ik heb een xm gekocht waar je geen startcode hoeft in te toetsen… maar met ab van de cv de auto kunt starten dat beteken dat je met de reservesleutel de auto niet kunt starten .nu wil ik het weer veranderen door de code in te toetsen….maar de vorige eigenaar is overleden en niemand weet de code.
hoe los ik dit op.
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Je kunt proberen om het stekkertje van het codepaneel los te nemen met draaiende motor. Als de motor dan blijft lopen zal hij daarna ook met de reserve sleutel zonder code gestart kunnen worden in het vervolg. Daarna nooit meer het paneeltje aansluiten! Dan vraagt hij namelijk weer om de code…
Alternatief is op zoek gaan naar een andere ecu waarvan je de code wel weet en deze plaatsen….
dat heb ik al geprobeert dat werkte bij mijn ander xm wel maar bij deze helaas niet.
een ecu is een duur grapje zeker
hangt van de sloperij af: de 1 vraagt 20 euro de ander 200. Je kunt je aanmelden op de onderdelenlijn en aangeven dat je een ECU zoekt voor een XM…... . Dan bellen ze jou op met de prijs. Je kunt dan ja of nee zeggen: zo simpel is het Of iemand op dit forum moet er nog eentje hebben liggen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
om even terug te komen op die startcode heb een bedrijf gevonden die de ecu kan uitlezen.
ze kunnen daar de oude startcode er zo uit halen.
is bij garage oldenijens in st jansklooster
Of gewoon even de garage bellen waar het onderhoud is uitgevoerd. Vaak staan dit soort gegevens nog wel in de historie!
dat heb ik al gedaan maar daar weten ze ook niet.
Wat voor motor/bak combinatie heb je?
Ik ben een hoop aan het opruimen..
Edit: of laten uitlezen natuurlijk.. Net zo makkelijk! Wist niet dat dat kon..
Voor een XM serie 1 heb ik wel een of twee ECU’s liggen.
tiemek schreef:om even terug te komen op die startcode heb een bedrijf gevonden die de ecu kan uitlezen.
ze kunnen daar de oude startcode er zo uit halen.
is bij garage oldenijens in st jansklooster
Nooit geweten dat er een bedrijf was dat dat kon doen. Dat maakt het leven van XM-rijders makkelijker.
Wim,
Disciplus Simplex
Ecu naar een reparateur sturen die halen de code er ook uit 200-300€ dashbord.be bvb.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Voor een pak minder heb je wel een andere ECU met code..
Maar is hij niet als nieuw nagekeken-hersteld.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Hangt ook van je motor af: Ik herinner me dat de Bosch ecu’s van de 2 liter gewoon een aansluiting hadden voor wel/niet startcode. De Fenix 3 en 4 van de 6-cilinders en die van de ES9J zijn de moeilijkste
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
paso schreef:Ecu naar een reparateur sturen dashbord.be bvb.
Heb jij aandelen bij die toko…? Ieder topic waarbij een BSI of ECU gesneuveld is post je deze site.
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
@tiemek:
In aanvulling op bericht nr. 8: mijn ECU’s zijn van het type Fenix 4 (voor een V6.24 serie I). Voor 20 euro kun je er een komen afhalen. Niet goed, geld terug.
Overigens: een XM waarbij je geen startcode hoeft in te toetsen is een stuk handiger dan eentje mét startcode. Iedere keer de code intoetsen is een heel gedoe, en bovendien: wie steelt er nog een XM?