FastFred schreef:€ 1500,- dus voor niet-handsfree bellen achter het stuur, sodeknetter. Zouden ze hier in Nederland ook moeten doen!...
Nee, die € 1.500,00 (+ aftrek van 3 punten) is voor beeldschermpje kijken. Bellen achter het stuur kost ‘slechts’ € 135,00.
Maar met een beetje pech rekent een agent voor sms-en of app-en het volle tarief, omdat het geen bellen, maar computeren is.
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
2d schreef:Hopelijk ten overvloede, maar vanuit het forum toch het volgende verzoek: wil iedereen er aan denken een geldig legitimatiebewijs en alle benodigde autopapieren mee te nemen? Het klinkt misschien als intrappen van een open deur, maar bij een controle ben je zonder papieren behoorlijk de Jacques (Sjaak) met de huidige noodtoestand in Frankrijk.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Voor allen die gaan; veel plezier en een veilige reis gewenst!
+1 voor het advies van Daan!
Wij kwamen over Brussel en bij de grens overgang was alles terug gebracht naar 1 rijstrook en er werd fanatiek gecontroleerd en gewezen door de heren van de Gendarme!
Hier ook met dat in t achterhoofd al perfect op orde gebracht van te voren..
Lucas, bedankt voor de organisatie!! Introducee en ik vonden het bijzonder om het conservatoire eens te zien. Vooral de hele oude citroëns en de concept cars, nu eens niet op papier maar in het echt.
Bovendien lekker 840 km gedraaid met de BX. Een leuke rit zonder al die spannende zaken van hierboven in het draadje. Zonnetje en plensbui wisselden elkaar mooi af. En de spitsuur file bij Lille…soit.
2cv4
bx chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 200
Geregistreerd: 05-09-2009
- ID/DS 21 Pallas
- Xantia Exclusive break
- CX 2400 GTi
Het was een mooie dag. Heen en terug met de NS, Thalys, TGV en RER. Veel bekenden gesproken en veel bijzondere auto’s gezien.
Totaal aantal Berichten: 200
Geregistreerd: 05-09-2009
- ID/DS 21 Pallas
- Xantia Exclusive break
- CX 2400 GTi
Dat moeten we vaker doen !
Net terug met de Turbo Tractor van een dagje Conservatoire en een kort bezoekje aan Parijs zelf. Graag wil ik de organisatoren hartelijk bedanken voor het mogelijk maken van dit schitterende bezoek. De tijd vliegt om in het Conservatoire en ik weet nu tenminste dat Citroën ook ZX-en gemaakt heeft die ik wèl mooi vind (de rallye-versies), er een C5 bestaat die ik zo zou willen hebben (de concept-cabrio), dat er een Visa met middenmotor (van een Lotus Elite) bestaat, dat van de drie zolder-oereenden er één wel twee koplampen heeft (de anderen maar één, aan de bestuurderszijde) en dat de CX Prestige ook in een gepantserde (!) versie leverbaar is geweest en dan schoon aan de haak slechts 2525 kilo woog. Dat er meerdere gepantserde exemplaren zijn geleverd staat vast, maar hoeveel het er zijn geweest is dan weer onbekend . Leve Citroën!!
CiFo en mn Lucas, bedankt voor het organiseren van dit mooie evenement. Ik geniet nog even na in Parijs.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Palas schreef:?.. dat de CX Prestige ook in een gepantserde (!) versie leverbaar is geweest en dan schoon aan de haak slechts 2525 kilo woog. Dat er meerdere gepantserde exemplaren zijn geleverd staat vast, maar hoeveel het er zijn geweest is dan weer onbekend . Leve Citroën!!
Dat Citroën dat niet weet is volledig logisch: zij bouwden die gepantserde cx’en niet zelf namelijk. Er waren wel vijf firma’s die een cx op bestelling pantserden en dat deden zij niet alleen op basis van een nieuwe cx maar ook als je een gebruikte bij zo’n bedrijf inleverde. Citroën stond dus buiten de feitelijke productie.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Dat nog afgezien van het feit dat verkoop van gepantserde voertuigen over het algemeen een vrij discrete aangelegenheid is.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
EDIT: oei, dit is iets meer tekst geworden dan dat ik voor ogen had….
Donderdagochtend, vroeg m’n bed uit want tijd om mijn tas in te pakken heb ik nog niet gehad. Om 9:45 tank ik de auto nog even af en ga ik m’n pa ophalen. Zijn bagage en de tent ingepakt, nog even een kop koffie/thee en vlak voor 10:30 vertrekken we. Vroeg in de middag komen we de eerste file tegen op de ring van Antwerpen. Na 10 minuten stapvoets rijden komen we vlak voor de tunnel onder de Schelde langs de oorzaak: een ongeluk tussen een vrachtwagen en personenauto met alleen wat blikschade.
