45 van de 66
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
   
DSuper ‘72 van SalsaChris - schema klokje
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 juni 2016 09:16 AM
  [ # 661 ]

Ziet er al weer goed uit

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 05 juni 2016 07:53 PM
  [ # 662 ]

Dank je, het begint er weer op een motor te lijken.
Maar ondanks alle inspanningen geeft de dame zich nog steeds niet gewonnen.
Gisteren de kleppen geplaatst, vandaag wou ik ze op het moment aandraaien.
Lost de draad in het blok van de eerste uitlaat klep.  Shocked Balen!!
Volgende x eens kijken of ik er nieuwe draad in kan zetten.
Gisteren was ik de kurkenpakking te plaatsen aan vliegwiel zijde.
Om er zeker van te zijn dat het deksel in de toekoms juist geplaatst worden , zijn de pijltjes voorzien van gele verf.

Nu zit de pakking wel op zijn plaats.

E.a. terug gemonteerd. Om zeker te zijn dat het blok niet omvalt is deze tijdelijk vast gebonden.

Om een of andere reden heb ik bij het inlaatspruitstuk 1 draadeind dat langer is dan de rest.
Ik kan echter niet terug vinden waar deze dan juist geplaatst moet worden. Het geheel is tijdelijk gemonteerd totdat ik weet waar het langere draadeind moet komen.

Tussen het uitlaatspruitstuk (onderzijde bevestiging kop) heb ik 2 schroefgaten waarvan ik niet weet waarvoor ze dienen.
Ik had een foto gemaakt maar is niet duidelijk.

Hoe bepaal ik het BDP van cilinder 1 nu alles weer dicht zit?

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 juni 2016 08:30 PM
  [ # 663 ]

Het lange draadeind moet bij cilinder 4.  Daar zit namelijk het beugeltje bij voor de carterontluchtingslang.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 05 juni 2016 09:01 PM
  [ # 664 ]

Boven of onder bij cilinder 4?

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 05 juni 2016 09:01 PM
  [ # 665 ]

Boven of onder bij cilinder 4?

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 05 juni 2016 09:13 PM
  [ # 666 ]

Ik zie op de foto de slang van de carterontluchting aan de onderkant van het spruitstuk zitten .....

BDP kun je bepalen met een schroevedraaier. Steek deze in het bougiegat draai de motor rond, dan zie je aan de schroevedraaier wanneer het BDP bereikt wordt.

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 05 juni 2016 09:23 PM
  [ # 667 ]
Erict schreef:

Ik zie op de foto de slang van de carterontluchting aan de onderkant van het spruitstuk zitten .....

Wat bedoel je hiermee, Erict?

Dat van die schroevendraaier in het bougiegat was ik daarstraks even helemaal kwijt.
Het kan toch allemaal zo simpel zijn, ni waar?

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 05 juni 2016 09:26 PM
  [ # 668 ]

Oké, nu zie ik het. De slang zit er onderste boven op.
Vond al dat ze er zo moeilijk op ging.
Is genoteerd, bedankt voor je allertheid.  very good

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 05 juni 2016 09:36 PM
  [ # 669 ]

Mooi werk.
Je had zo mee kunnen helpen met de cursus over motorrevisie die DS-TT gisteren gegeven heeft. Wink

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 07 juni 2016 08:57 PM
  [ # 670 ]

Bedankt, Egbert.
Ook al heb ik een oplossing voor de kapotte draad in het blok, houd het me toch bezig.
Door het gat iets groter te boren, nieuwe draad te zetten en dan een re-coil te plaatsen, kan de originele bout terug dienen.
Heb het op een andere plek, in het blok, ook al moeten toepassen.
En daar werkte het prima.
http://www.autogereedschap.com/c-1602059/helicoil-en-recoil-sets/

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 07 juni 2016 09:09 PM
  [ # 671 ]

Volgens mij kan je daar gewoon een helicoyl in zetten

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 07 juni 2016 09:27 PM
  [ # 672 ]

Wij hebben het over hetzelfde, Egbert Laughing

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 17 juni 2016 10:21 PM
  [ # 673 ]

En we gaan weer verder…

De heli-coil en tap-einden zitten weer op hun plaats.
De bak en motor zijn weer 1 geheel.
Maar om een of andere reden kan de bak niet gedraaid worden.
Morgen de boel maar weer los halen en eens kijken wat er mis zit en of de bak los van de motor wel draait.



Dit zit naar mijn gevoel nog niet helemaal lekker.


Aanzicht achterzijde Valeo-startmotor. Aan gesloten op de rechter moer. Juist? Door de bout te verlengen kon het hitteschild intact blijven

Spijtig dat het morgen weer terug los moet

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 juni 2016 09:54 AM
  [ # 674 ]
Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 18 juni 2016 11:58 AM
  [ # 675 ]

Dank je, Arjan.
Het einde is in zicht.

De bak is ondertussen weer van de motor.
Bak en motor draaien nu vrij.
Dus moet het probleem zitten bij de combi bak-motor.
Kwam vanmorgen nog een veer tegen met label “veer koppelingsvork”.
Echter kan ik nergens meer terug vinden waar deze juist moet zitten.
Deze heeft een diameter van 15mm , is 50mm lang en heeft 12/13 omwindingen.

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
 
45 van de 66
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook