2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Helaas APK-afkeur: advies gevraagd
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 11 juni 2016 07:17 PM
  [ # 16 ]


Niet mooi, wel dicht. Getest met zeepsop. Kreeg het laspistool en mijn hoofd niet op de juiste plek in die krappe ruimte!

Remmen schoongemaakt met een natte doek, zat een redelijk wat troep in. Schoenen zitten niet vast. Remblokjes beetje opgeschuurd. Remmen opnieuw afgesteld. Ik had het idee dat rechts iets aanliep en links strakker zit. Nog ff ontlucht, hydraulische olie had geen mooie groene kleur, na het “spoelen” wel.

Remmen doet de wagen goed, maar komt met name van voren. Bij flink remmen duikt de neus. Eens flink op de rem gedrukt (bescheiden piepende bandjes), wagen trekt niet naar links of rechts. Geen idee hoe ik zelf een test kan uitvoeren. De veerbollen zijn opnieuw op druk gezet, waren te hoog, namelijk de druk van een break i.p.v. berline. Hoe check ik die hydraulische zuigertjes? Remschoen opzij drukken en eraan trekken?

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 11 juni 2016 10:51 PM
  [ # 17 ]

Wanneer je op een zandweg met je DS een noodstop maakt zou je aan het spoor toch moeten zien welke een minder goede streep trekt

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2978
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 12 juni 2016 10:52 PM
  [ # 18 ]

Heb je getest of de remzuigers goed gangbaar waren?

Succes

pm, DS-TT heeft een film over de achterremmen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 juni 2016 12:11 PM
  [ # 19 ]
gjvdh schreef:

Hoe check ik die hydraulische zuigertjes? Remschoen opzij drukken en eraan trekken?

door ze naar binnen te duwen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 13 juni 2016 10:46 PM
  [ # 20 ]


Toch niet verkeerd, het zijn 2 losse testjes. Kon geen aanloop nemen, daarvoor was dit zandpad te kort. Maar toch flink opgetrokken en op de rem getrapt.

Cilindertje moet ik nog testen of die gangbaar is. Zandpad was ik zondag niet meer aan toegekomen:

Ik heb pas sinds kort een horloge om, als aandenken aan mijn vader. Dit horloge heeft een metalen bandje. Ik was met een 1-2-3 erin aan het klussen. Tijdens het plaatsen de pen in het gat van de voorontsteking leunde ik met mijn linkerhand op het accubakje. Vervolgens de pluspool aangeraakt, het horlogebandje aan elkaar gelast en pols verbrand. Kon ik naar de huisartsenpost. Normaal gesproken ontkoppel ik de minpool, maar vanwege het klussen aan de 1-2-3 had ik dat die keer niet gedaan. Die fout maak je ook maar 1 keer… Geen metalen bandjes om!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 juni 2016 11:15 AM
  [ # 21 ]

big surprise

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 juni 2016 11:45 AM
  [ # 22 ]

Nee, tijdens het klussen helemaal géén sieraden dragen! Geen ringen, geen horloges, zeker geen armbanden en al helemaal geen kettingen. Alles afdoen en wegleggen, je wil niet weten hoeveel mensen zich zelf al dan niet ernstig verwonden door sieraden te dragen tijdens de beun. Levensgevaarlijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 14 juni 2016 12:17 PM
  [ # 23 ]

Mooie remmentets! Smile ziet er evenwichtig uit.

Griezelig verhaal van dat horloge. Bij het lezen van de 1e regel voelde ik hem al aankomen. In aansluiting op Waterman: geheel mee eens… aanvullend: geen lange haren, baarden etc. En geen rafelige kleding. En maak ALTIJD de massa los… (ik heb zo’n snelschakelaar op de minpool)

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 14 juni 2016 06:50 PM
  [ # 24 ]

Tja, daar ben ik op de harde manier achter gekomen. Dieptepunt van mijn gebeun. Accupool er inderdaad af, ik hèb zo’n schakelaar… Ben er niet trots op, maar wel wat geleerd.

Bandentest ziet er hoopgevend uit, in ieder geval geen grove afwijking. Nog wel die zuigertjes checken, die remsporen zijn ook niet heilig. Dinsdag om 8u een nieuwe poging voor de APK.

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 16 juni 2016 10:08 PM
  [ # 25 ]

Zuigertjes zijn ok: In te drukken en droog onder de rubbers.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5387
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 16 juni 2016 10:19 PM
  [ # 26 ]
gjvdh schreef:

Ik heb pas sinds kort een horloge om, als aandenken aan mijn vader. Dit horloge heeft een metalen bandje. Ik was met een 1-2-3 erin aan het klussen. Tijdens het plaatsen de pen in het gat van de voorontsteking leunde ik met mijn linkerhand op het accubakje. Vervolgens de pluspool aangeraakt, het horlogebandje aan elkaar gelast en pols verbrand.  Die fout maak je ook maar 1 keer… Geen metalen bandjes om!

Dat heb ik jaaaren geleden ook es gedaan.
Enige verschil was dat het een budget horloge was zonder emotionele waarde…
Jaren lang litteken gehad…
Al doende leert men…

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 17 juni 2016 10:56 AM
  [ # 27 ]

Voel me toch iets minder lullig nu ik weet dat ik niet de enige ter wereld ben.

Zit nog te twijfelen of ik iets aan die achterremmen moet doen. Zou het nog zin hebben de uitlijntool te gebruiken? Of maak ik het dan alleen maar erger met bestaande remschoenen. Misschien nieuwe remblokken erop? Of maar gewoon proberen hoe het na schoonmaken, opnieuw afstellen door de test komt?

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5387
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 17 juni 2016 03:01 PM
  [ # 28 ]

Het venijn zit hem in de metalen beugel om de accu die ook nog eens goed geaard blijkt te zijn…
En er zit maar een centimeter of zo tussen die beugel en de pluspool…
Maar daar ben je inmiddels ook al achter gekomen Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 juni 2016 03:27 PM
  [ # 29 ]

Ik heb altijd een groot stuk binnenband om de pluspool liggen die die rand afschermt!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 17 juni 2016 03:46 PM
  [ # 30 ]

Ik ook. Gewoon geen siertaden om.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook