Leerzaam, maar inderdaad: alles nep.
Best een leuk ding zo! In de lijnen, voornamelijk langs de flanken, zie ik ook wel een beetje van de Clio terug komen. Weet nu even niet welke ik mooier vind. De C3 ziet er beduidend speelser uit, de Clio vind ik volwassener en futuristischer (zeker in dat mooie rood-metallic).
Ben hoe dan ook blij om te zien dat Citroën haar smoel weer lekker durft te tonen.
Rougefurio schreef:Leerzaam, maar inderdaad: alles nep.
Dat is toch niks nieuws? Het is vaak ook wel te zien hoor; belichting en reflectie nét iets te kunstmatig bijvoorbeeld. Maar daarom niet verkeerd ofzo. Het is een uitkomst voor fabrikanten om hun modellen goed in beeld te brengen (of ze nu al klaar zijn of niet) en filmmakers kunnen op deze manier tegen geringe kosten de mooiste stunts filmen.
En of de foto van de C3 nu echt is of niet, het gaat erom of de foto het echte model laat zien. En dat is volgens mij hier wel het geval.
Mijn bezwaren zijn a) dat je nooit zeker weet of een auto er echt zo uitziet en b) dat er niet meer bij gezegd wordt dat het maar een “artist’s impression” is. Dat deze C3 misschien wel helemaal “klopt” doet daar mijns inziens niets aan af.
30 jaar geleden wachtte je gewoon tot je ‘m door je straat zag rijden. Nu is er meer voorpret.
De Telegraaf / Autovisie had deze persfoto (en nog een andere, van de kont, zie hieronder) inderdaad 24 uur te vroeg gepost op internet…
Foutje van de internet-stagiair, zullen we maar zeggen
Morgen rond lunchtijd is de internet introductie !
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Inmiddels zijn er nog wel wat meer foto’s opgedoken. Geen idee wat de bron is, ik heb ze van het autoweek-forum.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de prijzen. C4 Cactus is al scherp geprijsd en de C3 zal daar wel een stukje onder zitten, maar hoeveel?
Ahum, als een chagrijn ook iets zeggen mag: horen airbumps/stootstrips, om enig nut te hebben, niet daar te zitten waar het portier het breedst is? Als ze hoger of lager zitten, en daar lijkt het hier op, is het effect alleen esthetisch, niet praktisch.
ik vind ‘m fraai !
stevige neus, lager profiel (daklijn), forse kont, minder rommelig interieur dan de Cactus, niet zo’n raar laag steur dan in de 208…
wel jammer (je moet wat te wensen houden) dat de uitlaat niet zichtbaar is in de dikke derriére..
dat was helemaal de kers op de slagroom van de taart geweest
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ik mis vooralsnog de zenith voorruit. Beetje het usp van de huidige generatie.
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Misschien blijft dat voorbehouden aan de XTR-versie, XTR?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gaaf C3 is het geworden. Was even bang dat het op een Peugeot 208 ging lijken..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
AZ schreef:Ik mis vooralsnog de zenith voorruit. Beetje het usp van de huidige generatie.
idd, geniet nog dagelijks van die 1.7m2 glas voor m’n snufferd
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Zenith voorruit schijnt optioneel te zijn, aldus Rens op de vorige pagina.
Ik moet zeggen dat ik ‘m steeds leuker begin te vinden, mooi interieur ook, ben alleen geen fan van het touchscreen. Heb liever toch gewoon knoppen die je op de tast kunt bedienen dan een scherm waar je naar moet kijken en mikken, zorgt voor meer afleiding.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon