Tja. Waarom heb je besloten dat de BDP-sensor de boosdoener is?
Als die hemelen is dan weet je zeker dat je auto niet start. Maar, als de auto niet start KAN het aan die sensor liggen. Of het ligt aan:
- de krukassensor,
- een kabelbreuk,
- een verstopte katalysator,
- een defecte benzinepomp,
- vervuilde benzine,
- kapotte bobine,
- slechte accu,
- de botsknop,
- etc.
Emissiestoring en beperkte trekkracht zijn zeker NIET het gevolg van een kapotte BDP-sensor, dus die had je op voorhand kunnen uitsluiten.
Mijn advies: volg het advies van Waterman op en laat Ordas er naar kijken. Nu ben je op goed geluk aan het proberen.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
marcwol schreef:... ( bedankt ANWB )...
Dit vind ik nou echt een beetje jammer, deze opmerking….. de anwb doet een diagnose en je kiest er zelf voor om, op de gok en zonder echte kennis van zaken of een diagnose apparaat aan de gang te gaan. Prima, maar geef dan vooral jezelf de schuld als het niet lukt
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja, hij gaat ook gewoon naar een Citroën specialist…die heeft er verstand van, ik niet.
En wat de ANWB betreft: die man zei: de krukassensor is stuk….vandaar!
Maar in ieder geval heel hartelijk dank voor jullie moeite om te reageren, vind ik echt hartstikke top. Ik laat jullie weten wat uiteindelijk de boosdoener is, ok?
Groeten van Marc
Hallo allemaal,
Nou, de C4 is maandag naar de garage gesleept en ik ben vandaag langs geweest. Wat is er aan de hand? De BSI is stuk. Ze hebben de oude eruit gehaald en er een gebruikte in gezet…en jawel..hij doet het!! Alle foutcodes zijn verdwenen. Een nieuwe kost rond de €570,- excl. BTW…. Ik heb gezegd dat de gebruikte er dan maar even in mag blijven ziten…
Dat was dus het euvel! Ze zeiden dat de BSI ongeveer het hart van de auto is, dus ja…als die stuk is, dan doet niks het meer…
Ik zag op internet overigens dat de oude BSI ook gereviseerd kan worden…
Een C6 moest nog binnen komen….had hetzelfde probleem… Garage zei, dat het geen onbekend probleem is…
Voor nu groeten van Marc
P.S. Dit is hem….mooi hè!!