Ah! En betekent het dan dat ik van dat type er gewoon 4 nodig heb? Met andere woorden, dat de 4 hoezen identiek zijn?
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Nope, dit zijn de hoezen benodigd voor de bak-kant, dus 2 stuks.
Voor de wiel-kant heb je 2 van deze nodig. http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=43259&products_id=6143&osCsid=299e5534d571d60ee1da545b15fdba3e
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
top! bestelling is de deur uit.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Strak werk!
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ziet er goed uit ! erg grondig !!
dit belooft een mooie CX te worden !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Gisteren was mijn mobiel natuurlijk leeg om gisteren een paar foto’s te maken van de vooruitgang….al staat de Generaal natuurlijk stil als een baksteen, maar zoals Einstein al zei: “Aan de rand van een afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang”...goed.
In de tussen tijd is er wel weer wat te melden. Inmiddels aan het motorblok begonnen, het laswerk stond even stil. (inmiddels weer in beweging, maar ja…iets met lege mobiel). Stapje voor stapje de onderdelen los, schoon maken en de status checken.
Luchtinlaat: reet cool ding, maar ook ernstig vies:
gare kabelboom, die nodig weer netjes ingepakt moet worden:
En dit waren de bouten waarmee de vier bochten waar de lucht en de brandstof (injectoren) elkaar vinden mee vast zaten. Met wittige aanslag. Ik vermoed dat dat van het aluminum huis komt en dat nieuwe bouten een verstandig idee is?:
Ook linksvoor is inmiddels het nodige laswerk gedaan:
gat waar de bumper in vastklikt, drie platen op elkaar met kleine kiertjes….roest dus. Gan we straks meteen met kit dicht zetten.
spatbord bovenzijde: stuk tussen gezet.
zelfde deel, maar dan van de onderzijde:
spatbord achterzijde, hier zaten twee roestgaten waarvan eentje lekker weggewerkt/weggekit met een plaatje aluminium…..
Nu rest nog wat kleine las-plekjes, een paar deuken (dak en motorkap…waar anders zou je bijna zeggen) en het uitwerk rondom. Daarna alles klaar maken voor de spuiter.
Heftig laswerk, goed bezig
Dat wordt weer hartstikke strak.
Inmiddels het laatste grote las/uitdeuk/plamuur stuk gehad (nu alleen nog maar optisch werk) aan het spatbord linksvoor. Daar waren in de kwart eeuw hiervoor ook wat dingen gebeurd die het plaatwerk daar niet goed gedaan heeft:
en ik stuitte nog op een typisch detail. Inmiddels ben ik natuurlijk onderdelen klaar aan het maken voor de spuiter. Zo ook de grill. Daar zag ik echter dat aan de achterzijde ongeveer 1/3 is afgeschermd met een plaat. ik kan me echter niet voorstellen dat een T2, dus met dubbele ventilator voor de koeling een stuk grill afgeschermd zou moeten hebben. Heeft iemand dus enig idee wat hier aan de hand is?
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zit daar niet de lucht inlaat voor de motor achter…?
En nog een vraag is alle plaatwerk nu volledig door gelast of puntsgewijs
Wat ik zo zie aan de de onderkant van je binnenschermen is dit puntsgewijs.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Volgens mij hoort die grill inderdaad niet bij jouw auto. Ik had ook zo,n grill in mijn 20 re met kleine radiateur. Ik vermoed dat de grill dus van een 20 re afkomstig is. Je moet een volledig open grille hebben of als het kan het afschermbakje verwijderen.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)