Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vandaag naar de stalling getogen, eigenlijk zonder doel, maar toch wel lekker bezig geweest. Eerst de accu eruit gehesen, omdat deze eigenlijk gedraaid bebvestigd moet zijn. Om de een of andere reden gaat dit niet.. Dus toch maar terug gezet zoals hij zat, en gelijk de klem op de massakabel verwisseld voor een nieuwe. Was niet echt nodig. Staat wel mooier/consequenter. Bij wijze van beloning even een lekker stukje gaan toeren
Verder de afmetingen van de voorstoelen genoteerd, ik ben hiervoor wat alternatieven aan het zoeken, waarschijnlijk in de vorm van een periode-correcte set uit een 205 driedeurs, deze hebben een kantelmechaniek en ook twee rails op gelijke hoogte (latere modellen hebben de buitenste stoelrails direct op de dorpel zitten). Vervolgens de auto linksachter opgehesen en de schokdemper flink in de WD40 gehoosd. Niet dat het helpt, maar wel meteen even de boel op kunnen meten.
Ook maar eens goed gekeken naar de vulpijp. Bij stevig genomen bochten naar rechts ruik je vrijwel direct een behoorlijk sterke benzinelucht.
Bij de aansluiting van de vulslang en ontluchting op de tank (1) zitten een paar oude slangklemmen, maar alles voelt droog. Kan het hier lekken?
Kan ik de benzineleiding naar de motorruimte (3) uitsluiten?
Er zit een of ander filterachtig ding met een kogel erin bij (2), waar dient dit toe en kan het lekken?
Bij (4) zit de vulslang, de ontluchtingsslang en nog een derde slang. Kan hier iets mis zijn?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Lekkage langs de manchet is eigenlijk altijd wel te zien aan verdampte leksporen, zie ik hier niet (alhoewel…... ) .
De bovenste bevestiging van de vulslang is zo te zien al eens vervangen door een nieuwe slangklem, die zie ik onder niet zitten.
Het buisje met het kogeltje is de ontluchting, die zit boven het brandstofniveau en komt dus praktisch nooit in aanraking met brandstof. Het kogeltje ligt dan op een conisch gaatje en sluit dan de dampafvoer af. In een bocht rolt dat kogeltje dan van z’n zitting en laat wat “gas” weglopen. Theoretisch gezien kan het dan zo zijn dat je brandstof ruikt als de uitgang van het slangetje dan verkeerd zit.
Een ander scenario waar je liever niet aan denkt : rotte tank….
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik ga binnenkort met krik (en assteun) achterin gewoon een paar keer flink hoeken met het ding en op onderzoek uit
Afgelopen vrijdag natuurlijk ook mee geweest naar het Conservatoire, voor mij de tweede keer. Uiteraard nu met extra aandacht voor de Axel, waarvan ik niet had verwacht deze aan te treffen!
Miniatuur en advertentietekst in een vitrine in de ontvangstruimte
Knap ding! Wel gewoon roest zichtbaar op het puntje van het voorscherm uiteraard. Wat ik vreemd vind aan deze Axel: afwijkende grille en rubbers onder de koplampen! Heb dit nog niet eerder gezien.
Van achter
Projet Y
Gebroederlijk, hier is pas duidelijk in hoeverre de Visa eigenlijk wél het zusje van de Axel had moeten zijn!
Overigens heb ik nog wel gevraagd of ik interieurfoto’s mocht maken, maar dit verzoek werd met een onverbiddelijk ‘non’ beantwoord. Maar ik mocht wel via mail hiervoor een verzoek indienen en ben, na honorering hiervan, meer dan welkom om nog eens langs te komen! Die fransen en hun sociaal-feodale instelling ook..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De jongeman van het Conservatoire vertelde bij de Axel ook direct dat het een mooi concept was, maar zeer slecht uitgevoerd door de Roemenen.
Je had het ding gewoon moeten meenemen naar Frankrijk!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Goh ja die grille….. Het is net of bij de (en die van jou) de bumper wat dikker is waardoor de onderkant van het kadertje verdwenen is achter de bumper of dat het gewoon een andere grille is….
Deze heeft het ook niet:
Deze weer wel net als in ‘t conservatoire: (foto bij CitroMusee Fradet)
Het lijkt erop dat de grille met verduidelijkt kader zijn oorsprong vindt in de eenvoudigere Oltcit modellen die gewoonlijk dunne metalen bumpers hadden
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ja en nee, Arjan. Ik vind het net te ver en te saai (en op dit moment dus ook te begrotelijk) om met de Axel te gaan. Dan doe ik liever een rondje Eifel of Ardennen
Edit: een te saai stuk rijden dus, dat gaat niet over het Conservatoire
Maurice, ik heb er een foto van mijn neus bij gehaald, en de bumper is inderdaad anders! Bij de grille sluit hij hoger aan en ik vermoed dat de koplampen ook beter afgedekt worden aan de onderzijde, zodat de rubbers niet meer nodig zijn.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Of gewoon lukraak geknoei van de Roemeense onderdelenleveranciers die zo nu en dan eens een andere spuitgietmal gebruikten…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Staat dat niet in het Axel boek!?
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
dát dus net niet.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Rustigjes begonnen met het strippen van m’n interieur voor het volgende project:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ben je geïnspireerd door de ZX die in de entree van het Conservatoire hangt?
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nou nee, die roest me niet hard genoeg.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gister dus begonnen en vandaag verder gegaan met het strippen van het interieur. Ik moet echt aan nieuwe stoelen, omdat ze steeds gammeler worden, getuige het aantal kogeltjes wat ik van de vloer heb geraapt:
Dus bank, stoelen en vloer eruit. Deze keer ook het tapijt voor eruit (schakelmechanisme en handrem moeten dan los):
Vliegroest op de bodem, nergens écht door gelukkig:
Mooi dichtgehoosde panelen achter:
Wel een gaatje in de raamlijst rechtsachter:
Wordt vervolgd!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Afgelopen vrijdag de ‘nieuwe’ stoelen ingemeten, ik ga ze op eenzelfde manier als de oude stoelen bevestigen, maar daarover later meer. Vrijdag ook de roestplekken op de bodem met de staalborstel bewerkt en in de antiroest gezet. Dat heeft een paar dagen mogen inwerken en vanmorgen het resultaat bekeken (het deel links is alweer gereinigd, het stuk rechts nog niet):
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!