Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
De eersten hadden een Tractionblok, de lateren een DS blok. Maar vraag mij niet om jaartallen…. (iemand???)
En dat scheuren hoeft voor mij niet. Dat heb ik in de voorgaande jaren genoeg gedaan. (anders was ik nu ook niet echt gelukkig geweest met mijn wagenkeuze )
Ik geloof dat je met 80 op te teller een redelijke kruis-snelheid hebt. En dat is mij snel genoeg. ALs ik er mee weg ga dan heb ik vakantie. En in de vakantie heb ik over het algemeen tijd genoeg.
Totaal aantal Berichten: 783
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Patrick!
Ik vind de Estafette van Renault erg mooi. (Vooral het ‘kuifje’ boven de voorruit.)
Daar zijn er nog genoeg van. Renault 4 blok en bak… Ze zijn natuurlijk wel gevoelig voor roest.
Groet, Rob
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Een Estafette is ook zeker mooi. Maar ik heb het gevoel dat een Estafette net als je J7 een stukje kleiner zijn i.v.m. een HY. Is dit ook echt zo?
Wie kan iets vertellen over de degelijkheid van deze drie kanshebbers? Al moet ik toegeven dat de HY eigenlijk het meeste trekt.
Ik heb zelf ook het idee dat die rode HY niet echt een project is, meer een geval “inpakken en wegwezen”. En dat voor die centen…
Eventueel kan ik dan later met die “puist” aan de gang. Maar de basis lijkt erg goed.
De verkoper is helaas niet erg snel, ik heb gisteren enige beknopte informatie van hem gekregen, ik hoop dat hij vandaag mijn andere vragen zal beantwoorden. En anders wordt het tijd om te bellen.
ik hoop dat je in bezit bent van goede been en armspieren.geen rembekrachtiging, geen stuurbekrachtiging, en een koppling die aanvoelt als een steen. dat ga je wel voelen na een paar 100 km over de route nationale.en je hebt een vrij lange vakantie nodig wil je wat zien van europa.
wat reserve onderdelen, wat gereedschap en een dosis handigheid is ook wel een vereiste als je een endje weg wil tuffen.die van mij had af en toe nog wel s wat onderhoud nodig als ik ermee op vakantie ging, maar hij betaald zichzelf dubbel en dwars terug. de mooiste plek van de camping, en een hoop lol.je moet wel tegen pottekijkers kunnen, want op sommige plekken krijg je weinig rust.
beter langharig als kortzichtig
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ondertussen zijn we heel wat info verder. De conclusie is voorlopig dat het erg moeilijk is om een goede, betrouwbare en betaalbare oldtimer-camper te vinden. Een beetje werk is natuurlijk niet erg, maar het moet leuk blijven, ik heb immers nog 3 wagens die knokken om mijn aandacht.
De rode HY op Marktplaats blijf in de picture, de verkoper is momenteel met een liefhebber bezig, als ze er niet uit komen, dan klopt hij bij mij aan. Hoewel ik hem niet erg mooi vind, lijkt dit wel een goede en degelijke camper. Eventueel kan hij na een paar jaar opnieuw opgebouwd worden, en dan wel mooi.
Mocht dit niets worden, dan staan wij voorlopig ook epen voor een vervanger van onze huidige caravan. De Predom is leuk, maar wordt net ietsje te klein. Mijn oog is gevallen op deze;
Dit lijkt mij een erg mooie combinatie met de GS.
Maar een mooie (Franse) oldtimer-camper heeft nog steeds mijn voorkeur.
@Bing17
Ben jij je HY ondertussen al kwijt? Ik ben op de hoogte van alle nadelen van een HY. Maar net zoals een 2CV beschouw ik de nadelen als avontuur. Als ik met noodweer en harde wind achter mijn eendenstuur zit, dan is het ook relatief hard werken. Maar onderhuids geniet ik.
die is vorige maand verkocht. als je echt voor een hy wil gaan zou ik gelijk een verlengde nemen als ik jou was.Zo’n normale is echt wat te kort.
verlengde, en een verhoogde is helemaal top.zo’n oude verhuiswagen.een eend rijd wel stukken makkelijker als een hy trouwens.vooral in de bergen is het lachen geblazen . ik weet denk ik nog een mooie te koop staan. hij is niet goedkoop maar wel goed.ik zal s navragen.en hij is leeg vanbinnen.das ook handig.als je kan timmeren.
Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Onderstaande is niet goedkoop, maar wel erg goed:
Ik heb ook een tijdje naar een camper uitgekeken. Mijn vader en ik hebben met een vriend 2 campers zelfgebouwd. Ik was toen nog een ventje van 12 jaar bij de eerste, maar goed. kost veeeel tijd. De 1e was een hanomag maar die had te weinig power:
De 2e een 508D:
Daarna een aantal campers/bussen op grijs kenteken gereden: Een Peugeot J7, een Citroën C35D en nu is mijn vader toe aan zijn 2e Renault master T35D. Allemaal erg leuke dingen, de laatste is ook uit de hand van Opron:http://images.speurders.nl/images/18/1833/18337625_2.jpg
Voor allemaal geldt: Veel karakter en roestvorming
Een perfecte kost geld en een lege bus of een camper met werk vanaf 3000 euro.
