Blijft de schroefdraad nog over, dat is nooit helemaal dicht want bij de draadtoppen zit altijd een kier.
Maar kennelijk valt het met het lekken wel mee.
Totaal aantal Berichten: 2128
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Heeft iemand het aanhaalmoment voor de moer ergens in een wphb misschien?
33 tot 35 mkg
Totaal aantal Berichten: 2128
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Thanks! Waar heb je die wijsheid vandaan? In het wphb dat ik heb (papieren en digitale versie) staat deze motor helaas niet. De verwante motor van de Cx heeft volgens mij deze poelie niet….
Uit het wph van de c35, moet ik het stuk over de motor een keer scannen voor je?
Totaal aantal Berichten: 2128
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Heel graag! Ik heb wel een boek c35/c32, maar dat is uit het begin met de 2.2 diesel. En een map met c25 en c35 waarin voor de c35 alleen de info rapids staan. Daarin vond ik wel dat de poelie op een gegeven moment gewijzigd is ivm een dikkere ring die de spie op zijn plek houdt….
Totaal aantal Berichten: 2128
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Vrijdagavond de nieuwe keerring en de opgefriste poelie weer gemonteerd.
Ik ga ook maar even een oliewissel doen. De olie die er nu in zit is niet oud, maar jaarlijks vervangen kan natuurlijk geen kwaad. Welke olie gebruiken jullie voor de 2.5 diesel?
Totaal aantal Berichten: 6167
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
15W40, maar dat was wel bij een CX diesel. Gewoon mineraal, ikzelf was altijd wel blij met Valvoline.
Totaal aantal Berichten: 2128
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Thanks!
Volgens de site van Kroon Oil kan er 10w40 in, bij gematigd klimaat. Bij mediterranean omstandigheden schrijven ze 15w40 voor. Aangezien ik eigenlijk alleen in de zomer met het beestje op pad ga is die 15w40 wellicht beter…
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1948914/ en verder.
Prima spul en lekker goedkoop bij de Action.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-2004
- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
15W40 prima zoek altijd naar olie voor oudere diesel. Nooit fulltime synthetische erin
C35 FOREVER
Totaal aantal Berichten: 2128
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Mooie tips! Ik zal woensdag eens kijken bij de Action
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Dat zit er dus al in sinds de laatste (ahum) oliewissel
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 2128
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Hoognodig weer verversen dus!
Ik ga maar gewoon 1 x per jaar aanhouden voor de motorolie en de olie van de reductiekasten. Voor de versnellingsbak moet ik ook nog even kijken. Dacht gezien te hebben dat je vanwege het frame om de motor heen niet bij de aftapplug van de bak kunt…
Zijn er trouwens bij deze 5 bak ook 2 aftappluggen net als bij een Ds 5-bak???
Bij mij zit er een gat in het subframe, met een lange sleutel draai je de aftapstop er uit.
Olie vraagjes doen het, ook nu weer,erg goed:-) ik zal er ok wat van op het vuur gooien.
Ik heb maar 1 soort in huis, 5W40 volsyntheet, dat kieper ik in alles wat een verbrandings
motor heeft.
Dat doe ik al jaren, duss. (Komt u maar)