Welke anti roest heb je gebruikt? Epoxy zoals Noverox of Brunox moet je een paar lagen geven tot de roestplek (of het blanke ijzer) een blinkende laag blijft hebben na drogen. Nog niet genoeg op de foto.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik gebruik Fertan.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is spul zoals Fertan / Noverox wel ok?
Ik hoor ook vaak berichten dat dit juist gewoon troep is…
Suits the car..
Ik gebruik Brunox. Stinkt goed, wordt je zowat high van.
Moet wel goed zijn dus.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Die epoxy bezit dus ook gewoon zuur in een heel lage concentratie , vandaar dat je het meerdere lagen moet geven, gaat achteraf dus niet verder werken, is gewoon op.
Die fertan is heel anders (ook wel zuur) die is sterker en moet je voldoende naspoelen, het is niet de bedoeling dat die blijft zitten, daarom gebruik ik hem niet , ik gebruik het vooral om tussen 2 platen te laten intrekken, dat spoel je niet zo snel weg.
Ik gebruik ook Brunox, dat stinken is de epoxy
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Doel is om de auto te conserveren, niet te restaureren. Ik heb geen zin/budget om daar op dit moment serieus geld aan uit te geven. Voor dat doeleind lijkt dit spul prima te werken: roest neutraliseren en vervolgens primer erover om de boel af te werken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Arjan Verkade schreef:Is spul zoals Fertan / Noverox wel ok?
Ik hoor ook vaak berichten dat dit juist gewoon troep is…
Geen eigen ervaringen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
En daar voldoet het perfect voor, die Fertan moet dus inderdaad niet blinken.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
2d schreef:Doel is om de auto te conserveren, niet te restaureren. Ik heb geen zin/budget om daar op dit moment serieus geld aan uit te geven. Voor dat doeleind lijkt dit spul prima te werken: roest neutraliseren en vervolgens primer erover om de boel af te werken.
Juist daarom wil je goed spul toch?
Als je gaat restaureren ga je het heel anders aanpakken.
2d schreef:Arjan Verkade schreef:Is spul zoals Fertan / Noverox wel ok?
Ik hoor ook vaak berichten dat dit juist gewoon troep is…
Geen eigen ervaringen?
Ja ook wel, maar wel op andere plekken.
Ik heb de achterklep van de CX vaak in de Noverox gezet, maar dat bleef maar afbrokkelen. Dan kan je ook bijna niet aan de binnenkant komen, dus erg lastig. De klep kwam er uiteindelijk zo af.
De plaatwerker zei dat dit spul gewoon troep is en dus niet al teveel nut heeft.
Ik heb wel een professionele roest omzetter van hem gezien, dit werd qua kleur zwart-paars.
Maar goed, jouw bodem heeft denk ik alleen nog wat vliegroest? En als het een binnen slaper is zal het wel niet al te vaak vochtig worden, dus hopelijk valt het roest proces dan wel mee.
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Arjan Verkade schreef:
Ik heb wel een professionele roest omzetter van hem gezien, dit werd qua kleur zwart-paars.
Dit gebruiken wij ook in de luchtvaart, werkt echt goed. Zelf een keer mee geëxperimenteerd, plaatje behandeld en een half jaar in weer en wind laten hangen, geen roest te bekennen. Perfect om mee te conserveren.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Fertan geeft ook deze zwart/paarsige gloed. Hoe heten die ‘professionele’ producten?
Overigens zijn er vast meer wegen die naar Rome leiden, en voor een beginner als ik vind ik Fertan eigenlijk al een prima resultaat bieden. Nogmaals, nu conserveren en te zijner tijd rustig verder kijken!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
die kleur krijg je altijd, wisselwerking met dat fosforzuur, in de ene zit er meer % dan in de andere, prof spul zal wel het zwaarst zijn. Maar het leuke is dat het de roest omvormt, er is na de bewerking dus geen roest meer aanwezig.
Maar goed bezig verder, we wachten op de stoelen…..
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Noverox wordt naar mijn idee niet paars.
Hoe het heet weet ik niet, anders had ik het idd wel vermeld. Ik weet ook niet of het in de normale handel verkrijgbaar is.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Toch lees je op de bijsluiter van het ‘hobbyspul’ vaak dat het niet door professionals verwerkt mag worden. Gezien de gemiddelde professional met goede beschermingsmiddelen werkt (want arbo) vraag ik me af welke middelen meer werkzame bestanddelen bevatten.
Hoe dan ook: ik ben bezig om een set 205-stoelen in te bouwen:
En dan mijn achterbank in hetzelfde stofje te bekleden.
De rails zijn even breed als de Axelstoelen, dat is fijn. De bevestiging past niet helemaal, maar de bestuurdersstoel moet hoe dan ook een stukje naar achter en dus ga ik weer met strips werken. Deze keer wat netter uitgewerkt. Wel zijn de zittingen van de 205-stoelen veel steviger en dikker, waardoor je zomaar een centimeter of vijf hoger zit. Dat wil ik even aankijken. Ik heb stille hoop dat stoelen van een XS of GTI (die laatste zijn niet betaalbaar trouwens) een stukje lager zijn.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Past lekker in de tijdsgeest, vind ik mooi
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017