Na een aanrijding is de onderste of bovenste draagarm krom, zouden jullie die vervangen of flinke buis er op en terug buigen, het gaat denk ik om 1 a 2 cm. Nu heb ik gehoord dat de draagarmen van een break verschillen van een sedan, is dat zo en wat zouden dan de verschillen zijn?
Voor je veiligheid zou ik een “tweedehandse” nemen, die zijn er genoeg. Je krijgt ze vrjjwel nooit goed terug gebogen ( tenzij je een professionele richtbank hebt, maar zelfs dan) , en daarnaast heb je het risico dat je de draagarm beschadigd ( ook onzichtbaar..). Ook je draagarmlagers hebben het zwaar gehad.
Als je draagarm krom is heb je een flinke klap gemaakt, ik zou dan toch ook meteen kijken of je chassis nog recht staat.
To err is human, not to err is divine.
Oei, dan heb je echt een goede stoot gehad. Ik zou inderdaad goed je chassis nameten. Is het een break? Dan is het vinden van goede vervangende draagarmen nog helemaal niet zo makkelijk. Is mij gebleken. En als het staal krom is dan vraag ik mij af hoe het staat met de alu behuizing…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route
Idealist: zijn de voor dragarmen van een break werkelijk anders dan van een berline?
(Achter is mij bekend, hoewel het verschil bijna alleen maar de aanslagrubbbers is en je dat redelijk kan modificeren.)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper






















Totaal aantal Berichten: 3445
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik kocht ooit een Break, die over een stoeprand was geschoven: beide rechter draagarmen krom.
Het minste werk bleek het vervangen van de hele unit te zijn.
Maar dat was in de dagen dat sloperijen vol lagen met DS’-en.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop