heb juist een c1 verkocht van 2007 94.000 km, rijdt nog altijd goed
vervangen door een van 2011 34.000km
Update:
C1 uit juni 2010 inmiddels 183.560 kms gereden. Ik heb naast de normale slijtage nooit extra kosten gemaakt. Ik hoop de 300.000 te kunnen bereiken.
De C1 heeft de 150000 bereikt. De laatste 120000 op LPG. Allemaal nagenoeg probleemloos. Lagertje, remschijfjes, dempertje, maar verder gewoon gáán. Niks te merken van de horror over zwakke koppelingen etc. ondanks een behoorlijk zwaar leven. Verbruik 1 op 16 en ik tankte deze week nog voor 49 cent!
De laatste 30000 km gaat ie door het leven zonder klepspeling op de eerste cilinder. Niet meer te stellen, het dunste kommetje zit er in en nu geen speling meer. We rijden nu door totdat het blokje de geest geeft. Ander blok met 16000 km erop ligt klaar om er in te gaan als het moment daar is, maar voorlopig geeft ie geen krimp. Loopt op de GPS nog dik over de 150 km/u en start altijd met het eerste tikje.
Kortom: méér dan tevreden. Qua kosten kan hier echt helemaal niets tegenop!
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Wij zitten nu met onze C1 op 255.000, maar de remmen en uitlaat zijn niet meer zo goed.
Krijg je nog iets voor de inruil of is ie dan echt op?
Remmen en uitlaat zijn beide te vervangen!
Is dat het nog wel waard? Kost namelijk bijna duizend euro waarschijnlijk.
Op marktplaats staat geen C1 te koop voor minder dan 2000 euro. Maar dat klinkt wel als een héle dure reparatie.. Kun je daar wat meer details over geven?
Vorige week na 158000 km een ander blok in mijn C1 gezet. De klepspeling van de eerste cilinder was al maanden nul, maar hij liep nog steeds prima.
Twee weken geleden liep ie alleen nog maar op twee pitten. Een blokje met 16000 km lag al een poosje klaar. Tijd om te sleutelen dus….
Montage was een stevige klus (al die sensoren!) maar met de juiste spullen en wat sleutelervaring prima te doen. Hij loopt weer prima, we kunnen er weer voor 150000 km tegen! Hij loopt heel goed op gas en tanken voor 48 ct blijft een feestje!
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Had je niet gewoon alleen de cilinderkop kunnen wisselen?
Cilinderkop wisselen is in dit geval meer werk dan het hele blok wisselen. Ook kost het meer omdat je dan ook pakkingen, kopbouten en zo moet vervangen.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Okee
Melchior schreef:Een blokje met 16000 km lag al een poosje klaar. Tijd om te sleutelen dus….
Misschien stomme vraag maar hoe kom je aan een goed gebruikt blok? En wat mag zoiets kosten?
Als ons blok de geest geef wil ik ook niet zomaar van de auto af.
Ik vond deze op Marktplaats en heb er € 300,- voor betaald. Op de meeste sloperijen zijn inmiddels ook meer dan genoeg C1’tjes voorhanden. Even rondbellen of een zoekopdracht plaatsen op een onderdelen site.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Ik zit inmiddels op de 215.000. Alleen een beetje olieverbruik (1 : 5000) verder tokkelt ie gewoon door. Ik heb de llepspeling afgelopen 115.000 niet gemeten…
C1 van begin 2012
143.000 km probleemloos gereden, zo links en rechts eens nieuwe banden, beurtje op zijn tijd en de remmen 1 keer moeten laten vervangen omdat die op waren, de airco 1 keer laten bijvullen maar er is dus gewoon niets -kapot- gegaan, enkel slijtage. De originele koppeling zit er zelfs nog in en die geeft nog steeds geen hints dat hij op is. Ik moet erbij vermelden dat ze altijd met een stevig rechter voetje gereden is, elk stoplicht is een kans om eens goed door te trekken. Maar veel kilometers die ze maakt zijn op de autoweg, iets van 2-3 autoweg kilometers voor elke stad kilometer.
oh en nog geen merkbaar olie verbruik
Uitermate tevreden dus!