje in m’n koffer zitten, werkt erg goed maar als de zaak erg vast zit dan lijkt ‘t wel of dat riempje wat flexibel wordt. (beitel werkt dus altijd…)

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 02 maart 2006 12:34 PM
  [ # 92 ]
René van Maren schreef:
René van Maren schreef:

Tis een wringappraat met een wurgriem…

Ja, ik gooi hem ff door een raampie! Laughing

Komt goed!

Zo, geregeld….de bollen kunnen los…hoop ik

Wink

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 02 maart 2006 02:43 PM
  [ # 93 ]

Anders heeft XBXG nog wel een leuk tooltje:

Tevens bruikbaar om de hersens van irritante personen in te slaan Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 02 maart 2006 02:46 PM
  [ # 94 ]

Dat is voor als ze ECHT niet los willen Laughing

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 05 maart 2006 02:14 AM
  [ # 95 ]

OK, Deze bollen zaten dus ECHT vast. Zo erg dat we (ik dus) met de beitel en moker op een gegeven moment door de wand van de bol heen sloegen. We hadden al op moker en beitel moeten terugvallen omdat de andere aanwezige bollentoolie helemaal te zwak bleek.

Gelukkig konden we terugvallen op de altijd uitgebreide gereedschapsvoorziening van Wouter voor een echte bollentool (foto was al eerder gepost). Hiermee kregen we na enige modificatie (om het meedraaien te beletten:ideetje van Caro Wink ) alsnog de bol eraf. De linker achterbol was erg hardnekkig: de rechter achterbol was wel losgekomen met normaal grof geweld.

Resultaat (Caroline en Marcel hadden het meeeste werk al gedaan) was wel weer een APK waardige BX Break die veert als nooit tevoren.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 05 maart 2006 03:24 AM
  [ # 96 ]

Kijk, komt dat ding toch nog eens van pas.  Cool

Profiel  

Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 942

Gepost: 05 maart 2006 03:40 PM
  [ # 97 ]

Wat ben ik blij dat mijn visa geen veerbollen heeft zeg. Wat een ellende is dat. Ik snap niet dat ze geen uitstekende randjes op de bollen maken.
Die LHM douche was wel bijzonder fijn. Ik moest gauw met mijn vinger er in maar dat hou je geeneens tegen. 

De uitlaat was ook nog een soort lastig. Marcel heeft ‘m moeten afzagen omdat het gewoon niet los te krijgen was. Gelukkig was de nieuwe pijp langer dus was geen probleem. Er op zetten is nooit een probleem als de puzzel gemaakt is Smile

Wat ik wel onwijs leuk vond is dat die remblokjes gewoon lukte. Alleen de oude blokjes waren wel beschamend slecht zeg Surprisedops: Moest de plunjer ook een enorm eind terugdraaien… Binnenkort toch ook maar even de remschijven doen want zowel marten als mijn werkgever schrokken er nogal van. Terwijl de keurmeester het geen afkeur vond. Misschien omdat ie gewend is om naar eendenschijven te kijken…
Remslangen heb ik verder niet meegekregen want toen was ik met Harm de tool halen bij wouter.

Na het bollendrama is ook nog de multiriem (toch?) gesteld dus dat scheelt ook weer een hoop herrie. De ratel in de uitlaat is weg en je gaat geruisloos en zwevend over een drempel. Echt een hele bijzondere ervaring Wink
Ik ben zo blij dat Harm wat spulletjes kwam brengen voor de Visa omdat ie toch “in de buurt” zat en Marten mee had! Allebei nogmaals onwijs bedankt!

@rene: Sleutel heeft de 1e voorbol net aan overleefd en losgedraaid. Ik heb nog wel van dat band liggen dus zal ‘m laten fixen voor je. Toch bedankt
@Wouter: Ik heb de sleutel aan Marten meegegeven want met onze berekening ziet hij jou eerder dan ik.
Die kleine modificatie is overigens errug handig. Er zat aan de ene kant al een gat extra geboord maar die hebben we nu ook aan de andere kant gemaakt. Daar doorheen kan je een bout in de bol draaien en dan heb je ook geen last ervan dat ie meeslipt.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami 8 Club
Gepost: 05 maart 2006 07:49 PM
  [ # 98 ]
Caroline81 schreef:

@Wouter: Ik heb de sleutel aan Marten meegegeven want met onze berekening ziet hij jou eerder dan ik.
Die kleine modificatie is overigens errug handig. Er zat aan de ene kant al een gat extra geboord maar die hebben we nu ook aan de andere kant gemaakt. Daar doorheen kan je een bout in de bol draaien en dan heb je ook geen last ervan dat ie meeslipt.

Top Exclamation
Nu is die bollensleutel dus nóg bruikbaarder Very Happy Ik ben benieuwd.  Wink

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 05 maart 2006 07:52 PM
  [ # 99 ]

Nu is die bollensleutel dus nóg bruikbaarder Ik ben benieuwd.

Ja, maar alleen als je een gaatje boort in de veerbol…. of er een gat in ramt met een beitel Smile

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 05 maart 2006 09:23 PM
  [ # 100 ]
Caroline81 schreef:

Wat ben ik blij dat mijn visa geen veerbollen heeft zeg. Wat een ellende is dat. Ik snap niet dat ze geen uitstekende randjes op de bollen maken.
Die LHM douche was wel bijzonder fijn. Ik moest gauw met mijn vinger er in maar dat hou je geeneens tegen.

En dan heb ik nog het grootste gedeelte van de LHM douche voor je opgevangen. Maar ff voor de duidelijkheid: ik heb nog nooit meegemaakt dat ze zo verschrikkelijk vast zaten. De beschikbare beitels waren bovendien niet ideaal. Ram je meer een gat mee in de bol, dan dat ie kracht zet. Ik heb zelf een beitel die op een wat breder stuk draagt, maar wel heel scherp is. Meja, daar heb je niks aan als ie tuis ligt Wink

Wat betreft remslangen: niet zo’n big deal om te doen: hooguit irritnat de de ontluchtingsnippels al eens verrot waren gedraaid, dus moest ik die nu met de griptang te lijf. Adviespuntje: haal 2 nieuwe nippels en zet die erop als je de schijven wisselt.

Als zo diep hebt geleden onder die bollenvervangellende moet het toch wel uber genieten zijn, met die nieuwe bollen over drempels!

Verder graag gedaan: het was wel weer gezellig sleutelen in elk geval en het geeft een voldaan gevoel om het ook af te hebben.

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 05 maart 2006 10:44 PM
  [ # 101 ]

Wat lees ik nou Shocked  Mn Tool gesloopt Confused

:schater ik denk dat ik hem de eerste 6jaar toch niet gebruik :schater

Profiel  

Caroline81
> 900 berichten

Gepost: 06 maart 2006 01:46 PM
  [ # 102 ]

Ik heb er niet echt diep onder geleden hoor, maar ff bollen verwisselen krijgt zo wel een andere dimensie Wink
Die bix rijdt nu echt geweldig! Nou nog een keer nieuwe bumpers er op en kijken of ie weer mooi rood te krijgen is en dan is het volgens mij een hele aardige break Mr. Green

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 06 maart 2006 01:51 PM
  [ # 103 ]
Caroline81 schreef:

Ik heb er niet echt diep onder geleden hoor, maar ff bollen verwisselen krijgt zo wel een andere dimensie Wink
Die bix rijdt nu echt geweldig! Nou nog een keer nieuwe bumpers er op en kijken of ie weer mooi rood te krijgen is en dan is het volgens mij een hele aardige break Mr. Green

ontluchtingsnippels, schijven voor. apk. En dan lekker genieten! bumpers kun je misschien ook eens overspuiten.

Profiel  

Caroline81
> 900 berichten

Gepost: 06 maart 2006 01:56 PM
  [ # 104 ]

De achterbumper heeft een scheur dus dat feest gaat niet door…

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 07 maart 2006 02:48 AM
  [ # 105 ]
Caroline81 schreef:

De achterbumper heeft een scheur dus dat feest gaat niet door…

Ik voel een sloopmeeting aankomen…  Wink  Very Happy

Profiel  

7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook