Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
En ze rijdt nog steeds!
Nu rij ik weer een klein maandje of wat langer weer met de Xsaar en heeft ze een verse apk! Met een nieuwe distributieriem, waterpomp, lagers en multieriem..
En een andere stuurbekrachtigingspomp (zat niet in de planning, maar ja moest wel)... Hier zat spelling op het wiel waardoor de riem eraf kon lopen..
Ach ja we rijden weer verder…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ondertussen heeft de Xsaar wat onderhoud gehad.
We begonnen met bougies, want ik reed sinds +/- 2 maanden met een motorstoring rond. Met uitlezen bleek storing in de sambasondes te zitten.
Eerst kijken of met nieuwe bougies (ver over de kilometerstand heen) de storing weg bleef. Helaas niet dus.
Dus even snel een andere lambasonde erin doen.. Nou nee… Om de lambasonde voor de kat er uit te krijgen, kwam er veel geweld aan te pas… Conclusie de nieuwe moest ik laten vast lassen door de garage. Dit gebeurd vaker aldus de garagehouder.
Tevens had ik een maandje geen airco meer. Dit kwam doordat de condensor enorm lek was. Dus daar heb ik even een andere ingezet en hij is lek vrij nu!
Nu even kijken of ze een maand storing vrij blijft en dan even ruilen met de V6. En wellicht dat ze wat eerder uit de stalling komt. Dat ligt eraan hoe snel de V6 verkocht is..
Wordt vervolgt!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Maandag 30 juni dé dag dat mijn huis net zoals in Venetië aan het water ligt! Gelukkig zakte het water op een gegeven moment snel weg, dus we gaan even weg met de Xsaar…
Jammer dat in een andere straat nog wel vol stond met water, zodat de Xsaar een gondel werd, waar ze gebruik maken in Venetië!
En op het moment dat ik dacht, dit is niet goed! BAM!!!! motor valt stil! En niet meer aan te praat te krijgen…. Tja ik kon me wel voor de kop slaan, dit is dom zeer dom!
Afijn De Xsaar als een zinkende schip achtergelaten en de belangrijkste gered! Geen vrouw of kinderen maar muziek cd’s natuurlijk, de Xsaar was op dat moment toch niet te redden. Kon wel zeggen dat op bloten voeten naar huis lopen veel bekijks kreeg in mijn directe omgeving….
Later de Xsaar met behulp van een familielid op de droge gekregen en de volgende dag na wat tips gekeken of er nog wat leven na de dood was?
Afijn: Bobinerail, bougies eruit en rammen op de startmotor om de motor te laten draaien!
En hoppa uit de cilinder schachten kwamen het water meters hoog eruit gespoten! Ik moet zeggen ik heb wel eens een fijnere douchebeurt gehad..
Nooit verwacht dat er zoveel kracht op de krukas zit! Aangezien niet alle water uit de cilnder schachten kwam, heb ik de auto maar weer laten verslepen naar mijn werk toe.
Daar heb ik met pers lucht het water uit de cilinders gespoten en weer de auto laten lopen zodat weer wat water eruit spoot. Deze handeling heb ik vaak herhaald totdat ik met de perslucht/draaiende motor geen water meer eruit kreeg.
Daarna het het luchtfilter en de hele aanzuigbuis schoon gemaakt.. De bougies waren droog, maar ik kreeg de tip om de contact puntjes toch lichtjes op te schuren (moet nog gebeuren!)
Daarna alles gemonteerd en het moment van de waarheid! Starten en lopen!!!!!!
Even gekeken of er een foutmelding was in het systeem, maar niks geks gelukkig!
Daarna gereden, en niks geks eigenlijk, wel een beetje stationeer schrokkerig dan eerst..
Voor de rest gooi ze nog aardig wat water eruit via de uitlaatsysteem.
Ik mag aldus de garagehouder enorm van geluk spreken dat ik ondanks de waterslag de motor niet naar de klote heb gekregen! Wel het dringende advies om de olie zo snel mogelijk te verversen (dit gaat deze weekend gebeuren!)
En waarom kreeg ik dit te horen van de garagehouder, nou de startmotor was r.i.p.. Er zit nu een nieuwe in…
Maar goed vanavond had ik ook dit nog:
Nondejuh, dat kan er ook nog bij!
En er is toch nog water binnen gekomen rechtsachter is de vloer zeikend nat! Vandaar die muffige geur!
Afijn, je verveeld je niet met de Xsaar. Hoewel het allemaal niet niet goed uitkomt…
Wordt vervolgt!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Bah Gert.
Hoe gaat het nu?
Ondanks dat hij toch wel weer liep lijkt het me toch niet heel best op de langere termijn
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ik mag voorlopig niet klagen Bart,,,, (En ik hoop dat de motor geen gekke dingen gaat doen)
Afgelopen maandag, alles weer gedemonteerd en de contactpuntjes van de bougies geschuurd en de bobine inspoten met WD40. En de stappen motor schoongemaakt en uit elkaar gehaald om de contactpuntjes schoon te maken.
En nieuwe olie erin gedaan.. Dat laatste mocht zeker wel gebeuren!
En deze laatste lambasonde vervangen, en deze was wél zelf goed te vervangen!
En alles weer opgebouwd en wat roest bij gewerkt! Jaja ze wordt oud merk ik!
En alle foutmeldingen verwijderd. Nu hoop ik dat het weg blijft. Tevens stond er de melding dat clinder 2 een overslag heeft gemaakt!
Dat laatste kan kloppen, voor de oliebeurt merkte ik dat ze opeens hoog de toeren in ging en opeens minder pk’s had en op 3 pitten liep…
En tot nu toe lijkt ze erg goed te doen.. Alleen stationeer loopt ze niet echt lekker, beetje erg schudden. Maar dat kan misschien tussen de oren zitten..
Wordt vervolgt! (Hopelijk met goed saai nieuws!)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Oja de neus is weer compleet!
Wat een beetje kit goed voor is!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Ik weet niet of WD40 en hoogspanning een match is, hoor….
Of ben je bang dat je de boutjes ooit niet meer los krijgt?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
GWHENDRIKS2 schreef:...Alleen stationeer loopt ze niet echt lekker, beetje erg schudden….
Daar zou ik dan toch maar eens goed naar laten kijken want het kan zomaar zijn dat één cilinder niet goed meedoet. Dat kan, om te beginnen, aan een gare bobine liggen. Met doorrijden kun je meer slopen dan je denkt, dus laat het nakijken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dat is een goeie yuri!
Dan kan ik inderdaad even de boel bekijken.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ondertussen blijft ze lekker door rijden! Het is net een Toyota! De waterschade heeft tot nu toe geen blijvende schade aangebracht.. De enigste is, dat ik nieuwe bougies erin gedaan heb. En de startmotor heb laten vervangen. Deze was kapot, gelukkig tijdens de waterslag. Anders had ik zeker de motor kapot gekregen.
Apk zit er ook sinds een kleine weekje erop. Alleen de remmen voor, als wat lampjes vervangen. Vooral de remblokken kon ik zo in tweeën breken. Behoorlijk roestig!
De fusee linksvoor moest vervangen worden. zodat ik nu zonder gebonkt over de drempels heen kan..
Nu nog andere banden halen, dat ondanks het adviespunt. Ga ik hier de winter niet in met de houdige banden.
.
Wordt vervolgt
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Helaas haar reis zit erop…....
Begin dit jaar steeds motorstoringen die ik helaas niet kon verhelpen…
Nadat ze weer uitviel op de snelweg met mijn vriendin erin.. Was de maat vol….
ik wou haar alleen aan de handel of sloop verkopen. Aan iemand anders wou ik de problemen niet geven..
Dus na 11jaar staat ze bij de sloop:
Gaat me wel aan het hart…. Ik had graag nog met haar doorgereden ..
De vervanger is dit geworden
Yep ik ga vreemd zo als de buurt al zegt..
Een BMW e46 automaat is de vervanger als dagelijkse auto
Hier mag helaas te vroeg een slotje op.
Bedankt voor de 11jaar lezen van deze topic..
Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Elf jaar, da’s toch een mooie tijd? Sommige dingen zijn nou eenmaal niet voor de eeuwigheid.
Veel (rij)plezier met de 3!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Netjes hoor, 11 jaar met dezelfde auto!
Succes met de BMW.
Doe je voorzichtig met je roze pasje?
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Daar hebben jullie gelijk in, maar toch had ik liever doorgereden.. Zie zat auto’s die de zelfde leeftijd hebben als de Xsaar… En nog steeds rijden…
Maar de BMW bevalt me prima, en het is maar een 316 EW, dus het papiertje raak ik niet zo snel kwijt..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?