Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ziet er al weer goed uit
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Dank je, het begint er weer op een motor te lijken.
Maar ondanks alle inspanningen geeft de dame zich nog steeds niet gewonnen.
Gisteren de kleppen geplaatst, vandaag wou ik ze op het moment aandraaien.
Lost de draad in het blok van de eerste uitlaat klep. Balen!!
Volgende x eens kijken of ik er nieuwe draad in kan zetten.
Gisteren was ik de kurkenpakking te plaatsen aan vliegwiel zijde.
Om er zeker van te zijn dat het deksel in de toekoms juist geplaatst worden , zijn de pijltjes voorzien van gele verf.
Nu zit de pakking wel op zijn plaats.
E.a. terug gemonteerd. Om zeker te zijn dat het blok niet omvalt is deze tijdelijk vast gebonden.
Om een of andere reden heb ik bij het inlaatspruitstuk 1 draadeind dat langer is dan de rest.
Ik kan echter niet terug vinden waar deze dan juist geplaatst moet worden. Het geheel is tijdelijk gemonteerd totdat ik weet waar het langere draadeind moet komen.
Tussen het uitlaatspruitstuk (onderzijde bevestiging kop) heb ik 2 schroefgaten waarvan ik niet weet waarvoor ze dienen.
Ik had een foto gemaakt maar is niet duidelijk.
Hoe bepaal ik het BDP van cilinder 1 nu alles weer dicht zit?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het lange draadeind moet bij cilinder 4. Daar zit namelijk het beugeltje bij voor de carterontluchtingslang.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Boven of onder bij cilinder 4?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Boven of onder bij cilinder 4?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Ik zie op de foto de slang van de carterontluchting aan de onderkant van het spruitstuk zitten .....
BDP kun je bepalen met een schroevedraaier. Steek deze in het bougiegat draai de motor rond, dan zie je aan de schroevedraaier wanneer het BDP bereikt wordt.
Erict schreef:Ik zie op de foto de slang van de carterontluchting aan de onderkant van het spruitstuk zitten .....
Wat bedoel je hiermee, Erict?
Dat van die schroevendraaier in het bougiegat was ik daarstraks even helemaal kwijt.
Het kan toch allemaal zo simpel zijn, ni waar?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Oké, nu zie ik het. De slang zit er onderste boven op.
Vond al dat ze er zo moeilijk op ging.
Is genoteerd, bedankt voor je allertheid.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Mooi werk.
Je had zo mee kunnen helpen met de cursus over motorrevisie die DS-TT gisteren gegeven heeft.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Bedankt, Egbert.
Ook al heb ik een oplossing voor de kapotte draad in het blok, houd het me toch bezig.
Door het gat iets groter te boren, nieuwe draad te zetten en dan een re-coil te plaatsen, kan de originele bout terug dienen.
Heb het op een andere plek, in het blok, ook al moeten toepassen.
En daar werkte het prima.
http://www.autogereedschap.com/c-1602059/helicoil-en-recoil-sets/
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Volgens mij kan je daar gewoon een helicoyl in zetten
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Wij hebben het over hetzelfde, Egbert
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
En we gaan weer verder…
De heli-coil en tap-einden zitten weer op hun plaats.
De bak en motor zijn weer 1 geheel.
Maar om een of andere reden kan de bak niet gedraaid worden.
Morgen de boel maar weer los halen en eens kijken wat er mis zit en of de bak los van de motor wel draait.
Dit zit naar mijn gevoel nog niet helemaal lekker.
Aanzicht achterzijde Valeo-startmotor. Aan gesloten op de rechter moer. Juist? Door de bout te verlengen kon het hitteschild intact blijven
Spijtig dat het morgen weer terug los moet
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die ziet er lekker fris uit hoor!
Dank je, Arjan.
Het einde is in zicht.
De bak is ondertussen weer van de motor.
Bak en motor draaien nu vrij.
Dus moet het probleem zitten bij de combi bak-motor.
Kwam vanmorgen nog een veer tegen met label “veer koppelingsvork”.
Echter kan ik nergens meer terug vinden waar deze juist moet zitten.
Deze heeft een diameter van 15mm , is 50mm lang en heeft 12/13 omwindingen.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand