45 van de 57
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
   
Bandentopic "A"-alternatieven
arnobruin
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-07-2013

- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
Gepost: 04 juni 2016 10:36 PM
  [ # 661 ]

Op Citromobile heb ik 2 banden 185R15 93H RC-001 gekocht om voor op mijn ds-23 te plaatsen.
Vandaag de klus geklaard en de oude Michelins (3-4mm voor de liefhebber gratis) van achter eraf en de nieuwe retro’s erop gemonteerd.
Toen een banden wissel voor zaten Vredestein Sprint Clasic die naar achter, en de nieuwe Retro’s er voorop gezet.
Bij het uitdraaien uit de garage viel al meteen op dat het stuur lichter gaat, ook bij het test rijden is de wagen veel stiller geworden ook met scherpe bochten niets aan de hand.
Met de Vredestijn dacht ik dat ik een voorwiellager hoor, maar dat is nu weg.
Heb ze wel op 2.3 bar nog even zoeken hoeveel het moet zijn.
Ik ben geen kilometervreter en meestal rij ik met mooi weer, mijn banden raken er eerder uit vanwege leeftijd dan slijtage dus ben benieuwd hoe lang ze mee gaan.
Tot dusver zeer tevreden over de banden.

Profiel  
 
cifun
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 22-07-2009

Gepost: 05 juni 2016 12:44 AM
  [ # 662 ]

He grappig. Ik heb precies dezelfde ervaring.
Ik had ook Vredestein vooraan (wel oude uit 2000 ofzo).
De retro’s lijken veel lichter te sturen.

Als de Michelins nog ok zijn, heb ik wel interesse (ik stuur je even een PM).

Verder: de banden online zijn nog gewoon leverbaar zonder witte band!
Wel verwarrend want het plaatje is met white wall.
Ik heb ze gebeld: bij white wall staat er bij WW of WWW.
Voor de zekerheid zou ik even bellen als je een bestelling plaatst.

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 05 juni 2016 08:28 AM
  [ # 663 ]

Tom Verheyden heeft nog een grote partij van deze banden liggen (zonder WW)

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 12 juni 2016 11:30 PM
  [ # 664 ]

Retro Classic: tot nu toe zeer prettige banden. Nu 10k mee gereden. Vandaag gemeten: voorzijde 6,5 m’n achter 7 mm. Lijkt me netjes. De 30k moet wel lukken. Hoewel ik op Michelin Energy banden wel eens een ton heb gereden (toen bij 3 mm vervangen). Ja, ik rijd beheerst. Wel vlot.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Simmke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 07-04-2016

- ID/DS DSpécial
Gepost: 16 juni 2016 11:40 PM
  [ # 665 ]

Op de DSpecial die ik gekocht heb zitten 4 versleten XAS banden. De 2 extra velgen in de kofferbak hebben ook versleten XAS banden en de band op het reservewiel is verdroogd.

Omdat ik over het algemeen positieve verhalen lees over de Retro Classic banden wil ik het er ook op wagen. Na even op een aantal bandensites te kijken kom ik echter tot de volgende conclusie:

De 185/80 R15 banden worden enkel helemaal zwart verkocht.
De 165/80 R15 banden worden enkel met white wall verkocht.

Nu heb ik geen bezwaar tegen een white wall.
Waar ik wel moeite mee heb is 2 achterbanden met en 2 voorbanden zonder white wall.

Weet iemand mij te vertellen waar ik 165 én 185 ofwel met ofwel zonder white wall kan kopen?
Indien niet: kan ik ook achter 185 monteren of is dit te breed en loopt dit aan?

bedankt!

Peugeot 206 1.1i Bleu de Chine (2004)
Citroën DSpécial Bleu d’orient (1974)

Profiel  
 
marcelhartman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 24-06-2014

- ID/DS ID 19 B
Gepost: 28 juni 2016 12:01 AM
  [ # 666 ]

Heb erg veel zoekwerk gedaan naar de Retro met en zonder de white wall. Conclusie: Nee de 165 zijn niet zonder white wall te verkrijgen. Ben wel ergens een topic tegen gekomen van iemand die de white wall achteraf zwart wilde maken maar ben helaas geen resultaten tegen gekomen. Dit laatste zou ik niet zo snel doen aangezien ik bang ben dat het wit er toch weer doorheen zal komen.

Heb zelf zojuist de knoop doorgehakt en laat een complete set XAS’n monteren. Kwam op de Citromobile iemand tegen die ze tegen een relatief lage prijs kan leveren. (ben ze zelf nog niet goedkoper tegen gekomen).

€207,- voor XAS 180
€180,- voor XAS 165

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 28 juni 2016 10:51 PM
  [ # 667 ]
Simmke schreef:

Weet iemand mij te vertellen waar ik 165 én 185 ofwel met ofwel zonder white wall kan kopen?
Indien niet: kan ik ook achter 185 monteren of is dit te breed en loopt dit aan?

bedankt!

Op een auto van ‘74 met originele achterspatborden past 185 XVS, dus waarschijnlijk ook Retro Classic

Profiel  
 
EKL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 18-01-2011

Gepost: 11 juli 2016 03:26 PM
  [ # 668 ]

Heb de Retro CLassic tyre 001 besteld en dit weekend ontvangen voor 185/80/R15 en achter 165/80R15 maar alleen achter zit er een White Side Wall op van 20 mm en voor niet. Ik was van de foto’s uitgegaan op de site maar het blijkt nu dat alleen de 165 met WSW 20 mm is gemaakt zoals hierboven ook al beschreven door Simmke.
Overigens de banden zien er prima uit !

IK zit nu alleen mee dat er voor geen WSW op zit ik kan ze nog terugsturen heb nog bedenk tijd.

Maar is het ook een optie als ik rondom 165/80/R15 monteer op een D-special uit 1971 ?


Overigens even ter info ik heb tijdelijk een keer de banden omgedraaid 165 voor en 185 achter gedaan (was meer voor omdat voor meer was afgesleten) en hiermee zijn we naar Parijs geweest (la monde de la DS 60 jaar en mee over het circuit gereden)
Heb verder geen problemen ondervonden met rijden totdat ik er achter kwam met de auto in de hoogste stand de spatschermen raken toen heb ik ze weer omgewisseld.
 
Kan iemand dit uitleggen wat het nadeel is van rondom 165 te leggen ?

Alvast bedankt !

Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 11 juli 2016 04:23 PM
  [ # 669 ]

165 voor vind ik een raar gezicht. Gewoon te klein, 185 ziet er veel beter uit op de voorwielen. Behalve het smoel moet je rekening houden met een andere overbrengingsverhouding. Door de kleinere omtrek maakt de motor meer toeren om een bepaalde snelheid te bereiken = meer lawaai, meer brandstofverbruik, meer slijtage.
Ik zou zeggen -nu je de banden in huis hebt - monteer de banden, 185 voor en 165 achter en maak de twee 165 banden zwart met een goede kwaliteit bandenzwart en herhaal dat af en toe.

Ik sta zelf op het punt om vier nieuwe banden te kopen/laten monteren. Ik twijfel tussen een ritje naar een partnergarage (bijv. Sanders, Citrotech) en de vier Retro’s gewoon laten monteren. Of vier banden bestellen via internet en een montagebedrijf vinden die wil monteren en belangrijk, kan balanceren. Ik woon in de regio Breda/Tilburg. Kent iemand een bandenbedrijf in die regio (of verder weg maakt me niet zoveel uit) die het juiste gereedschap heeft voor de dichte velgen van een DS en deze kan monteren balanceren?

Rinus

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 juli 2016 04:27 PM
  [ # 670 ]

Heel ver: Matterhorn in hilversum.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 juli 2016 04:49 PM
  [ # 671 ]
EKL schreef:

Maar is het ook een optie als ik rondom 165/80/R15 monteer op een D-special uit 1971 ?


 
Kan iemand dit uitleggen wat het nadeel is van rondom 165 te leggen ?

Alvast bedankt !

Rondom 165 is geen optie.
1) het is niet conform de typegoedkeuring voor de auto
2) je snelheidsmeter klopt niet meer
3) het toerental bij neemt toen, dus meer verbruik
4) langere remweg
5) verlies van wegligging
6) geen gezicht!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 11 juli 2016 05:57 PM
  [ # 672 ]

Ben zojuist op internet op zoek gegaan naar vier Retro Classic banden in de maat 185 80 15. Tot mijn verbazing zie ik nu vrijwel alleen maar prijzen rond 240 euro per band bij verschillende internetaanbieders en ook “niet leverbaar”. Een aantal aanbieders zoals “Banden Guru” maakt het nog bonter: Als je de website betreedt wordt een prijs genoemd van € 82.60 per band. Als je dan doorklikt dan is het opeens € 242 per band. Enkele weken geleden lag de prijs op internet bij de diverse aanbieders tussen € 76 en € 100 per band.
Ben ik nou gek of zijn de prijzen echt zo gestegen?
gr
rinus

Rinus

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 11 juli 2016 10:23 PM
  [ # 673 ]

Inderdaad bizar. Ik blij dat ik een aantal weken geleden 2 Retro’s “op voorraad” heb genomen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 11 juli 2016 10:54 PM
  [ # 674 ]

Ook Citrotech meldt: “niet op voorraad”. Zal morgen nog wat rondbellen.

Rinus

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 11 juli 2016 11:49 PM
  [ # 675 ]

Tom Verheyden heeft nog een grote stock liggen, dacht tussen 90 en 100€/band.

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
 
45 van de 57
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook