Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
MIster Auto is bekend vanwege zijn structureel misleidende informatie over levertijden, ze hebben ook mij nog nooit op de beloofde datum geleverd. Ik zou inderdaad eerst eens langs een lokale brezan of andere automaterialenzaak gaan.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Het kan ook al voldoende zijn om de cilinders een stukje terug in de remklauw te forceren en een rondje ontluchten en bleeden te doen ...
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nou, eens kijken of ik de garage kan overtuigen dat de rem gewoon oplosbaar moet zijn. Thanx voir het meedenken. De waterpomp heb ik morgen middag via de lokale automaterialen handel . Kan ik morgenavond in elk geval zelf wat doen.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Zal je altijd zien hè. Wil je weg, pech. Maar beter nu dan onderweg!
En een remklauw hoeft idd niet dramatisch te zijn. Het zou alleen wel fijn zijn als er nog een revisie-setje leverbaar voor is.
Dan kun je gelijk de sealtjes e.d. vervangen, is ie normaal gezien weer als nieuw.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mijn garage bereid gevonden om te gaan doen wat Midfriesland adviseert. Ik heb dit uitgelegd aan de garage-man. Zag hij niks in, bang voor roest in de remklauw. Toen ik de garage er op wees dat de kans op een van binnen volledig verroeste remklauw dankzij de HLM eigenlijk wel heel onwaarschijnlijk is, keek de man opeens wat vrolijker. Komende woensdagochtend (de dag voor ons vertrek - ) mag ik daarvoor langs komen. Mag ik uitleggen hoe we via de ontluchtingsnippels wat van de oude LHM kunnen laten weglopen. Voor die tijd moet ik de koplampstelschroefjes gangbaar zien te krijgen, want na al die jaren staat één koplamp opeens niet goed en hij krijgt de boel niet versteld.
Komende zondag mag ik op de inrit thuis zelf de waterpomp vervangen. Zit nog te piekeren of dat kan zonder de radiateur weg te halen. Zou wel fijn zijn, want ik ben bang dat de slangen van de oliekoeler het niet fijn vinden als ze eens lekker heen en weer verbogen worden. En om nou net na een oliewissel ook daar nog eens mee aan de gang te gaan, terwijl het allemaal al meer tijd kost dan ik eigenlijk heb ... In elk geval alle boutjes en moertjes van de radiateur, waterpomp en de slangklemmen ook maar in de kruipolie gezet, in de hoop dat er niks afbreekt. Want dan wordt het opeens toch een vakantie met hotelletjes terwijl er een camper op de inrit staat.
Mocht het toch op een revisie van de remklauw uitlopen dan kan ik helpen.
Ik heb een gereviseerde set liggen, mag je gebruiken voor je vakantie.
Je garagist geeft wel gauw op vind ik, blokken er uit, plunjer er uit “trappen”
plunjer en klauw schoonmaken, invetten en monteren, ontluchten en de boel is weer gangbaar.
30 minuten werk per kant.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
break: die oliekoelerslangen zou je eigenlijk gewoon preventief moeten vervangen. Ik heb zelf een keer met een c35 gestaan omdat er zo’n slang uit elkaar was geklapt. De slangen zijn van het zelfde soort en materiaal gemaakt als die van de SM en daar ploffen ze ook onwijs vaak uit elkaar. Als je nu toch bezig bent doe jezelf dan een groot plezier en zoek dan een firma die nieuwe slangen voor je kan maken. Je baalt echt onwijs als je er mee komt te staan namelijk…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
De oliekoeler kun losschroeven van de rest van de raditeur en omlijsting. Zit met 2 boutjes en moertjes. Dan hoef je die slangen niet te buigen. Ik zou de radiateur wel weghalen, werkt verder heel veel makkelijker en sneller….
Zie mijn topic voor wat waterman bedoelt…..ik vond het wel een aardige belevenis. Maar dat kwam vooral door de plek waar bet gebeurde en de hulp van KarmanAssistance…
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als op de snelweg je oliekoelerslang knapt ligt in no time je olie uit je blok op straat.
Motor = KNAK!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik weet het, ik weet het ops: . Maar ik kan alleen komende zondag sleutelen en voor die tijd kan ik echt geen boodschappen meer doen voor andere slangen. Ik zie drie boutjes zitten aan de omlijsting van de oliekoeler en dan is het ding los van de radiateur. Maar goed, dan moet ik hem ook nog ophangen om te zorgen dat die slangen niet te veel bewegen. Ik begin misschien toch maar met de radiateur op z’n plek.
Mijn garage heeft woensdag een uurtje vrijgemaakt om de rem gangbaar te krijgen. Blijf het raar vinden dat het verschil in remkracht zo groot is (meer dan 40% verschil tussen rechts en links op de voorwielen). Ik voel de auto niet naar één kant trekken, ook niet bij hard remmen. Kaarsrecht kom ik tot stilstand.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
nanko schreef:Mocht het toch op een revisie van de remklauw uitlopen dan kan ik helpen.
Ik heb een gereviseerde set liggen, mag je gebruiken voor je vakantie.Je garagist geeft wel gauw op vind ik, blokken er uit, plunjer er uit “trappen”
plunjer en klauw schoonmaken, invetten en monteren, ontluchten en de boel is weer gangbaar.
30 minuten werk per kant.
Hartelijk dank voor je aanbod. Je hebt een PB
Net even gekeken, ik heb alleen een set achterklauwen, je zult dus wel voorklauwen nodig hebben…....
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ah, dat zal dan inderdaad wel. De aloude wet van behoud van ellende….
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ach, Ik hoop dat er weer beweging in de klauw komt. Het zal toch hoop ik meevallen met de ellende? Alhoewel: de waterpomp is intussen ook met vertraging onderweg…
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-2004
- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Beste break, als ik je kan helpen, ik kan je een pomp lenen en een remklauw. Ik weet niet waar je woont, maar je kunt het zo afhalen. Ben het overigens volledig eens met opmerkingen inzake leidingen oliekoeler. Bij mij ook eens geknapt, je bent meteen alle olie kwijt. Nieuwe zijn zo gemaakt met de oude koppelstukken.
Groetjes, tonie
C35 FOREVER