Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dankjewel Tonie. Je hebt een PB.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Poeh, de radiateur staat naast de auto. Er is geen andere weg heb ik intussen door, de fan op de waterpomp is alleen los te krijgen langs de voorkant. Dat is dan weer net anders dan bij een DS.
Na de opmerkingen over de olieslangen naar de oliekoeler geprobeerd die los te krijgen, maar ik krijg die dikke moeren met geen mogelijkheid in beweging. Dat moet dus maar even blijven zitten. Voor niks de olie afgetapt . Morgenavond verder, in de hoop dat de waterpomp dan binnen is.
En ik moet eens naar de ontluchtings nippels gaan zoeken op de remmen. Dat ik daar ook alvast wat kruipolie op zet.
Ik had verwacht dat ik zo vlak voor de vakantie op het werk zou moeten overwerken om alles af te krijgen - heb ik dit jaar dat gevoel juist als ik vrij ben. Weer wat nieuws.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Wellicht kun je wat plaatjes plaatsen ter lering ende vermaak van andere C35 eigenaars? Altijd handig als men weet wat er tewachten staat in zo’n geval.
Maar ik hoop voor je dat de klus verder mee valt. Niets zo vervelend als een weerbarstig stukje techniek vlak voor je op vakantie gaat.
Ask me how i know… Was overigens niet met de C35.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik was gisterenavond zo druk dat er van foto’s niks gekomen is. Vanavond of zondag zal ik wat plaatjes schieten. Het is wel weer typisch Citroën: dingen uit de weg sleutelen tot je er bij kunt, alsof er bij het ontwerp nooit aan onderhoud of vervanging van onderdelen gedacht is. Fingers crossed dat de waterpomp vandaag binnen komt.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Dat viel me ook al min of meer op toen ik met de handrem bezig was. Boven de handrem, zeeën van ruimte! Naast de handremklauw….. grrr…
Er is best veel ruimte in de machinekamer, maar daar waar je het nodig hebt weer niet.
Nu ik weet waar de startmotor zit hoop ik ook dat die nooit stuk gaat bijvoorbeeld.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Het handige is dat je met verwijderen van de grille en de bumper aan de voorkant heel veel plek hebt.
Vaak helpt het verwijderen van de bijrijderstoel ook om via de motorkap binnen makkelijker te kunnen werken.
Wat wel zo is dat je heel veel heen en weer loopt om ergens van binnenuit en dan weer van buitenaf bij te kunnen komen
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ach ja, sleutelen aan een Citroen .. Front is er inderdaad zo af (4 moeren iets lossen), bumper kost net wat meer tijd, die heb ik deze ronde laten zitten. Mijn bijrijdersstoel kan ‘kiepen’, maar ik heb eigenlijk nog niet bekeken of die ook snel helemaal los is te halen. Zou inderdaar ook weer iets helpen. Meestal lig ik op m’n knieen op de accubak als ik onder de motorkap moet zijn.
En de startmotor heb ik eigenlijk nog niet op die manier bekeken. Ooit nog iemand tijdens Citromobile de daar opgestelde C35 zien voorzien van een nieuwe startmotor. De man was even niet heel erg aanspreekbaar ... Op mijn CX is de startmotor zo ongeveer het enige waar je wel bij kunt - van onderaf, dat dan weer wel.
Ik heb intussen een hydrauliek servicepunt gevonden min of meer in de buurt. Als ik zondag de slangen van de oliekoeler los krijg, ga ik daar maandag langs om nieuwe te laten maken. Het is jullie toch wel gelukt me bang te maken
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Neem dan wel direct de juiste! En liefst ook de extra flexibele!
In mijn topic staat volgens mij welk materiaal ik heb gebruikt. Mijn eerste poging tot reproductie was op het werk met hydrauliekslang. Dat is helaas niet toed bestand tegen de dopes in motorolie en de hogere temperatuur…..
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De waterpomp is binnen . Vanavond desondanks maar even rustig aan gedaan. Accus vastgezet, zodat de APK daar niet op strand. Weer een rondje kruipolie, ook op de stelboutjes van de koplampen, want dat was een ander APK-puntje. Verder alleen nog de fan van de pomp gehaald en de slangklemmen met wat kopervet wat beter gangbaar gemaakt zodat ik ze opnieuw kan gebruiken.
En een paar plaatjes geschoten, want dat was er nog bij ingeschoten. Tot de batterij van de telefoon leeg was - en dat duurde niet lang. Foto 1 is het aanzicht. In de bak eronder de koelvloeistof die er uit kwam. De radiateur uitspoelen leverde nog aardig wat roestwater op. Foto 2 laat zien hoe de slangen van de oliekoeler in een mof zitten op het deel dat direct langs het blok loopt. Die wil ik in elk geval overzetten op de nieuwe slangen. En foto 3 de accubak. Door een vorige eigenaar gemaakt zodat de accus mooi naast elkaar staan. Waar waarom is dat ding van MDF?
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
MDF lijkt me idd niet zo’n beste keuze. Bij mij loopt de accubak over de hele breedte van de originele cabine-maat. Mijn opbouw is breder.
Bovendien zitten de accu’s onder de vloer?
Op deze foto onderaan in het midden, loopt aan de zijkanten onder de vloer door.
Hier een blik op de accubak. Er staan 2 van die grijze AGM accu’s naast elkaar, om een beeld te geven.
Als ik de foto’s vergelijk, lijkt het me dat mijn accu’s op de zelfde plek staan als bij jou, alleen dan dus onder de vloer verstopt.
Afijn, succes met de werkzaamheden, komt vast wel goed.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Accu’s staan op de vloer van de laadruimte, zodat het deksel van de bak gelijk ligt met de vloer van de cabine. En dat is op zichzelf zoals het oorspronkelijk ook hoort, de accu bak als opstapje naar de cabine. Lijkt er op dat in de Neba de vloer van leefden en cabine op één niveau ligt?
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Dat klopt ja. De vloer van het leef gedeelte ligt op ongeveer dezelfde hoogte als het lage deel van de cabinevloer.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 10302
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Een vraag over een camper, LMC libery, met een ander type motor dan de C35. Mijn zus heeft zo’n camper met de 2500TD motor zoals in peugeot en de cx.
Nu beweert de garage waar hij in onderhoud is dat de distributieriem elke 3 jaar vervangen moet worden vanwege zwaar gebruik en veel stilstaan. Mij lijkt dit erg sterk. Suggesties??
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Als dat het blok uit een C25 is dan is het 70.000 km en 5 jaar. Zo’n busje werd ook zwaar gebruikt, dus dat lijkt me voor een camper niet erger, en die blokken gaan heel lang mee. Als het een blok met balansassen zoals uit de 605 en XM dan wordt het zelfs 100.000 km en 10 jaar..
Ik zou wel ieder jaar die riem inspecteren, als er een “haartje” aankomt zou ik hem vervangen.
Dat vervangen is al een “voorzorgsmaatregel” je kunt ook overdrijven denk ik zo. Overigens kost zo’n riem geen vermogen, en voor een C25 zou het maar een paar uur werk zijn.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 10302
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Peter, bedankt!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.