Ik ben een traction aan het restaureren van 1950,bij het blank maken van de dakplaat ben ik er bij uitgekomen dat de auto vroeger een open dak moet gehad hebben en ooit is dichtgemaakt.
Het gat begint een 15cm vanaf de voorkant en stopt een 30cm van de achterkant.
Mij lijkt dit een veel te groot gat om een schuifdak te zijn dus ik dacht aan een soort vouwdakje.
Ik vind echter nergens foto’s van een traction die zo’n dak heeft,weet iemand of dat bestaat en zijn hier ergens foto’s van te vinden want ik zou dat graag terug aanbrengen,echter wel op de originele manier.
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wat je daar ziet, is de plaat die in de fabriek werd in gesoldeerd, omdat het in die tijd onmogelijk was om het volledige dak in een keer te persen. De allereerste tractions hadden er zelfs nog een stuk kunstleer in zitten in plaats van staal. Geen dichtgelast open dak dus, maar gewoon een standaard traction. Let maar eens op andere auto’s, bij veel gerestaureerde tractions heeft men het niet voor elkaar gekregen om de naad die je nu hebt blootgelegd volledig weg te plamuren, of zijn er later scheuren opgetreden.
Bedankt voor de info
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Wij hebben de naad bewust in het zicht laten zitten bij de restauratie van de traction, het verteld toch een mooi verhaal over de productietechnieken van die tijd. Heb je geen foto’s van de restauratie?
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Ik sluit me hier bij aan.
Ik zie heel weinig tractions waarbij het randje in het dak nog zichtbaar is.
En zo hoort het nou eenmaal wel..
Zo hoort een open dak te zijn
http://www.losson.com/index.php?page=en-vehiculesDetail&idmodele=297
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
graddus schreef:Wat je daar ziet, is de plaat die in de fabriek werd in gesoldeerd, omdat het in die tijd onmogelijk was om het volledige dak in een keer te persen. De allereerste tractions hadden er zelfs nog een stuk kunstleer in zitten in plaats van staal.
1934, onthulling van de 7 bij Citroën Nederland aan het Stadionplein in Amsterdam
foto: Citroën Communication
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
citroen23 schreef:Zo hoort een open dak te zijn
http://www.losson.com/index.php?page=en-vehiculesDetail&idmodele=297
die heeft een aantal bijzondere auto’s staan zeg!
ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!