Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat
Hallo allemaal
Ik zat eens te denken ik vind het stuur van de Xantia onwijs mooi het airbag type maar past dat in een bx uit 1992 zonder grote aanpassingen.
En als het past heeft iemand dan zon stuur ergens nog liggen voor een zacht prijsje.
Ik wil dan het type stuur met een kapje erop zonder airbag de Xantia experts weten wel wat ik bedoel.
Groetjes Elvin
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
ik weet bijna zeker dat dat niet past.
Andersom past het namelijk ook niet ik vind het bx stuur juist mooier.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:ik weet bijna zeker dat dat niet past.
Andersom past het namelijk ook niet ik vind het bx stuur juist mooier.
Ik weet zelfs absoluut zeker dat het niet past.
Wel een ZX stuur (zonder airbag), maar dan slaat de RAW niet meer zelf terug.
Tja, zonder grote aanpassingen…....
Het lijkt erop, dat de conische passing van het xantiastuur anders is. Het schuift er niet lekker op. Het staat verder eigenlijk helemaal niet zo verkeerd. Ik neem dan bij mij ook de complete stuurkolom over. Ik zal de eerste zijn met een werkende airbag en gordelspanners op mijn BX 20 tzi
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:....Ik zal de eerste zijn met een werkende airbag en gordelspanners op mijn BX 20 tzi
:
En hoe zit dat dan met die sensor (of hoe heet dat ding) die de airbag bij een botsing doet werken….heb je die er ook ingebouwd ?
Wel interessant hoor, een werkende airbag op een BX !
Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat
Ooo das wel jammer maar het was te proberen (
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Nooit geschoten is altijd mis…Een Visa stuur past wel trouwens….[Alleen wordt het zoeken naar een exemplaar met airbag wel heel lastig ]
Test
Thijsvandebles schreef:Nooit geschoten is altijd mis…Een Visa stuur past wel trouwens….[Alleen wordt het zoeken naar een exemplaar met airbag wel heel lastig ]
Ach, ik heb ook de stuurkolom. Hoogteverstelling is ook nooit weg
tja…..een airbag in je BX. ik denk dat dat niet gaat lukken. zal je toch wel een hele kabelboom en elektronische units mee mogen nemen, en de sensors moeten zodanig geplaatst worden dat deze niet bij het minste of geringste af zullen gaan.
Daarbij komt ook dat deze in samenwerking met de gordelspanners staan, waar je in de BX al geen ruimte voor hebt.
Leuk als je het allemaal inbouwd, maar vertrouwt zal het niet zijn
edit : zaten wat spelfouten in…leek wel een analfabeet.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:tja…..een airbag in je BX. ik denk dat dat niet gaat lukken. zal je toch wel een hele kabelboom en elektronische units mee mogen nemen, en de sensors moeten zodanig geplaatst worden dat deze niet bij het minste of geringste af zullen gaan.
Daarbij komt ook dat deze in samenwerking met de gordelspanners staan, waar je in de BX al geen ruimte voor hebt.
En jij denkt dat ik die electronische rimram heb laten zitten?
natuurlijk niet. Op de airbagcomputer staat een grote pijl, die naar voren moet wijzen, en op het chassis geschroefd zit, onder de middenconsole. De gehele draadboon is er heel uitgepeuterd. Moet er een draadje naar dashboard, een naar geschakelde plus, een naar massa. etc, totaal 5 draden, even uitzoeken, en dan moet het net zo betrouwbaar werken als in de xant.
stoterstangen90 schreef:vortex schreef:tja…..een airbag in je BX. ik denk dat dat niet gaat lukken. zal je toch wel een hele kabelboom en elektronische units mee mogen nemen, en de sensors moeten zodanig geplaatst worden dat deze niet bij het minste of geringste af zullen gaan.
En jij denkt dat ik die electronische rimram heb laten zitten?
natuurlijk niet. Op de airbagcomputer staat een grote pijl, die naar voren moet wijzen, en op het chassis geschroefd zit, onder de middenconsole. De gehele draadboon is er heel uitgepeuterd. Moet er een draadje naar dashboard, een naar geschakelde plus, een naar massa. etc, totaal 5 draden, even uitzoeken, en dan moet het net zo betrouwbaar werken als in de xant.
Je gaat voor de 5 sterren ?