Wow, netjes. Daar gaan alleen maar lederen reiskoffers in zo te zien!
De tip van Penny Lane heeft het probleem verholpen!
Nadat ik alle benzineslangen heb vervangen start en loopt de CX ook weer op benzine.
Al met al nog een heel gefriemel om in de motorruimte de slangen er op te krijgen.
De nieuwe benzinepomp kan dit nog even op de plank blijven liggen dus
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Mooi werk!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Volgende week de 29e juni wordt de Prestige 40 jaar oud!
Alvast taart besteld bij de bakker
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Dus deze is van Juni 1976. De mijne is van November 1976. Dat zijn toch niet de originele wieldoppen, want die waren voor dat bouwjaar stervormig en de Prestige had ook slechts 1 buitenspiegel? Is die dan later bijgeplaatst ?
Citroen CX Prestige Millésime 1976
Inderdaad, origineel zaten er waarschijnlijk sterdoppen op. Later is de elektrisch te bedienen rechterspiegel geplaatst.
Ook heeft deze Prestige LPG geïnstalleerd en een 5-bak..ook niet origineel
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Toit plat schreef:Volgende week de 29e juni wordt de Prestige 40 jaar oud!
Alvast taart besteld bij de bakker
krijgt de Presige dan verse olie
Ja! Ik hanteer een service interval van 100.000 km. of elke 40 jaar voor de motorolie
Volgens mij komt de oude dame niks te kort bij me.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Laatste topic item is niet op het forum gekomen. Dus doen we het nog een keer.
Afgelopen zondag viel me op dat er uit de motorruimte een joelend geluid kwam.
Omdat het geluid verdween ben ik een de rit van 155 km. naar huis begonnen.
Op een gegeven moment viel me op dat het laadstroom metertje (naast de brandstofmeter) op “-” stond, dus niet omhoog kwam.
Toen ik de ventilator uitzette kwam de naald langzaam een heel klein beetje omhoog. Maar niet meer boven het grijze vlak uit.
Wanneer je de lampen aan deed zakte de naad direct weer naar beneden.
Wie kan hier iets van maken?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Volgens mij heeft je dynamo een revisie nodig. Nou ja, wellicht zijn het alleen de borstels of de regelaar.
Controleer ook de bedrading, die kan ook gewoon bijna door zijn.
edit: nee wacht, joelend geluid en geen laadstroom? Controleer eens de spanning van de v-snaar. Misschien slipt die wel gewoon te veel.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
@Nielsje: kun je me aangeven hoe ik de spanning op de V-snaar kan testen?
Kun je deze stellen wanneer de snaar te slap staat, of moet je er dan een nieuwe opzetten?
(Wanneer dienen deze vervangen te worden?)
Hoeveel Volt moet de dynamo geven wanneer je hier rechtstreeks op meet?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Als je de V-snaar meer dan ca. 1 cm op en neer kan bewegen staat deze te slap.
Spannen doe je met de dynamo.
Een V-snaar is versleten als deze te diep in de poelie ligt en gaat slippen op de schuine vlakken van de poelie.
Dynamospanning moet tussen 14,0 en 14,4 V liggen, uiteraard bij draaiende motor.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Top!
Bedankt voor de goede uitleg.
Ik ga het testen.
edit:
Zojuist geconcludeerd dat de dynamo niet meer laadt.
Vraag, wat is jullie mening? “nieuwe” kopen of originele reviseren?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Inmiddels is de diode brug vervangen en de spoel.
Het lijkt er op dat een defecte spanningsregelaar dit heeft veroorzaakt.
Nu verdwijnt de spanninsdraad van de dynamo in de draadbundel.
Deze heb ik gevonden tussen de lamp en de accu, is dit de bewuste spanningsregelaar?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976