8 van de 18
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
C35 Neba camper
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3743
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 05 juni 2016 01:10 AM
  [ # 106 ]

Het is normaal dat het systeem op druk moet komen nadat hij langere tijd stil heeft gestaan, maar de voorraadbol moet wel een drukreserve houden. Als die “plat” is dan hoor je de drukregelaar heel snel aan/uit gaan. Als dat het geval is: Vervangen.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 05 juni 2016 10:19 AM
  [ # 107 ]

Bedankt voor de tips! Ik heb niets vreemds gehoord aan het systeem, maar ik zal er de volgende keer op letten.
Wellicht is er geen probleem en moet ik er gewoon weer aan wennen. Smile

Nu we het er toch over hebben, beetje dagdromen…
Hydrauliek, LHM, pomp: check.
Zou het überhaupt mogelijk zijn het veersysteem om te bouwen naar hydropneumatisch?
De achter-as heeft torsie-vering en heeft schokdempers met pneumatische niveau-regeling. En dat hele spul verdenk ik er van dat het redelijk sleets is. Voor is origineel C35.
Nu ik er over na denk, er zal waarschijnlijk geen hydro-pneumatisch systeem zijn die met zulke gewichten overweg kan. De camper weegt leeg al bijna 3 ton. Vakantieklaar zit je al gauw op 3,5 ton. Hmm…

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 05 juni 2016 11:00 AM
  [ # 108 ]

Alles kan, je kunt bollen met hun veercilinders parallel zetten om aan het gewicht te komen.
Maar ik denk dat het een gigantische klus gaat worden, waar alleen maar een constante hoogte
tegenover staat.
Het veercomfort van het originele systeem is al erg goed, hp vering zal dat niet veel verbeteren.

Misschien is het een idee om de motoraangedreven LHM pomp te vervangen door een electrische.
Bijvoorbeeld een LHS pomp uit een C5.
Ik heb er een liggen voor dat doel, maar die moet eerst open om te kijken of daar delen inzitten
die niet tegen LHM kunnen

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 05 juni 2016 11:11 AM
  [ # 109 ]

Ik moet idd toegeven dat de vering van de Neba dik in orde is, rijd mooi comfortabel. En als dat amper of niets beter word met hydropneumatsch, dan heeft het geen zin idd. Die pneumatisch geholpen schokdempers kunnen vervangen worden als ze “op” blijken te zijn en daarmee kan ik dan weer prima de hoogte van de achteras regelen.

En ach, het was ook maar een beetje dagdromen. Wink Ik zit niet te wachten op een enorm project, maar het idee schoot ineens in mijn hoofd en ik dacht… wie weet?
Er is maar 1 groot project aan de camper die ik op termijn overweeg, en dat is meer vermogen. Maar daar is al het nodige over gezegd. Smile

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 juni 2016 10:41 AM
  [ # 110 ]

Er zijn HÝ‘s met hydraulische vering op de achteras - dus qua gewicht zou het moeten kunnen. Mij staat bij dat er in Frankrijk ook wel een paar C35’s ambulances met hydraulische achteras hebben rondgereden, ik dacht met tandemas (net als de Tissier DS en CX ‘fourgons’). Maar inderdaad - waarom zou je, de C35 is best comfortabel geveerd - zeker vergeleken sommige andere camper-onderstellen uit die tijd die het nog met starre voorras moesten doen. Bij mij is het belangrijkste aandachtspunt nog altijd de herrie die het blok naar het interieur doorgeeft - zelfs met een NoiseKiller-set.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 06 juni 2016 10:57 AM
  [ # 111 ]

Ah, dan heb je nooit met een V8 uit ‘76 gereden zeker.  Laughing
De C35 is een stuk aangenamer voor het gehoor dan de GMC Midas die we hiervoor hadden. De radio kon je wel uit laten en een gesprek was ook niet mogelijk. Dat is met de C35 wel anders, dan kun je gewoon de radio luisteren en nog een beetje babbelen.
Maar ik overweeg wel wat aan geluid demping te doen. Stiller is nooit verkeerd, immers. Wink

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2127
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 06 juni 2016 11:14 AM
  [ # 112 ]

Bij de mijne is dat toch echt anders, oordoppen zijn echt geen overbodige luxe.
Weet iemand of er ooit een soort extra vloermat oid geleverd is geweest? Liefst 1 die ook over het motorkapje valt.
Bij mij komt volgens mij het meeste geluid daar vandaan, de naadafdichting tussen kapje en vloer is ook niet zo geweldig meer….

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 06 juni 2016 11:22 AM
  [ # 113 ]

Nieuw rubber steken/plakken? Dat zal een heel eind schelen denk ik zo.
Mijn vriendin heeft een filmpje gemaakt tijdens het rijden, zal die eens uploaden.

Maar dat zal niet voor vandaag zijn, we gaan zo België in en daar heb ik geen internet Wink.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 juni 2016 12:10 PM
  [ # 114 ]

Sinds de Noisekiller-set (met dikke mat onder de oorspronkelijke vloerbedekking) is het geluidsniveau wel gedaald en praten is sindsdien mogelijk. Maar na een half uurtje snelweg is de dieseldreun behoorlijk irritant. Mijn vriendin stopt dan herriestoppers in haar oren. Ik zit ook nog naar dat motorkapje te kijken of ik daar nog iets in kan plakken.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2127
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 06 juni 2016 12:35 PM
  [ # 115 ]

ik zou nog steeds graag eens vergelijken. Misschien binnenkort tijd/mogelijkheid om eens af te spreken?

Profiel  
 
scherpenhuysen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-2004

- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Gepost: 06 juni 2016 02:14 PM
  [ # 116 ]

Ik heb gewoon noppen schuim van de gamma (iets van 17 Euro) aan de onderkant van de motorkap geplakt. 2 lagen scheelt bijna 20dB.
Rest van het lawaai is bij mij vooral differentieel gejank. ga denk ik ook nog wat van dat spul onder tegen de vloer plakken boven de bak.

Groetjes Tonie

C35 FOREVER

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2127
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 06 juni 2016 02:26 PM
  [ # 117 ]

dit soort spul?

Profiel  
 
scherpenhuysen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-2004

- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Gepost: 06 juni 2016 03:27 PM
  [ # 118 ]

Wat ik heb heeft kleinere noppen,is zelfklevend en voldoet aan norm MVSS302,waardoor toepasbaar in auto’s

C35 FOREVER

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 juni 2016 03:29 PM
  [ # 119 ]

Ik moet nodig naar de Gamma Smile

En excuses aan Eemspoort voor het kapen van het topic.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 07 juni 2016 05:30 PM
  [ # 120 ]

Geen probleem, zijn tips waar ik ook wat aan heb!  Mr. Green

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
 
8 van de 18
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook