inschrijvingsbewijs nog bij de auto -> zouden julie dat gewoon in de auto laten liggen of zou je het eerder in uw kluis/brandkas steken?
zeker niet dat ik het vandaag reeds van plan ben, maar ... wat moet ik eigenlijk juist weten voor ik eventueel met die auto rij (naar de garage of eventueel zelf tot bij mij thuis moets dat mogelijk zijn? (dat zou stukken makkelijker zijn en ik heb ook een “fos” of hoe noem je dat))
- ik begrijp, je mag niet zomaar met een oldtimer mag rijden (alles van verz enz is nog steeds in orde heb ik betaald) - je moet elke keer een papier invullen voor je er mee rijd ???? (-> dus daar zou ik ook moeten op vinden wanneer juist er de laatste keer mee gereden is)
- mag je op de snelweg rijden, enz ...
- als ze er bv nog 2 jaar geleden er nog zonder probleem mee rond reden - kan ik dan zonder schrik voor onderweg in panne te vallen deze auto tot bij mij thuis rijden ?
Als de auto al een poos stilstaat zou ik er niet zonder goed onderzoek mee gaan rijden. Een auto lijdt meer van stilstaan dan van rijden. Het is dan belangrijk om te kijken of alle vloeistoffen nog in orde zijn en op peil. Zeker de olie is belangrijk want die “breekt” ook af door de tijd en smeert dan niet goed en kan zelfs bij lang stilstaan dik worden en de oliepomp verstoppen (reeds gezien). Ook alle rubbers (lekzakken, banden etc.) drogen uit en gaan scheuren/kapot. Daarnaast zal de uitlaat bij langer stilstaan doorgeroest kunnen zijn. Voorremmen willen wel eens vast gaan zitten etc.
Alle reden dus om eerst de boel goed na te kijken en pas daarna te rijden.
auto’s:
DSuper5
DS 21 pallas
DS 21 IE H
DS 21 Break
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Hé, je hebt het al over 2 jaar rijden… We krijgen je wel zover.
Op de snelweg kun je prima rijden met een DS. Snap het verhaal van de papiertjes niet, maar goed ik ben dan ook geen belg.
Ik ben lid van de ANWB, daar is vast een belgische variant van? Een dienst die je helpt bij pech onderweg. Mocht het niet lukken bij pech onderweg te repareren brengen ze de wagen naar een garage.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Hoi Gerlinde,
Het is niet zinnig om zomaar met deze auto te gaan rijden. Als ie goed is weggezet, zijn hier geen bezwaren tegen, maar ik zou dit wel laten doen door iemand die de DS kent. Wanneer je moderne auto’s gewend bent, is de kans groot dat je door onkunde iets stuk maakt.
Dus, ga op zoek naar een liefhebber bij jou in de buurt die wil kijken of ze makkelijk van haar plek komt. Al is het maar om een set goede foto’s te maken voor de verkoop.
De auto laten opknappen bij een garage is waarschijnlijk niet rendabel. Je kan beter een set goede foto’s maken en hem aanbieden zoals hij daar nu staat. Verwacht niet de hoofdprijs, tenzij het een geliefde uitvoering is.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
op de papieren staat citroen DS 21 - op de buitenkant PALLAS - eerste ingebruikname 02/1974
op de carr pass die ik vond is de laatste datum van 2/10/2012 met km stand 88.575 km en in de auto is de stand een paar honderd kilometer hoger, momenteel 1 vrij groot probleem en dat is niemand de sleutels weet zijn (ze dachten dat ze erop zaten maar dat was niet zo)
voor de rest, voor zover ik kan zien zag de wagen er eigenlijk zeer goed uit langs de buitenkant, ik bedoel ik zag totaal geen roest of zo, kleur taupe, binnen leder zwart ook uitlijk in zeer mooie staat toch de zetels zelf (enkel de bovenkant van de achterzetel was precies afgebleekt door de zon en zaten kleine scheurtjes in).
wat die pedalen betrefd kon ik niet foto van trekken te donker (maar ik veronderstel niet dat die veel kunnen vertellen want die zagen er volgens mij eerder uit alsof ze nog totaal nieuw waren).
momenteel heb ik enkel een paar ‘slechte’ telefoon foto’s , het was nogal donker in de garage, ik kan ze hier niet zelf plaatsen enkel denk ik naar iemand zijn telefoon nummer verzenden, die het misschien dan hier kan plaatsen?
Gerlinde, Je hebt mail en een PM. Laat even wat van je horen a.u.b.
auto’s:
DSuper5
DS 21 pallas
DS 21 IE H
DS 21 Break
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
gerlinde schreef:op de papieren staat citroen DS 21 - op de buitenkant PALLAS - eerste ingebruikname 02/1974
op de carr pass die ik vond is de laatste datum van 2/10/2012 met km stand 88.575 km en in de auto is de stand een paar honderd kilometer hoger, momenteel 1 vrij groot probleem en dat is niemand de sleutels weet zijn (ze dachten dat ze erop zaten maar dat was niet zo)voor de rest, voor zover ik kan zien zag de wagen er eigenlijk zeer goed uit langs de buitenkant, ik bedoel ik zag totaal geen roest of zo, kleur taupe, binnen leder zwart ook uitlijk in zeer mooie staat toch de zetels zelf (enkel de bovenkant van de achterzetel was precies afgebleekt door de zon en zaten kleine scheurtjes in).
wat die pedalen betrefd kon ik niet foto van trekken te donker (maar ik veronderstel niet dat die veel kunnen vertellen want die zagen er volgens mij eerder uit alsof ze nog totaal nieuw waren).
Nou ja daar heb je het dus al… In 74 werd er geen DS 21 (Pallas) meer gemaakt
Allemaal details die van invloed zijn op de waarde.
Het gaat ook niet om de slijtage van de pedalen maar om welke erin zitten. Een echte DS heeft geen rempedaal maar een champignon vormige knop. Een ID (kale uitvoering van de DS) heeft wel een pedaal.
Veel DSen hebben ook geen koppelingspedaal omdat het een halfautomaat is.
Vandaar ook het advies hierboven er niet zomaar mee te gaan rijden, je heb echt even wat basis instructies nodig van iemand die weet hoe een DS werkt
geen rempedaal maar een champignon vormige knop
och - nee ik heb geen foto ervan en weet het ook niet meer hoeveel van die pedalen erin stonden, maar ik weet wel dat mijn moeder mij verbood om ook maar ooit met die auto te rijden - omdat zij omwille van die reden van het missen van een rempedaal - maar ne knop , het supper gevaarlijke auto’s vind enkel goed om u mee te verongelukken.
(het zou natuurlijk kunnen dat ze sprak/ of haar ervaring was van een vorige wagen en niet deze )
Totaal aantal Berichten: 10222
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Het meest linkse pedaal kan ook van de handrem zijn. Nogmaals, plaats een fotootje.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
ik heb er momenteel enkel een paar op mijn GSM, de binnenkant was nogal donker in de garage voor te kunnen trekken - ik weet niet of ik ze naar iemand zijn telefoon kan sturen om ze hier eventueel te plaatsen?
er staat een soort van vreemdsoortig soort van groot handvat op de voorkant van de wagen, maar veronderstel dat dat niets wil zeggen over het type wagen? en dat het enkel een soort van “versiering” is
2/10/2012 is dus wel niet het moment dat ze stopten met deze wagen te rijden (zoals ik eerst dacht), het is blijkaar eerder de moment waarop ze de wagen kochten op 4/10/2012 is de datum van inschrijving van hun nummerplaat - indien ik de papieren correct begrijp.
gerlinde schreef:
er staat een soort van vreemdsoortig soort van groot handvat op de voorkant van de wagen, maar veronderstel dat dat niets wil zeggen over het type wagen? en dat het enkel een soort van “versiering” is
Dat is een “stropdas” (van Chapron)?, accessoire voor oa de cabrio’s.
Maar die is later gekopieerd en als neppert kon je die ook op je budget-snoek zetten.
Straks is het nog een echte cabrio…
is dat “inschrijvingsbewijs” eigenlijk het zelfde als het “kentekenbewijs” of zijn dat 2 verschillende zaken? ” het kentekenbewijs lag in de wagen
als ik het op het internet opzoek heb ik de indruk van wel , maar er staat wel op het papier “dit certificaat is geen eigendomsbewijs van het voertuig”