Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Wat voor auto heb je gekocht dan, zodat de Visa weg moet? Wat zou je voor de Visa willen vangen?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Bedankt! Ik ga me de komende tijd ontfermen over dit raspaardje .
@mbender: ik stuur even een PM.
SP1A4 by Micha Collection, on Flickr
SP1A3 by Micha Collection, on Flickr
Was van een vriend van me (hij had gewoon APK tot januari hoor, staat niet al lang stil zoals de Non-gaik platen doen vermoeden).
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Ik vond dat je een visa al weinig zag in het straatbeeld maar deze Pony is al helemaal een zeldzaamheid, is niet mijn type auto maar kan de charme er wel van inzien.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Links aan het achterwiel moet je wel wat plaatwerk doen, verder prima Pony lijkt me en geeneens duur
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
mbender schreef:Ik vond dat je een visa al weinig zag in het straatbeeld maar deze Pony is al helemaal een zeldzaamheid, is niet mijn type auto maar kan de charme er wel van inzien.
Haha, klopt helemaal. Zijn er nog 5 tot maximaal 10 van in Nederland. Als deze weer apk heeft is het de oudste rijdende Hyundai van Nederland! Maar daardoor wel Citroënloos en dat vind ik oprecht jammer .
paso schreef:Links aan het achterwiel moet je wel wat plaatwerk doen, verder prima Pony lijkt me en geeneens duur
Ja, zit voornamelijk veel roest aan. Het liefst zou ik nu de hele dorpels en wielkast randen eruit halen en vervangen en weer netjes laten spuiten. Dan over een jaar 5 (als ik klaar ben met studeren en werk heb) de hele auto over laten spuiten. Maar dat is voor later. Eerst maar eens APK .
Ik heb diezelfde willen kopen omdat ik er vroeger ook eentje had…...
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Oeh, die Pony is ook heel erg gaaf!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Thanks Timo!
Zo, nieuwe APK zit op de Visa en die staat ook weer thuis. Eergisteren antennepootje gespoten en dashboardverlichting gemaakt. Ook nog klokje proberen te maken, maar dat is niet gelukt helaas.
Als je goed kijkt zie je dat de wijzertjes zijn geknapt in het rondje, 30 jaar oud plastic houdt overduidelijke niet van spanning. Was niet meer te lijmen, te klein.
SV13A1 by Micha Collection, on Flickr
Nieuwe lampjes geplaatst in het tellerblok. 5/15 kleintjes waren stuk, en nog een grotere die bestemd was voor het acculampje. Overigens vervangen door lampjes uit een oud Panda dashboard wat ik van de week binnen kreeg, toch handig dat het allemaal universeel is.
SV13A2 by Micha Collection, on Flickr
Ik had iets te veel los gemaakt, uiteindelijk bleek dat je het dashboard er zo uit kon klikken, schroevendraaiertje onder en boven, en hij was los.
SV13A3 by Micha Collection, on Flickr
Maar alles werkt weer!
SV13A4 by Micha Collection, on Flickr
Vandaag weer verder gegaan aan de Visa, vooral aan de nieuwe bestuurdersdeur bezig geweest, geen foto’s gemaakt daarvan. Morgen hoop ik hem af te hebben en hem erin te hangen.
Voor de vakantie de Visa een oliewissel gegeven, was niet heel erg nodig, maar kan eigenlijk nooit kwaad. Uiteraard meteen filter meegenomen.
Wat een beetje onhandig was, was dat de carterplug een vierkant gat had, uiteindelijk een oude imbus maar gevijld om hem erin te krijgen…
Ook gelijk de motorruimte schoon gemaakt (zelfs de krik) !
SV14A1 by Micha Collection, on Flickr
SV14A2 by Micha Collection, on Flickr
Handig, die oude oprijbokken van opa…
SV14A3 by Micha Collection, on Flickr
Ziet er van onderen allemaal nog super strak uit!
SV14A4 by Micha Collection, on Flickr
SV14A5 by Micha Collection, on Flickr
Gisteren na m’n vakantie verder gegaan met de deur. Raamhouden uit de oude deur meteen maar even geschuurd en in de zinkspray+lak gezet, kan nooit kwaad.
SV14A6 by Micha Collection, on Flickr
Erin gezet met behulp van m’n vader, het richten was nog even een gedoe omdat je simpelweg de scharnieren moet verbuigen. Of nouja, simpelweg, dat vergt nog aardig wat kracht. Maar hij zit! Ben erg tevreden, kleurverschil is miniem, de naden lopen mooi, alleen het rode biesje zit een fractie hoger. Als dat het ergste is .
SV14A7 by Micha Collection, on Flickr
SV14A8 by Micha Collection, on Flickr
SV14A9 by Micha Collection, on Flickr
Grille zat ik nog over in dubio: helemaal overspuiten of bijwerken met een lakstift. Uiteindelijk voor het laatste gekozen, ik had de juiste lak niet en het kostte me nu teveel werk om hem af te plakken, ik moet zeggen, het resultaat valt zeker niet tegen!
SV14A10 by Micha Collection, on Flickr
SV14A11 by Micha Collection, on Flickr
Deurpaneel erin, en klaar!
SV14A12 by Micha Collection, on Flickr
Morgen poetsen en in de wax, klaar voor de verkoop!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Netjes hoor!
Micha D. schreef:Wat een beetje onhandig was, was dat de carterplug een vierkant gat had, uiteindelijk een oude imbus maar gevijld om hem erin te krijgen…
Het vierkant palletje van een deurklink uit huis past perfect.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Potverdorie, had ik dat eerder geweten .
Zo, de Visa is verkocht . Hij komt terecht bij een liefhebber die meerdere mooie auto’s heeft. Alleen nog even een wiellager laten vervangen, dus hij blijft nog heel even hier staan.
Micha D. schreef:Zo, de Visa is verkocht . Hij komt terecht bij een liefhebber die meerdere mooie auto’s heeft. ...
Gefeliciteerd! Maar hopelijk toch wel aan een koper met fotografie als hobby??
In ieder geval hoef je nu niet meer in de regen naar het ICCR en kun je, in plaats daarvan, lekker naar Ponypark Slagharen .
P.S. overigens opvallend hoe jij, als student Industrieel Ontwerpen, een ruime voorkeur lijkt te hebben voor hoekige ontwerpen (Visa, Panda, Pony).
Bedankt! Geen idee, kan het vragen voor je .
Haha, vandaag naar de ICCCR geweest, maar inderdaad niet in de Visa . Hij staat nog wel een paar weken hier omdat er nog een ding moet gebeuren. De Pony is helaas ook nog niet klaar .
Ja, ik ben een beetje raar denk ik, ben qua auto’s echt gek op heel veel uit de jaren 80, en daarbinnen loopt het echt ontzettend uiteen.