Op de E17 voor de grens met Frankrijk staan we al vrij snel weer in de file. Na een half uur start-stop, bumper aan bumper gaat de snelweg van 2 rijstroken naar 1 en worden we een parkeerplaats over geleid, een boel douane, politie en gendarmerie, die allemaal uit hun neus staan te vreten, een 2-tal auto’s wordt uit de rij gehaald voor controle, ik zwaai kort naar een van de politiemensen die daar staan, het raampje gaat dicht, we draaien de snelweg weer op en de cruise control gaat op 130km/h voor de volgende 157km.
Nee wacht, toch niet, ik vergeet dat er nog even een tolkaartje uit de automaat getrokken moet worden. De Nederlandse in een zwarte Corsa voor me heeft de auto niet dicht genoeg bij de automaat gezet, of ze heeft d’r armen te kort. Ze kan er in ieder geval niet bij. Ze probeert een paar keer tevergeefs het kaartje te pakken, doet vervolgens haar gordel af, smijt gefrustreerd de bestuurdersdeur iets te hard open wat haar een kleine deuk oplevert van de tolautomaat, pakt haar kaartje en rijd door.
Eenmaal de tolpoort voorbij maken we onze eerste stop van de dag langs de Franse A1, bij een pompstation dat een flinke verbouwing ondergaat. Even afgieten, een paar boterhammen en een slok water en we gaan weer door.
We verlaten de A1 ter hoogte van Rhuis, we hebben een camping geboekt in Saint-leu-d’Esserent. Camping Campix is hier wellicht ook bekend, de AX-club heeft er 6 jaar geleden gestaan voor hun bezoek aan het Conservatoire, ik kreeg de tip via een ander forum van een AX-club lid. Ook onze eigen Graddus schijnt er eens geweest te zijn.
Wacht, ik vergeet het tolpoortje helemaal, bij Rhuis gaan we er dus af, ik sluit aan in een rij van 3 auto’s. Al snel zijn wij aan de beurt, ik druk het tolkaartje in de automaat, de rit van 157km kost € 10,70. Ik prop een briefje van € 50,- in de automaat die direct weer uitgespuugd wordt, hmmm, iets mis met het briefje? Ik prop er een ander briefje van € 50,- in met hetzelfde resultaat. Dat is raar, ik kijk nog eens goed en zie dat de automaat alleen biljetten van 5, 10 en 20 euro slikt. We zoeken allebei onze portemonnee na, alleen briefjes van € 50,-. Er staan nog geen andere auto’s achter me dus zet m’n alarmlichten maar aan voor het geval dat. Rammelgeld dan, ik kom aan € 4,58. Mijn vader komt aan 5 cent. Shit, wat nu? Ik zie geen numerieke toetsen dus gok even dat het display een touchscreen is, wellicht kan ik pinnen? Ik druk mijn pinpas in een opening die daarvoor bedoelt lijkt te zijn. Nope, de automaat lust er geen brood van. Ondertussen staan we daar een goeie 3 minuten te klooien, blijkbaar kijkt er ergens een Fransoos mee via een beveiligingscamera die hoofdschuddend op een knop drukt. De slagboom gaat open en het licht gaat op groen, we kunnen doorrrr!
Zo rond 16:45 komen we aan op de camping, gelegen in een oude kalksteen mijn en we melden ons bij Xavier waar ik ook mail contact mee gehad heb. 2 nachten, 2 personen en een plekje met elektriciteit: € 40,-, We krijgen een lading huiswerk mee in de vorm van boekjes en foldertjes van de omgeving, de tip om bij een paardenrace in Chantilly te gaan kijken met een folder van Chateau de Chantilly, informatie over openbaar vervoer richting Parijs, een foldertje met bezienswaardigheden in Parijs en een kaart met een overzicht van metrolijnen in Parijs.
We lopen wat rond over de camping op zoek naar een geschikte plek. Eenmaal gevonden ga ik de auto halen en zetten we onze tent op. Ondertussen is het 7 uur ‘s avonds. We hebben trek in een snelle hap, de snackbar op de camping is alleen open in juli en augustus. We volgen de aanwijzingen van Xavier en verlaten de camping via een voetpad richting Saint-leu-d’Esserent. De navigatie op mijn telefoon heeft voor ons een pizzeria gevonden. De bediende spreekt geen woord Engels en wij komen niet verder dan bonjours, merci, ui, no, au-revoir en pizza. Met handen en voeten wordt er eten besteld. Een goed half uur later staan we weer buiten, we lopen in 20 minuten terug naar de camping en pakken nog een paar biertjes voor we onze slaapzakken op zoeken.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Kijk, je hebt de camping gevonden Je staat volgens mij zelfs op het plekje waar wij in 2012 hebben gestaan. Mooi plekje
Ah, dus jij bent JanB op GoT denk ik? Had al zo’n vermoeden
Mijn vader trouwens op de foto…
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Op FB, in de groep ‘Citrofielen & Citrozielen’ heb ik een kleine fotografische impressie gepost. Maar op de parkeerplaats van het Conservatoire zag het er dus zo uit:
De rest staat hier: https://www.facebook.com/groups/157062311161551/523493664518412/?notif_t=like¬if_id=1466222232269449