En anders inderdaad een groter caravannetje, een Constructam:
Heb je in verschillende maten, zie:
Wij hebben het zelf maar even hierbij gehouden, zie mijn site. Relatief goedkoop, rond de 800 euro kun je een hele mooie kopen.
Suc6 met de overdenking…
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
of zo’n ouwe mercedes bus op diesel.
Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Yep, die bedoel ik. Kijk eens op
Bing17 schreef:of zo’n ouwe mercedes bus op diesel.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tja, er zijn natuurlijk opties te over. Als ik dan toch van mijn geloof af moet stappen, dan moet ik bekennen dat ik een VW T3 ook niet uitsluit.
Tot 1982 zijn die ook nog eens geleverd met een luchtgekoelde boxer. En laat dat nu een van mijn favorieten zijn.
Achterin de bus is vaak slaapruimte voor 2 personen, maar onder het hefdak kunnen er nog eens 2 slapen. Dus dat zou een oplossing zijn.
Nog een voordeel, voor het onderste slaapgedeelte zit een bank welke gemakkelijk van gordels te voorzien is. Al met al zijn het best praktische kampeerbusjes.
OK, weinig charme, maar wel goedkoop en handig.
Tja, voorlopig wacht ik toch die HY af. Want ik heb op de een of andere manier het idee dat ik iets anders op korte termijn weer te koop zal zetten.
Oh ja, wat betreft Mercedes, sorry maar op de een of andere manier trekt me dat nou totaal niet.
En een Constructam, ja, die zijn erg mooi! Maar ik blijf op caravan gebied een beetje hangen bij Otten. Ik vind die net even mooier en die zijn ook nog eens niet al te zwaar. Ik wil eigenlijk dat de eend het ook nog een beetje kan trekken, net zoals mijn huidige Predom. (mag officieel net niet, kan in de praktijk net wel)
Maar tot zo ver bedankt voor het aktieve meedenken!
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
patje74 schreef:
Tja, voorlopig wacht ik toch die HY af. Want ik heb op de een of andere manier het idee dat ik iets anders op korte termijn weer te koop zal zetten.
OK, die rode HY is verkocht. Die valt dus af helaas…
Totaal aantal Berichten: 515
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
OP speurders staat een rode verlengde HY camper te koop.
Tja de prijzen zijn in de loop van de jaren wel flink gestegen. Op le Camion staat nog een oude BB HY te koop. Die hebben wij ook. Alleen heeft deze die te koop staat buiten gestaan….
Voor als je het aandurft, in franse sites zijn er toch best wel wat te koop.
Klein tipje, wij hebben een lege gekocht. Voordeel daarvan is dat je goed bij je plaatwerk kan en daarna naar eigen smaak kunt inbouwen. Tenzij je dat niet wilt natuurlijk.
Ik neem aan dat je weet op welke punten je moet letten als je er een aanschaft.
Bij ons heeft de zoektocht ook een tijdje geduurd. Meestal eindigden we bij een niet zo al te goede hy maar wat iemands levenswerkje was. De prijs was vaker emotioneel dan reeel.
Uiteindelijk hebben we er een gevonden, dus geef niet op!!!! !!!
Het rijdt fanatstisch, sommigen vinden een eend spartaans rijden. Zet deze dan niet een HY.
Zodra je instapt en wegrijdt…...vakantie
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb wederom een informatieverzoekje gemailt naar een HY-verkoper. We wachten weer af. In dit geval betreft het een opknapper, maar de prijs is dan ook zo, dat het goed mogelijk is om daar een bak centen achteraan te gooien om hem goed te krijgen.
Na de HY-spot in Grûn afgelopen weekend, krijgen we er wel steeds meer zin in. (had ik zelf al, nu de vrouw ook!)Met een beetje mazzel kunnen we dit weekend komen kijken, deze staat ook nog eens dichtbij.
Ah hier is het draadje ... ik miste al een HY topic in het hoofscherm! Leuke actie een HY! Hou het wel bij Citroën! Da’s TOF!
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Revi schreef:Ah hier is het draadje ... ik miste al een HY topic in het hoofscherm! Leuke actie een HY! Hou het wel bij Citroën! Da’s TOF!
Nog niets is zeker hé. Maar we lopen er wel warm voor. As alternatief hebben we nog steeds een andere caravan voor ogen. Maar een HY zou geweldig zijn. Nu alleen nog een geschikte treffen.
We gaan hem inderdaad gebruiken om in te kamperen. Maar het lijkt mij ok erg leuk om er meetings mee te bezoeken.