6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Bezoek Conservatoire, Citroën-Forum, Aulnay FR, vrij 17 jun 2016
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 13 juni 2016 04:49 PM
  [ # 76 ]

Die brandstof problemen zijn toch al een tijdje voorbij?!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2030
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 13 juni 2016 04:59 PM
  [ # 77 ]

Met die Fransen weet je het nooit…

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 13 juni 2016 05:20 PM
  [ # 78 ]

Zolang dat nog geen landelijk nieuws is zal het allemaal wel loslopen. Gewoon in Belgie aftanken en bij gelegenheid in Frankrijk ook doen. Niks aan de hand.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2030
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 14 juni 2016 09:27 AM
  [ # 79 ]

Lijkt mij ook inderdaad, zal wel goedkopen.

Wordt er in Frankrijk ook moeilijk gedaan met milieustickers en dat soort geneuzel? Verder nog dingen waar op gelet moet worden anders dan dat automobilisten in Parijs nog gekker schijnen te zijn dan Italianen?

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Zweefgraag
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 11-11-2015

Gepost: 14 juni 2016 12:16 PM
  [ # 80 ]

Ik las ergens dat navigatieapparatuur met flitspaalmeldingen in Frankrijk strafbaar is. Geldt dat ook voor mijn tomtom? En wordt daar serieus op gehandhaafd?

1992 Citroën BX 16 TZI

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2030
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 14 juni 2016 12:19 PM
  [ # 81 ]

Volgens mij mag die functionaliteit er niet eens op zitten, het uitschakelen van die functionaliteit schijnt niet voldoende te zijn.

Ik ben in ieder geval niet van plan om een navigatiesysteem aan te schaffen dat dit niet heeft, alleen voor die ene keer dat ik in Frankrijk kom om er vervolgens niet meer van af te kunnen komen omdat niemand een navigatiesysteem koopt zonder flitsmeldingen…

Ik quote even de ANWB

Frankrijk
Ook voor Frankrijk geldt dat het gebruik en bezit van alle apparatuur met flitspaalsignalering verboden is. Overtredingen kunnen worden bestraft met een boete van € 1500,-. Informatie over gevarenzones is wel toegestaan op een navigatiesysteem.

bron: http://www.anwb.nl/juridisch-advies/op-vakantie/met-de-auto-op-reis/verbod-navigatie

Achterlijke Fransen…

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 juni 2016 12:25 PM
  [ # 82 ]

Zijn er nog wegen die je beter kan vermijden ivm files of grote werkzaamheden in zowel België of Frankrijk?
Het makkelijkste zou zijn als de snelste route gewoon open zou zijn.

Brandstof was toch langs de snelweg wel altijd gewoon verkrijgbaar?

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 14 juni 2016 12:28 PM
  [ # 83 ]

Hou eens op met zeuren Rikkert.

Elke Tomtom die sinds de invoering van deze regels nieuw is aangeschaft óf is voorzien van de meest recente softwareversie voldoet aan de Franse regels.

Check het hier: http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/16325/locale/nl_nl

Overigens mag je niet waarschuwen voor flitscamera’s maar wel voor de ‘gevaarlijke zones’ waar deze camera’s geplaatst zijn.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 14 juni 2016 12:30 PM
  [ # 84 ]

Toen er gestaakt werd door medewerkers van de brandstofdepots werd er geen benzine of diesel vervoerd dus kwamen pompen droog te staan. Daar is nu geen sprake van, dus zou ik me geen zorgen maken. Zeker niet als je benzine rijdt, dat doen de Fransen niet zoveel Smile

Wij vertrekken in ieder geval ruim op tijd zodat we eventuele knelpunten al voor de spits voorbij zijn (Antwerpse ring, om er maar eentje te noemen).

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2030
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 14 juni 2016 12:38 PM
  [ # 85 ]
2d schreef:

Hou eens op met zeuren Rickkert.

Elke Tomtom die sinds de invoering van deze regels nieuw is aangeschaft óf is voorzien van de meest recente softwareversie voldoet aan de Franse regels.

Check het hier: http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/16325/locale/nl_nl

Overigens mag je niet waarschuwen voor flitscamera’s maar wel voor de ‘gevaarlijke zones’ waar deze camera’s geplaatst zijn.

Kijk dat wist ik niet. Er mag dus wel gewaarschuwd worden dat er een flitspaal aan komt, maar er mag niet weergegeven worden waar deze exact staat?

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 14 juni 2016 12:46 PM
  [ # 86 ]

Yep. En dan nog iets. In tegenstelling tot in ons land, is het in Frankrijk wél verplicht de controles aan te kondigen. Een vaste paal door een loeigroot bord met ‘Controles Automatique’ en daarbij de geldende maximumsnelheid, bij een mobiele controle eenzelfde bord met de mededeling ‘Controles Frequents Radar’. Zo onredelijk zijn ze dus niet Wink

En ja, rond de péagestations ook even op de snelheid letten. Daar staan ze graag. Er wordt overigens niet aan trajectcontrole tussen de stations gedaan, zoals ook wel eens is beweerd.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 juni 2016 01:04 PM
  [ # 87 ]

Correctie op 2d zijn verhaal, door een wetswijziging ergens in 2014 of 2105 (geen zin om het na te zoeken…)is er geen verplichting meer voor het aankondigen van mobiele controles. Ook worden er meer en meer waarschuwingsborden weggehaald als gevolg van deze wijziging.

Let op, Franse flitspalen kennen een veel krappere correctiefactor. Het kan dus zijn dat je een bon krijgt voor 1 km te hard rijden. Dan nog iets: bij een geconstateerde snelheidsovertreding gevolgd door een staandehouding geldt het volgende: bij een overschrijding van 50 km/h of meer volgt altijd een invordering van het rijbewijs. Echter bij een overtreding tussen de 40 en 50 km/h te snel MAG men het rijbewijs invorderen. Bij invordering in Frankrijk volgt ook een melding naar NL van dit feit.

Geconstateerde overtredingen gevolgd door een staandehouding dienen, als er een bon geschreven wordt, direct contact te worden voldaan. Geen geld? You’re stuck…

Laatste puntje: vanwege het hele gedoe met aanslagen, een overwerkt politiekorps en veel toeristen is men fel aan het controleren. Het kan dus zijn dat je bij een peage station aan de kant gehaald wordt en je de hele wagen kunt uitpakken enz enz. Werk gewoon mee, blijf vriendelijk en doe wat men vraagt. Ga niet bijdehand lopen doen, de Franse flicks hebben geen geduld meer en al helemaal geen humor meer…

Eigenlijk geldt: gedraag je. Zorg dat je een geldige ID kaart of paspoort hebt, denk om je automatiseren en om je groene kaart.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2030
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 14 juni 2016 01:15 PM
  [ # 88 ]

Ok, dus als er 120km/h gereden mag worden, liever 118 op de cruise control dan 121, duidelijk. En genoeg contanten op zak, niet alleen voor brandstof, maar ook voor eventuele boetes.

Bedankt voor de info mannen Smile

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 14 juni 2016 01:27 PM
  [ # 89 ]

Ah, nuancering, dank daarvoor.

Gewoon lekker 115 danwel 135 op de cruise dus, want de teller geeft altijd wat teveel aan. Meten is weten, maar dan rijd je relaxed, én niet te langzaam.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2030
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 14 juni 2016 01:33 PM
  [ # 90 ]

De snelheid die ik met mijn C4 rij komt anders exact overeen met GPS-snelheid.

Soms geeft GPS zelfs 1km/h sneller aan dan de auto doet.

Gruwelijk irritant overigens, als ik op een 80km/h weg rij en de persoon voor me heeft exact 80 op de klok staan, staat de teller bij mij op 74…

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
 
6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook