Dochter nr 1 in de auto gehad en moest (dus) de achteruitkijkspiegel weer recht zetten…
Toen had ik ‘em opeens in mijn hand.
Wat gebruikt men om die weer tegen de ruit te plakken?
Op de “bracket” van de spiegel zit een harde lijm(?) laag die een beetje vergeeld is. Het lijkt wel een sort seconden-lijm.
suggesties?
DS Pallas H Brun Scarabe, ‘93 Saab 900T Cabrio, ‘93 Saab 900T 3-door, ‘73 Porsche 911S,
Some modern stuff (hers)
Mijn 3e remlicht (break) blijft goed hangen op polymeerkit (worden ook ruiten mee vastgezet).
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Bestaan speciale stikkers voor, niet gaan lijmen, kost je je ruit!
Die van mij zit al 20 jaar met siliconenkit
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
je bedoelt toch niet de sticker die je aan de buitenkant tegen je voorruit moet plakken?
Mijn binnenspiegel zit vast met watervast 2-zijdig plakband, 2 stukjes naast elkaar. Dat zou ik dan nog met de ‘buitensticker’kunnen afdekken.
sticker:
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Moet volgens mij met speciale ruitenlijm die hard wordt door licht.
En die sticker er buiten op voor het nette inderdaad.
Met (dikke) tape krijg je mogelijk wat makkelijker trilling in de spiegel.
Sticker is bedoeld als zonnebrandcrème (bescherming van de lijmlaag tegen UV).
Daarnaast ook fijn om lijm of tape aan het zicht te onttrekken.
Zelf heb ik de spiegel met dubbelzijdig tape bevestigd.
Met warm weer/zon op de ruit kom’tíe weleens naar beneden, tape was nogal heel oud…..
Verse tape “extra hechtend” zal het beter doen.
Ik heb hier staan UV-hardende transparante lijm en 2 componenten lijm om glas te verlijmen.
Zal prima werken, maar zolang dubbelzijdig tape voldoet, laat ik dat liever in de fles.
DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo
“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”








Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Pas op met lijmen… er bestaan inderdaad special “superlijm”-achtige materialen, vaak met primer, waarmee het voetje muurvast op de ruit komt. Er zit dan maar een héél dun laagje tussen. Mijn ervaring: door de dunne lijmlaag is er geen materiaaldikte om het verschil in uitzetting van het glas en de metalen spiegelvoet op te vangen, met als gevolg een cirkelvormige barst rondom de voet. Dikkere laag lijm, kit, tape: allemaal mogelijk.
- Oscar -
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
camemBert schreef:je bedoelt toch niet de sticker die je aan de buitenkant tegen je voorruit moet plakken?
Nee, ik bedoel dubbelklevende stikker, universeel product. Brezan ed.
dank voor de reacties.
Ik ga voor de zekerheid dubbelzijdig proberen.
het lastigste nu was om de achtergebleven (harde) lijm van het voetje & ruit te krijgen.
DS Pallas H Brun Scarabe, ‘93 Saab 900T Cabrio, ‘93 Saab 900T 3-door, ‘73 Porsche 911S,
Some modern stuff (hers)