Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Dat van die Zénith-ruit heb ik ergens gelezen, maar ik weet helaas niet meer waar en kan dus ook niet meer inschatten hoe betrouwbaar die bron is. Nu ja, het officiële nieuws zal niet lang meer op zich laten wachten.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
waarschijnlijk een groot (optioneel) panoramadak
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Op https://www.facebook.com/Citroen/ kun je de presentatie nu live volgen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
beetje raar…. een vrouwelijke voiceover
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Goed nieuws voor de anti-Airbump-mensen: Hij wordt ook zonder leverbaar! Gelukkig maar, want waar de C4 Cactus een nieuwe modellijn was en dus met een wit vel kon beginnen, moet Citroën bij de C3 de huidige klanten niet te zeer voor het hoofd stoten. Dan maar een ‘gewonere’ variant aanbieden.
Met of zonder airbumps: wat mij betreft een veel mooier ontwerp dan de Cactus.
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Rougefurio schreef:Met of zonder airbumps: wat mij betreft een veel mooier ontwerp dan de Cactus.
Nouww… c3 is een leuk karretje, maar niets bijzonders.
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
van de voorpagina
Bijzonder vrolijk: de nieuwe Citroën C3
Sinds 2002 heeft Citroën al 3,5 miljoen C3’s verkocht. Als er dan een derde generatie van zo’n succesmodel onthuld wordt, is dat groot nieuws. De nieuwe C3 komt met een heel opvallend design, veel mogelijke kleurencombinaties en met een ruimtelijk en comfortabel interieur. Hij is rijk bedeeld met elektronische hulpsystemen.
Exterieur
Het optimisme van de nieuwe C3 spreekt vooral uit zijn gedurfde design. Hij is lager en daardoor aerodynamischer en sportiever dan zijn voorgangers geworden. De airbumps aan de onderzijde van de portieren, die in het stadsverkeer juist daar kwetsbaar zouden zijn, vallen op en het front met zijn welvingen doet dat ook.
De C3 biedt veel personaliseringsmogelijkheden. In het hoogste uitrustingsniveau is hij altijd tweekleurig, in de lagere uitrustingsniveaus wordt dat een aantrekkelijk geprijsde optie. De negen carrosserietinten Blanc Banquise, Noir Perla Nera, Gris Shark, Gris Alu, Rouge Rubi, Almond Green, Cobalt Blue, Orange Power en Sable zijn te combineren met de drie daktinten Blanc Opale, Noir Onyx en Rouge Aden, wat in theorie 45 kleuren en kleurcombinaties mogelijk maakt. De behuizing van de mistlampen, de buitenspiegelkappen en een airbumpomranding krijgen ook de kleur van het dak. Die airbumps zijn overigens alleen standaard bij het hoogste uitrustingsniveau. Bij de andere niveaus kun je er dus voor kiezen om ze weg te laten.
Interieur
Het interieur van de C3 straalt huiselijkheid en behaaglijkheid uit. De horizontale lijnen van het dashboard suggereren ruimtelijkheid en door de handige groepering van instrumenten en knoppen is ook echt ruimte vrijgemaakt. De afwerking van het dashboard en de kleur van diverse elementen kan op de bekleding worden afgestemd, zodat een harmonieus geheel ontstaat.
Ook het interieur kan vergaand aan de eigen smaak worden aangepast. Naast het standaard strakke en rustige kleurenpatroon zijn er ook drie thema’s beschikbaar. Ambiance Metropolitan Grey speelt met lichte kleuren en warme stoffen, die ook op het dashboard terugkomen, zodat het een mooi geheel vormt, geïnspireerd op meubeldesign. Ambiance Urban Red speelt met contrasten tussen donkere en felle kleuren, waardoor een dynamisch interieur ontstaat. De dashboardlijst is bekleed en heeft rode sierstiksels en een rood grafisch cirkelpatroon over de gehele breedte. Ambiance Hype Colorado is luxueus met prachtige, zacht aanvoelende materialen die fraai zijn verwerkt. Bij deze ambiance hoort ook een tweekleurig stuur.
Het gemak aan boord wordt ondersteund met veel opbergmogelijkheden. Het dashboardkastje van ruim zes liter heet het grootste in dit segment te zijn. Ook de deuren hebben handige opbergvakken, die in een lichte kleur zijn uitgevoerd, zodat je makkelijker kunt zien wat erin zit. De kofferruimte is met 300 liter ruim bemeten voor een stadsauto.
Motoren
Om te beginnen wordt de C3 aangeboden met driecilinder PureTech-benzinemotoren van 68, 82 of 110 pk en met BlueHDi-dieselmotoren van 75 of 100 pk. De zwaarste benzinemotor en de beide dieselmotoren zijn voorzien van het ‘Stop & Start’-systeem. Vooralsnog is alleen een handgeschakelde versnellingsbak beschikbaar, maar Citroën belooft snel met een EAT6-automaat te komen.
Citroën ConnectedCam
Op het gebied van de techniek komt de nieuwe C3 met iets geheel nieuws: de Citroën ConnectedCam. Voor de achteruitkijkspiegel zit een HD-camera die foto’s en filmpjes met een resolutie van twee miljoen pixels kan maken. Beelden van landschappen, steden en zonsondergangen kun je per knopdruk op social media delen. Bij een ongeval komt het 16GB grote geheugen goed van pas, want dan wordt automatisch een film van de 30 seconden voor en de 60 seconden na het ongeval opgeslagen.
Elektronica
Tot de aanwezige veiligheidssystemen behoren rijbaanwisseldetectie, dodehoekcontrole en een rustpauzemelding. Onder de comfortsystemen vind je Connect Nav, Mirror Screen, een achteruitrijcamera en Hill Start Assist.
bron: persbericht Citroën Belux
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Geen Zenith-voorruit, maar een optioneel panoramadak:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Kekke kleurtjes…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Voor mij de witte met rood dak, maar dan met de 1.2 130pk motor en EAT 6 .
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
1) ConnectedCam vind ik een beetje eng: binnen de kortste keren verlangt je verzekeringsmaatschappij, of je ziektekostenverzekering, of de overheid dat het ding altijd aan staat. Steeds live, online bewegende beelden uitzenden, of je wilt of niet, is de volgende stap.
2) Klanten die niet van airbumps houden, zouden eigenlijk moeten kunnen kiezen voor vlakke portieren, want als je een model aanschaft zonder airbumps krijg je de uitsparingen voor die airbumps er verplicht bij, waardoor mensen kunnen denken dat je in een “poor man’s” C3 rijdt, ook al heb je in alle andere opzichten het hoogste uitrustingsniveau.
Verder vind ik het een geweldig leuke auto!
Aanvulling: En ja, ik zou een uitvoering mét airbumps willen, want als je kijkt naar de rest van het exterieur horen ze er gewoon bij!
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 27-04-2007
- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Zeer geslaagd ontwerp wat mij betreft. Stuk “stoerder” dan het vorige model en zeer tof dat ze voortborduren op de Cactus. Zou ook zeker met airbumps nemen.