











































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
jawel. De aanslagrubbers en houders zijn anders. Die zijn gelijk aan de SM.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3445
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Een paar rubbers lijken mij het probleem niet. Wat zijn de “houders”?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Bovenste staat op zijn plek, meten is voor mij geen probleem. Het gaat me meer om de sterkte. Is het gietijzer, is het smeedijzer die draagarmen, sterkte verlies bij buigen? gaat maar om 2 a 3 cm
Krijg indrdaad ook geen duidelijkheid over verschil tussen break en sedan en of dat is op te losseng






















Totaal aantal Berichten: 3445
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Die dingen zijn van smeedstaal. Buigen is op zich geen bezwaar. Geen idee waarom je denkt dat je dat gat weer op +/-0,1 mm op zijn plek krijgt.
Heb je wel eens geprobeerd een paperclip weer recht te buigen? Zonder mal gaat je dat niet lukken.
Bij het verbuigen gaat de vloeigrens ter plaatse van de buiging namelijk fors omhoog. Dus bij terugbuigen buigt het niet daar maar ergens anders.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het rubber van ee break is vierkant en heeft een pen aan de onderkant.
break
Berline:
bel Huub intzandt en koop een draagarmstel van een break.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Je kunt een berline-draagarmstel ombouwen tot een break-draagarmstel. Ik heb dit eerder gedaan. De losse draagarmen zijn hetzelfde (ik neem aan dat we het hier hebben over het laatste type). Je dient je eigen draagarmstel te demonteren. En, heel belangrijk, check de lagering van de onderste draagarm van het vervangende stel, de arm moet zonder weerstand in zijn werkgebied kunnen bewegen, en mag geen axiale speling hebben.
Wat je nodig hebt voor ombouw zijn de tuimelaar, die bij een break anders is dan bij een berline. Die heb je, want die kun je van je oude draagarmstel over zetten. De bovenste draagarm moet daarvoor verwijderd worden. Bij het verwijderen van die draagarm komt er ook een stelring vrij. Bij montage moet je de bovenste draagarm richten op de onderste, en daar heb je speciaal gereedschap en de juiste maat stelring voor nodig. Het kan zijn dat je die gaat missen, maar dit moet echt nauwkeurig afgesteld worden.
Je hebt natuurlijk ook de vierkante rubbers nodig. Die heb je ook van je oude draagarmstel. Je zult wel twee gaten moeten boren want deze rubbers hebben een pin voor bevestiging, en een borgveer. Maatvoering zie je op je oude break-draagarmstel.
Kijk dit zijn de reacties waar we wat aan hebben!!!!!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper






















Totaal aantal Berichten: 3445
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Grappig genoeg meen ik mij te herinneren dat ik 36 jaar geleden blindelings een wielophangingsunit van de sloop heb gehaald en gemonteerd. Dat was er vrijwel zeker een van een Berline, want Breaks vond je nauwelijks op de sloop.
Helemaal zeker weet ik het niet, maar ik heb er 30.000 km probleemloos mee gereden.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop