








Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Mooi forum he? Zou er lekker zelf in gaan rijden
Lol , wie weet …. Misschien toch nog niet zo’n dwaas idee.
Blijkbaar is zo’n auto indien er te lang niet meer gereden heeft toch niet al te veel waard. Beter er dus zelf eerst een tijdje mee rond rijden? (maar ik woon in en bos en moet door een bosweg? Deze auto’s liggen nogal laag tegen de grond niet?) Gewoon in mijn eigen garage stockeren en de volgende generatie er mee hun plan laten trekken.





















Totaal aantal Berichten: 2134
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
dat is nou juist 1 van de dingen die bij een werkende Ds handig is, je kunt de vering wat hoger instellen!
maar als hij het niet doet dan ligt hij inderdaad zo’n beetje met de bodem op de grond
Ok, heb ik het juist begrepen dat indien een DS nog in een “correcte” conditie is, je deze bij een garage zo kan laten instellen dat je daarmee over een soort van veldweg kunt rijden, als het een soort veldweg is waarmee je met een gewone wagen door kan?





















Totaal aantal Berichten: 2134
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
je kunt de wagen zelf in een verhoogde rijstand zetten of in de hoogste stand. Dat gaat dmv een simpele hendel in de auto.
Bij de verhoogde rijstand geldt een max snelheid van een kilometer of 40 meen ik en in de hoogste stand stapvoets (er is dan geen vering meer omdat de auto helemaal omhoog staat en de vering geen slag naar boven meer kan maken)
Is wel wat off-topic aan het worden, maar wel leuk…
https://www.youtube.com/watch?v=Z2KA4bFlX3k
DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo
“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
gerlinde schreef:Ok, heb ik het juist begrepen dat indien een DS nog in een “correcte” conditie is, je deze bij een garage zo kan laten instellen dat je daarmee over een soort van veldweg kunt rijden, als het een soort veldweg is waarmee je met een gewone wagen door kan?
Een DS zakt in als de motor uit staat.
Na het starten van de motor hoort een DS vanzelf omhoog te komen. Als de auto lang niet gelopen heeft kan dit wel een minuut of 2 duren. Eenmaal op rijhoogte kan je er normaal mee rijden.
Indien nodig kan je zoals furriegurrie zegt de auto tijdelijk even hoger zetten.
och ja, dat is waar , ik herinner mij dat nu van als kind, ik was dat allemaal helemaal vergeten, nu ja da’s ook meer als 30 jaar geleden
Het is vermoedelijk een domme vraag, maar hier zou toevallig iemand aanwezig zijn geïnteresseerd in de overname van Citroen DS (opknapper?) te samen in 1 pakket met een Cadillac Stationwagen BLS Wagon van 3/2010 (ik vermoed momenteel weinig mee gereden/ uitgerust met besturingssysteem voor mindervaliden dat eenvoudig weg gehaald kan worden), voor een redelijke totaal prijs? (vrijdag zal ik meer pogen te weten te komen, aantal km enz…)












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Afgezien van de foto’s zou ik ze toch echt apart proberen te verkopen. De kans dat je iemand vindt die een redelijke prijs voor beiden tegelijk betaalt is erg klein naar mijn mening…
Die Cadillac ben je denk ik redelijk snel kwijt op Kapaza of een dergelijke website.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Denk je dat ? Wat ik zie 1 gemeenschappelijk iets, en dat is dat ik geen van beide soort wagens eigenlijk zie rondrijden hier…









Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Denk ik zeker ook. Kans is klein dat je de combinatie koper, liefhebber van 2 verschillende soorten oldtimers en geld voor 2 wagens (plus opknappen) gaat vinden. Je verkleint de doelgroep dan wel heel erg.






















Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
In België is het superbelangrijk dat het inschrijvingsbewijs nog bij de auto is , kijk daar een keer goed naar .
Indien deze er niet meer zijn is het een hele klus ( niet onmogelijk ) om daar vervangende documenten voor vast te krijgen .
zoals al een paar keren gemeld , een paar foto’s geven een beter beeld over welke uitvoering van DS het hier gaat .
Succes , Walter
Meten is weten , gissen is missen












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Klinkt misschien gek, maar maak ook een foto van de pedalen in de auto. Dat zegt namelijk veel over de uitvoering en mogelijk ook de waarde.