Volgens de gegevens is deze auto voorzien van een automatische airco, maar als ik ‘s-morgens wegrijd dan komt er, terwijl het niet koud is, gewoon hete lucht uit die roosters, zelfs al staatie op 19 graden. Ik heb al diverse keren de boel handmatig moeten corrigeren tussen zo’n 18 en 23 graden. De groene haakjes zet ik daarna weer keurig op Auto. Andersom komt het ook regelmatig voor dat ik denk dat die airco in slaap gevallen is. Mijn vorige auto heeft zo’n beetje z’n hele leven op 20 graden gestaan en deed alles volautomatisch, ik had daar helemaal geen omkijken naar.
Moet ik nou denken aan een slechte termostaat of zijn er meer cactusrijders die dit herkennen.
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 01-05-2011
- C4 (2004-heden) Cactus Shine ETG
Nee geen last van dit
Geen last van. Wel vind ik de airco heel matig koelen
Als ik het handmatig doe koelt hij niet slecht, maar dat ging in mijn Seat Alhambra volautomatisch zonder dat ik eigenlijk iets hoefde te corrigeren. Dat hij z’n werk deed voelde je dan meestal pas als je uitstapte.
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 24-06-2011
- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Ik herken t niet, geen enkel probleem. Geeft overigens bij mij zonodig zeer koude lucht!
Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.
Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]