Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is dat niet deze, hier net te zien.
Bij de koppelingskabel.
Nope, is nog een andere
De veer waar ik het over het heeft geen bevestigingshaakjes
Dacht dat ze in de buurt van het koppelingslager geplaatst moet worden
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Foto van de betreffende veer
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
dat lijkt mij de veer van de handremklauwen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Veer handremklauw is iets groter
Zit ie niet achter de as in de versnellingsbak?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 10252
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Is die niet van de oliepomp?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ook niet die is weer langer.
Harry Martens, dacht ook eerst aan veer voor de handremklauw.
Maar zoals ik reeds vermoedde is het de veer voor de prise-as.
Deze zou voor de prise-as met een borgring vast moeten zitten, maar na jaren van veerdruk is deze voorbij de borgring geduwd.
Om de veer weer terug op zijn plaats te krijgen moet het koppelingshuis verwijderd worden.
We weten weer wat te doen
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De veer zit achter de prise as. Maar de veer wordt niet op z’n plek gehouden door de genoemde borgveer. De prise as wordt op z’n plek gehouden door de borgring en de prise as houdt dat veertje dus op z’n plek. Komt de prise as los dan valt ook het veertje er uit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Je hebt gelijk, ik had het niet helemaal juist vertaald.
Maar dan moet ik nog steeds het koppelingshuis loshalen om alles weer werkend te krijgen.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Dit lijkt er al meer op. De onderste slang bleek 2cm te lang te zijn.
Ook de veer en prise-as zitten weer op hun plaats en met de hulp van de giraf staat de bak weer tegen de motor.
En weer 1 geheel + ea terug gemonteerd. Remschijven zijn klaar om uit geklokt te worden
Omdat de nieuwe radiator al wat beschadigingen had, is de kop voorzien van een nieuw laagje verf. (incl nieuwe sticker)
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
mooi. ziet er strak uit.
Thanks
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Mooi werk!
waterman schreef:Het lange draadeind moet bij cilinder 4. Daar zit namelijk het beugeltje bij voor de carterontluchtingslang.
Hoe ziet dat beugeltje eruit?
Bij mij zat het er nl niet op.
Kan iemand me trouwens de juiste maten van de schroeven voor de koeltunnel radiator en remmen net als die van de bodemplaat geven?
Bij mij zat/zit er een bijeen raapsel van schroeven en boutjes op en had dit nu toch graag anders gezien.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Ik denk eraan om de Super uit te rusten met een startrelais.
Deze zat er te voren niet op en vraag me af of dit wel een goede toevoeging aan de auto is.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand